DNA:n Perheystävällinen työpaikka -tunnus uusittiin – näin suuryritysten edelläkävijä kehittää toimintaansa nyt

DNA:lle on jälleen myönnetty Perheystävällinen työpaikka -tunnus, joka kertoo työnantajan sitoutumisesta perheystävällisyyden toteuttamiseen ja sosiaaliseen vastuullisuuteen. Tunnus on voimassa kaksi vuotta kerrallaan, ja Väestöliitto arvioi tilanteen kehitystä säännöllisesti. DNA on edelleen ainoa tunnuksen saanut suuryritys.

DNA toteutti uuden Perheystävällinen työpaikka -kyselyn keväällä 2020, ja siihen vastasi yli puolet kyselyn saaneista (51 %, 884 vastausta). Tulosten avulla Väestöliitto saa tietoa tilanteen kehittymisestä ja DNA:n perheystävällisiä käytäntöjä voidaan kehittää. Kaksi kolmasosaa kyselyyn vastanneista (66 %) suosittelisi työpaikkaansa erittäin todennäköisesti perheystävällisyyden perusteella. He antoivat arvosanaksi 9 tai 10, kun heiltä kysyttiin asteikolla 0–10, että miten todennäköisesti he suosittelisivat DNA:ta perheystävällisenä työpaikkana.

”Olen todella tyytyväinen tulokseen. Henkilöstömme aito kokemus perheystävällisyydestä on parasta palautetta tekemällemme työlle. Totta kai myös odotukset kasvavat, ja olemmekin sitoutuneet kehittämään käytäntöjämme entisestään”, kommentoi henkilöstöjohtaja Marko Rissanen.

Väestöliiton tunnuksen on toistaiseksi Suomessa saanut kymmenen työnantajaa, joista DNA on ainoa suuryritys.

”Perheystävällisen työkulttuurin kehittäminen on strategista työtä, joka vaatii johdon sitoutumista sekä työntekijöiden kuuntelua. Uusien toimintatapojen käyttöönottaminen ei ole nopeaa ja helppoa suurissa yrityksissä, joissa ihmisillä on erilaiset toimenkuvat. DNA on onnistunut tässä kokeilemalla pienin askelin rohkeasti uusia käytäntöjä ja sitoutumalla pitkäjänteiseen kehittämiseen”, sanoo asiakasvastaava Virpi Salmi Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -ohjelmasta.

Erityisesti kiitosta saivat joustavuus työajasta ja -paikasta, kokemus esimiesten toiminnasta sekä syrjimättömyys perhe- tai elämäntilanteeseen liittyen. Työntekijät eivät pääsääntöisesti kokeneet kohdanneensa epäasiallista käytöstä elämäntilanteestaan johtuen.

”Olemme tehneet paljon töitä myös sen eteen, että isät käyttäisivät perhevapaita aiempaa useammin. Nyt tulokset osoittavat, että vanhempien välinen tasa-arvo perhevapaiden pitämisen osalta on jatkanut kehittymistään. Meillä perhevapaasta voi puhua ja sille on helppo jäädä sukupuolesta riippumatta”, Rissanen kertoo.

DNA on viime vuosina ollut esillä lukuisten perheystävällisyyttä parantavien avaustensa vuoksi. Esimerkiksi palkallisen isovanhempainvapaan on käyttänyt jo yli 60 DNA:laista. Mutkaton työmalli mahdollistaa työskentelyn ajasta ja paikasta riippumattomasti. Tammikuussa lanseerattiin uutena henkilöstöetuna tuki ikääntyvistä perheenjäsenistä huolehtimiseen. Gubbe Sydänystäväpalvelun kanssa toteutetun edun tavoitteena on, että DNA:laiset voivat varmistaa, etteivät heidän omaisensa jää yksin, vaikka olisivat estyneitä itse tapaamasta heitä niin usein kuin haluavat.

Kuluvan vuoden aikana DNA:lla keskitytään erityisesti henkilöstön tasapuolisuuden kokemuksen kohentamiseen ja selvittämään mahdollisuutta laajentaa joustokäytäntöjämme entisestään. Lisäksi tulemme keskittymään perhevapaalle jäävien ja sieltä palaavien kokemuksien parantamiseen.

Lisätietoja:

henkilöstöjohtaja Marko Rissanen, DNA Oyj, puh. 044 220 3230, marko.rissanen@dna.fi

asiakasvastaava Virpi Salmi, Väestöliiton Terapia- ja kotipalvelut Oy, puh. 050 385 7781, virpi.salmi@vaestoliitto.fi

Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -ohjelma: https://perheystavallinentyopaikka.fi/

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA:n 5G-verkko yltää nyt Kanta-Hämeessä liki joka kolkkaan – ja paranee yhä11.4.2024 09:55:00 EEST | Tiedote

DNA:n 5G-verkon rakennustyöt Kanta-Hämeessä ovat saavuttaneet pisteen, jossa 5G-verkon peitto yltää maakunnassa liki kaikkialle ja asukkaiden tavoittavuus lähestyy 100 prosentin tasoa heidän asuinpaikkojensa perusteella. Koko maan tasolla kuuluvuudessa on kuitenkin yhä alueellista vaihtelua, minkä vuoksi verkkoa parannetaan yhä jatkuvasti. Tavoite on erityisesti maantieteellisen peiton vahvistaminen ja kasvattaminen. Laskennallisesti 5G-verkko tavoittaa noin 96 prosenttia suomalaisista koko maassa, yhteensä yli 250 paikkakunnalla. 5G-rakentamisen myötä paranevat myös 4G-yhteydet.

DNA’s 5G network now reaches almost every corner of Kanta-Häme – and is still improving11.4.2024 09:55:00 EEST | Press release

DNA’s 5G network in Kanta-Häme now reaches nearly all parts of the region, and coverage of the population is approaching 100% based on residents’ location. At the national level, however, there are still regional variations in coverage, which is why the network is constantly being improved. In particular, DNA’s goal is to reinforce and increase geographic coverage. The 5G network has a theoretical coverage of around 96% of Finland’s population in more than 250 localities. The construction of 5G infrastructure also improves 4G connections.

DNA:n käyttämä 5G-verkko yltää nyt Kymenlaaksossa liki joka kolkkaan – ja paranee yhä11.4.2024 09:55:00 EEST | Tiedote

DNA:n käyttämän 5G-verkon rakennustyöt Kymenlaaksossa ovat saavuttaneet pisteen, jossa 5G-verkon peitto yltää maakunnassa liki kaikkialle ja asukkaiden tavoittavuus lähestyy 100 prosentin tasoa heidän asuinpaikkojensa perusteella. Koko maan tasolla kuuluvuudessa on kuitenkin yhä alueellista vaihtelua, minkä vuoksi verkkoa parannetaan jatkuvasti. Tavoite on erityisesti maantieteellisen peiton vahvistaminen ja kasvattaminen. Laskennallisesti 5G-verkko tavoittaa noin 96 prosenttia suomalaisista koko maassa, yhteensä yli 250 paikkakunnalla. 5G-rakentamisen myötä paranevat myös 4G-yhteydet.