DNA:n myydyimmät puhelimet tammikuussa 2020

Apple ja Samsung pitävät tuttuun tapaan hallussaan myös DNA:n tammikuun myydyimpien puhelimien merkkiherruutta, mutta myös Huawei on palaamassa listalle vahvasti.

Apple ja Samsung pitävät tuttuun tapaan hallussaan myös DNA:n tammikuun myydyimpien puhelimien merkkiherruutta.

Samsung ja Apple saivat DNA:n Top 15 -listalle tammikuussa kumpikin viisi yksittäistä mallia, ja Huaweilta eri malleja viidentoista kärkipuhelimen joukkoon mahtui neljä. Näiden lisäksi yhden listapaikan otti OnePlus.

DNA:n tammikuun Top 15 -listan ykkössijalla varmaa voittokulkuaan jatkaa Samsung Galaxy A50, joka oli myös koko viime vuoden myydyin puhelin DNA:lla. Tammikuun neljän kärki on kahden kauppaa, ja kärkiviisikkoon mahtuu kaikkiaan kolme tammikuun Top 15 -listan merkeistä: Samsungin kolmen A-sarjalaisen lomassa (A50, A70 ja A10) kolmannelle sijalle nousi Apple iPhone 11, ja Huawei P30 Lite harppasi viidenneksi.

DNA aloitti viime viikolla 5G-liittymien myynnin – kokonaisuus käsittää sekä puhelin- että laajakaistaliittymät – ja samassa yhteydessä tarjolle tuotiin myös 5G-mokkula. DNA:n 5G-laitevalikoima laajenee 5G-puhelimiin kevään aikana.

”Helmikuussa Barcelonassa järjestettävillä mobiilialan messuilla tullaan näkemään monia 5G-uutuuksia. Aloitamme 5G-puhelimien myynnin heti kun valmistajat aloittavat uutuuslaitteiden toimitukset”, vahvistaa DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

DNA:n 5G-verkko on jo alkuvuoden aikana käytössä yli 20 paikkakunnalla. Tammikuussa myyntiin tulleiden 5G-liittymien lisäksi DNA:lla on jo ennestään ollut tarjolla erityisesti pientaloille suunnattu kiinteä 5G-laajakaistaliittymä, DNA Koti 5G.

Uusi listaus: Älykellot Top 10

Älykellojen ja älyrannekkeiden myynti kasvoi vuoden 2019 aikana huomattavasti.

”Puettavia laitteita on perinteisesti totuttu käyttämään urheilusuoritusten, päivittäisen aktiivisuuden sekä levon seurantaan. Nykyiset älykellot ovat kuitenkin enemmänkin älypuhelimen jatke: ilmoitukset ja muistutukset saa ranteeseen avaamatta puhelinta ja tietyissä älykelloissa on myös lähimaksuominaisuus”, Aavikko kuvailee.

Älykellojen ominaisuudet ovat viime vuosien aikana kehittyneet paljon, ja myös akunkesto on parantunut. Tammikuun myydyimmän älykellon, Huawei Watch GT 2:n, akunkesto on jatkuvalla sykkeenmittauksella jopa kaksi viikkoa.

DNA:n tässä tiedotteessa raportoimien myydyimpien älykellojen lisäksi DNA Kaupoista löytyy laaja valikoima erilaisia älyrannekkeita, jotka tarjoavat vastaavia ominaisuuksia kompaktimmassa koossa.

DNA:n myydyimmät puhelimet tammikuussa 2019

1. (1.) Samsung Galaxy A50

2. (9.) Samsung Galaxy A70

3. (3.) Apple iPhone 11

4. (11.) Samsung Galaxy A10

5. (14.) Huawei P30 Lite

6. (4.) Huawei P Smart 2019

7. (10.) Apple iPhone 7

8. (7.) Samsung Galaxy A20e

9. (-) Huawei P30 Pro

10. (-) OnePlus 7T

11. (-) Apple iPhone 11 Pro Max

12. (5.) Samsung Galaxy A40

13. (6.) Apple iPhone 8

14. (13.) Apple iPhone 11 Pro

15. (-) Huawei P Smart Z

(Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta https://corporate.dna.fi/media/myyntitilastot

DNA:n myydyimmät älykellot tammikuussa 2020

1. Huawei Watch GT 2

2. Apple Watch Series 5

3. Apple Watch Series 3

4. Garmin Vivomove HR

5. Huawei Watch GT

6. Suunto 3 Fitness

7. Samsung Galaxy Watch Active

8. Garmin Vivoactive 3 GPS

9. Samsung Galaxy Watch

10. Garmin Vivoactive 4s GPS

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2019 oli 942 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä.

DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot maaliskuussa 20201.4.2020 08:00:07 EESTTiedote

Maaliskuusta muodostui hyvin poikkeuksellinen kuukausi myös laitekaupan kannalta. Hyvän alkukuun jälkeen markkinassa myytiin puhelimia selvästi vertailuajankohtaa vähemmän, kun poikkeustilanne vei asiakkaiden aikaa muilta asioilta. Apple ja Samsung ottivat tuttuun tapaan eniten listasijoituksia älypuhelimien Top 15 -listalla, mutta ykköspaikkaa kuukaudesta toiseen hallussaan pitänyt Samsung sai nyt luovuttaa kärkisijan Applelle. Apple pitää kärkeä hallussaan myös älykellojen Top 10 -listalla.

DNA:n 5G laajentunut Tampereella ja Tampereen seudulla31.3.2020 08:30:00 EESTTiedote

DNA:n 5G-verkko Tampereella ja Tampereen seudulla on laajentunut. 5G-palvelut ovat saatavilla muun muassa Tampereen keskustassa, Tammelassa, Lielahdessa ja Hyhkyssä. Lisäksi Ylöjärvellä ja Nokialla on avattu lukuisia 5G-tukiasemia. Alkuvuoden mittaan 5G-verkon rakennustyöt jatkuvat ja laajenevat myös muualle Tampereen seudulle. Yhteyksien toimivuus varmistetaan jatkuvalla verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä myös tämänhetkisessä poikkeustilanteessa.

Etätyöt näkyvät DNA:n verkkoliikenteen jatkuvana kasvuna ja kiireaikojen muutoksena – myös tietoturvasta hyvä huolehtia poikkeustilanteessa20.3.2020 13:02:59 EETTiedote

Muutoksia DNA:n verkkojen datankäytön määrässä alkoi näkyä jo viikko sitten torstaina. Tämän viikon alussa moni vetäytyi etätöihin, mikä nostatti mobiilidatan käyttöä entisestään. Koulujen sulkeutuminen keskiviikkona lisäsi jälleen etätöiden ja -opintojen määrää ja nostatti paluusuuntaista mobiilidataliikennettä peräti 87 prosentilla DNA:n matkaviestinverkossa. Lisääntyneen netinkäytön myötä myös tietoturvaan ja netikettiin on syytä kiinnittää huomiota.

DNA:n 5G laajentunut Turun seudulla – matkaviestinverkkojen liikenne kasvussa19.3.2020 08:00:00 EETTiedote

DNA:n 5G-yhteydet Turussa ja Turun seudulla ovat laajentuneet. 5G-yhteyksiä on otettu lisää käyttöön muun muassa Turun keskustassa, Moisiossa, Raisiossa, Ruskolla ja Liedossa. Tämänhetkinen poikkeustilanne on kasvattanut liikennettä DNA:n matkaviestinverkoissa. 5G- ja 4G-verkkojen jatkuva ylläpito ja kehitys varmistavat kuitenkin yhteyksien toimivuuden myös liikenteen kasvaessa.

DNA laskee urheilukanavapakettien hintoja väliaikaisesti ja tarjoaa elokuvia ja sarjoja pakettien tilaajille18.3.2020 19:03:12 EETTiedote

Koronaviruksen aiheuttama tilanne vaikuttaa myös maksukanavien urheilusisältöihin. Useimmat urheilutapahtumat on siirretty myöhemmäksi ja sarjoja on keskeytetty. DNA on ilmoittanut laskevansa tilapäisesti useimpien urheilukanavapakettien tilaushintoja nykyisillä tilaajilla. Lisäksi sisällöltään muuttuneiden pakettien tilaajille on avattu urheilutauon ajaksi runsaasti muuta ohjelmatarjontaa – elokuvia ja sarjoja – koko perheelle.