DNA:n myydyimmät puhelimet syyskuussa 2017

DNA:n myydyimpien puhelimien syyskuun Top 15 -listaa hallitsevat merkeistä Nokia ja Samsung kumpikin viidellä mallilla, Huaweilta listalla on neljä mallia ja Apple on edustettuna yhdellä puhelimella.

Nokia 6 oli DNA:n myydyin puhelin syyskuussa.

Kaikki viisi uutta Nokia-puhelinta mahtuivat syyskuussa viidentoista myydyimmän puhelinmallin joukkoon, kun myös uusimman Nokia 8 -mallin varsinainen myynti alkoi.

Syyskuun myydyin puhelin oli Nokia 6, ja heti sen taakse toiselle sijalle nousi iPhone 7, joka olikin syyskuussa Applen ainoa malli myydyimpien puhelimien listalla. Kolmannelta sijalta löytyy Honor 8.

"Nokia 6 otti kärkipaikan listalla, kun toimituksia saatiin Suomeen vähän reilummin. Kuluttajat ovat ottaneet mukavasti vastaan koko Nokian tuotepaketin. On kuitenkin selvästi havaittavissa, että Nokia ei saa mitään ilmaiseksi, vaan kuluttajat vertailevat ja arvioivat laitteita toisiinsa ostamisen hetkellä erittäin tarkoin. Loppusyksystä suuri mielenkiinto kohdistuu siihen, miten muut valmistajat reagoivat Nokian vahvaan sisääntuloon markkinoille”, arvioi DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Kisa puhelinmallien keskinäisestä järjestyksestä on tiukka, eikä ykköseksi loikannutta Nokia 6 -mallia lukuun ottamatta mikään puhelimista ottanut erityisen selkeää kaulaa muihin malleihin.

"Suomen puhelinmarkkinoilla on tapahtumassa juuri nyt hienoa kehitystä, kun uusia merkkejä on tullut mukaan ja vieläpä taistelemaan aivan kärkipaikoista. Aikoinaan Huawei nousi nopeasti merkittäväksi toimijaksi koko markkinan tasolla, ja nyt sen teki Nokia. Kuluttajalle on nyt todella hyvin valinnanvaraa, kun päätoimijat Apple, Samsung, Nokia ja Huawei tuovat jatkuvasti yhä upeampia laitteita markkinoille”, Sami Aavikko hehkuttaa.

DNA:n myydyimmät puhelimet syyskuussa 2017

1. (6.) Nokia 6 *)
2. (7.) Apple iPhone 7 *)
3. (2.) Honor 8 *)
4. (-) Samsung Galaxy J3 (2017) *)
5. (11.) Nokia 5 *)
6. (8.) Samsung Galaxy A3 (2017) *)
7. (5.) Nokia 3310
8. (14.) Nokia 3 *)
9. (3.) Honor 8 Lite *)
10. (10.) Samsung Galaxy J5 (2017) *)
11. (9.) Samsung Galaxy S7 *)
12. (13.) Samsung Galaxy A5 (2017) *)
13. (12.) Honor 9 *)
14. (-) Huawei P10 Lite *)
15. (-) Nokia 8 *)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot: https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liikevoitto 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Nokia 6 oli DNA:n myydyin puhelin syyskuussa.
Nokia 8 nousi listalle heti sen varsiaisen myynnin alettua

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

DNA carrier billing now available for App Store, Apple Music, iTunes and iBooks purchases18.10.2017 13:30Tiedote

Beginning Wednesday, 18 October, DNA will offer customers the option to pay for purchases in the App Store and for Apple Music, iTunes and iBooks, directly from their mobile phone account. The service will be available to all DNA’s customers in Finland for postpaid and prepaid mobile plans. The launch of the service sees DNA take a dynamic new step in the development of its financial services and customer service. Using the service is simple. DNA’s customers with a new or existing Apple ID select “Carrier Billing" as a payment method in your account settings for the App Store, Apple Music, iTunes and iBooks from their iPhone, iPad, iPod touch and Mac, or on iTunes from their PC. The new payment option will be configured automatically and immediately allows for one-tap purchasing from your Apple devices, including Apple TV and Apple Watch. For more information on how to set up carrier billing, please visit www.dna.fi/appstore (in Finnish). Further information for the media:Cedric Kamtsa

DNA:n operaattorilaskutus nyt saatavilla App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksiin18.10.2017 13:30Tiedote

DNA tarjoaa asiakkailleen 18.10. alkaen mahdollisuutta maksaa App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksistaan suoraan matkapuhelinlaskulla tai prepaid-saldolla. Palvelu on saatavilla kaikille DNA:n postpaid- ja prepaid-puhelinliittymäasiakkaille Suomessa. Palvelun lanseeraus merkitsee dynaamista uutta askelta DNA:n mobiilimaksamisen palveluiden ja asiakaskokemuksen kehityksessä. Palvelun käyttö on yksinkertaista. DNA:n asiakkaat, joilla on uusi tai olemassa oleva Apple ID, voivat valita operaattorilaskutuksen ("Carrier Billing") maksutavakseen iPhone-, iPad-, iPod touch- tai Mac-laitteellaan haluamansa sovelluksen tiliasetuksissa tai tietokoneellaan iTunes-sovelluksessa. Uusi maksutapa tulee automaattisesti saataville, ja sen avulla voit tehdä heti ostoksia yhdellä painalluksella Apple-laitteillasi, Apple TV ja Apple Watch mukaan lukien. Lisätietoja operaattorilaskutuksen käyttöönotosta löydät osoitteesta www.dna.fi/appstore. Lisätietoja medialle:Cedric Kamtsan, johtaja, Hands