DNA:n myydyimmät puhelimet syyskuussa 2019 – vahvasti vastinetta rahalle

Apple ja Samsung ovat DNA:n syyskuun myydyimpien puhelimien listan tähtikaksikko. Apple valtasi Top 15 -listalla kaikista merkeistä eniten listasijoituksia ja Samsungin mallit pitävät kärkipaikkoja komeasti hallussaan. Puhelimenostaja saa nyt hyvän vastineen rahalleen, oli hän sitten Android- tai iOS-käyttäjä.

DNA:n syyskuun myydyimpien puhelimien listan suurimmat menestyjät ovat Apple ja Samsung. Apple vei Top 15 -listan merkkiherruuden nimiinsä saamalla listalle peräti kuusi iPhone-mallia, ja Samsungilta listalle nousi viisi puhelinta. Huawei on mukana kahdella mallilla, ja Honor sekä OnePlus kumpikin yhdellä.

”Applen uudet iPhone 11 -sarjan puhelimet ovat herättäneet paljon kiinnostusta. Etenkin edeltäjäänsä edullisempi iPhone 11 tarjoaa paljon vastinetta rahalle. Tänäkään vuonna uusia iPhoneja ei ole vielä riittänyt kaikille halukkaille, mutta saatavuuden odotetaan paranevan loppuvuotta kohden”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Apple iPhone 7 nousi komeasti pronssisijalle. Kuuden kärki koostuu muilta osin pelkästään Samsungin malleista. Samsung Galaxy A40 on pitänyt ykkössijaa hallussaan jo neljä kuukautta.

”Samsungin koko A-sarja kuuluu edelleen DNA:n myydyimpien laitteiden joukkoon, vain kalleinta Samsung Galaxy A80 -laitetta lukuun ottamatta. Samsungin uutuusmallien kysyntä on jatkunut odotustemme mukaisesti erittäin vilkkaana. Menestys ei yllätä, sillä Samsungin valikoimassa on laajasti valinnanvaraa niin hinnan kuin ominaisuuksien suhteen, Aavikko vahvistaa.

Huaweilta ja Honorilta Top 15 -listalle ovat nousseet jo aiemmilta kuukausilta tutut suosikit Honor 8X ja Huawei P30 Lite. Myös edellisen sukupolven OnePlus 6T palasi listalle tarjoten tämänhetkisellä hinnalla erinomaista vastinetta rahalle.

DNA:n myydyimmät puhelimet syyskuussa 2019

1. (1.) Samsung Galaxy A40
2. (3.) Samsung Galaxy A50
3. (4.) Apple iPhone 7
4. (10.) Samsung Galaxy A20e
5. (5.) Samsung Galaxy A70
6. (2.) Samsung Galaxy A10
7. (15.) Huawei P Smart 2019
8. (6.) Honor 8X
9. (-) Apple iPhone 11
10. (9.) Apple iPhone 8
11. (12.) Huawei P30 Lite
12. (-) OnePlus 6T
13. (7.) Apple iPhone XR
14. (-) Apple iPhone 11 Pro
15. (-) Apple iPhone 11 Pro Max

(Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta https://corporate.dna.fi/media/myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2018 oli 912 miljoonaa euroa ja liiketulos 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Vauhdilla kasvavasta kännykkätunnistuksesta entistä monipuolisempaa: DNA, Elisa ja Telia sopivat uudistetun Mobiilivarmenteen kehittämisestä4.11.2019 12:03:27 EETTiedote

DNA, Elisa ja Telia ovat sopineet Mobiilivarmenteen uudistamisesta. Uudesta Mobiilivarmenteesta tulee entistä monipuolisempi tunnistautumisen peruspalvelu, jonka jokainen suomalainen saa käyttöön omalta operaattoriltaan. Käyttöönoton edetessä uudesta Mobiilivarmenteesta tulee asiakasmäärältään laajimmin käytetty tunnistusväline Suomessa.