DNA:n myydyimmät puhelimet marraskuussa 2019

DNA:n myyntikanavissa kävi marraskuun lopulla ennätyksellinen säpinä, kun Black Friday veti ostajia tarjousten äärelle ja muokkasi myös myydyimpien puhelimien listaa uuteen järjestykseen. Kuukauden suosikiksi nousi Samsung Galaxy A50, ja Samsung oli myös merkkinä vahvin.

DNA:n marraskuun Top 15 -listan menestyjiä ovat Samsung ja Apple, joilla on kummallakin kuusi listapaikkaa. Mukana on myös Huawei kolmella puhelimella. Ykkössijalle nousi jo kestosuosikin aseman ottanut Samsung Galaxy A50, toiselle sijalle kipusi Samsung Galaxy A20e ja Top 15 -listan ulkopuolelta suoraan listakolmoseksi ponkaisi Samsung Galaxy S10e. Applelta viiden kärkeen mahtui kaksi mallia, iPhone 11 ja iPhone 8.

”Black Friday – eli DNA:n kohdalla Black Pink Friday – polkaisi joulun myyntikauden käyntiin vauhdilla. Black Friday kasvaa vuosi vuodelta yhä suuremmaksi ostopäiväksi, ja jo nyt se on vuoden selvästi vilkkain kauppapäivä. Koko marraskuuta sävyttää alkuun selvästi Black Fridayta odottava tunnelma, kunnes kampanjat alkavat ja myyntikanavat täyttyvät asiakkaista”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Samalla avautui puhelimien osalta käytännössä myös joulun lahjahankintojen kausi.

”Puhelinvalikoiman hintahaitari on laaja ja ominaisuuksissa on todella hyvin valinnanvaraa. Mutta myös puhelimien lisävarusteet ovat käytännöllisiä hyötylahjoja. Tämän joulun suosikkeja näyttävät olevan älykellot, joiden myynti on kovassa nousussa”, Aavikko kertoo.

5G-puhelimet DNA tuo myyntiin ensi vuoden puolella, kun valmistajilta saadaan teknisesti kehittyneempiä malleja.

”5G-älypuhelimien kohdalla on odotettavissa erittäin kiinnostavia tuotteita, mutta näillä näkymin niiden markkinoille tulo ottaa vielä jonkin verran aikaa. Haluamme varmistaa, että asiakkaamme pääsevät 5G-aikaan siirtyessään heti valitsemaan sellaisia malleja, jotka ovat ominaisuuksiltaan ja teholtaan aidosti 5G-luokkaa ja joiden hinnoittelu on lähempänä 4G-puhelimia. 5G-puhelimet kuuluvat ehdottomasti ensi vuoden jännittäviin uutisiin”, Aavikko vahvistaa.

DNA laajentaa 5G-verkkoaan ripeästi uusille alueille. Nyt joulukuussa DNA tuo myyntiin 5G-teknologiaan pohjautuvan Kiinteä 5G -palvelun, joka mahdollistaa nopean ja tasalaatuisen laajakaistayhteyden kotitalouksille ja yrityksille. Koteihin suunnattu palvelu tulee saataville ensimmäisenä suurimpien kaupunkien omakoti- ja pientaloalueilla, ja saatavuus laajenee uusille alueille nopeasti.

DNA:n myydyimmät puhelimet marraskuussa 2019

1. (6.) Samsung Galaxy A50
2. (12.) Samsung Galaxy A20e
3. (-) Samsung Galaxy S10e
4. (4.) Apple iPhone 11
5. (3.) Apple iPhone 8
6. (1.) Samsung Galaxy A40
7. (9.) Samsung Galaxy A70
8. (10.) Apple iPhone 11 Pro
9. (2.) Samsung Galaxy A10
10. (14.) Huawei Mate 20 Lite
11. (-) Huawei P Smart 2019
12. (-) Apple iPhone XS
13. (-) Apple iPhone XR
14. (-) Apple iPhone 7
15. (-) Huawei P30 Lite

(Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta https://corporate.dna.fi/media/myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2018 oli 912 miljoonaa euroa ja liiketulos 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti, milloin ja miksi lapselle hankitaan puhelin ja mihin lapsi sitä käyttää4.8.2020 11:15:30 EESTTiedote

Melkein joka toisella ekaluokkalaisella on oma puhelin. Alakouluikäisten lasten mielestä puhelimella parasta on pelaaminen. Yläasteikäisistä käytännössä jokaisella on puhelin ja heidän mielestänsä uuden puhelimen hankkimisessa tärkeintä on, että malli on riittävän uusi. Muun muassa tällaisia asioita käy ilmi DNA:n koululaistutkimuksesta, jossa tänä vuonna vastaajina ovat myös lapset itse.

Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Huittisissa elokuun alusta28.7.2020 10:14:45 EESTTiedote

DNA käynnistää kaapeliverkon päivitystyöt Huittisissa maanantaina 3. elokuuta. Asennustyöt toteuttaa huittislainen Sähköliike E. J. Lehto. Päivityksellä kehitetään alueen kaapeliverkkoa, lisätään sen kapasiteettia ja varaudutaan tulevaisuuden palveluihin. Ensimmäisinä kohteina ovat Mommolan ja Torkin alueet. DNA toimittaa ennakkotiedon töiden aloituksesta kullakin alueella muun muassa tekstiviestillä suoraan asiakkaille.