DNA:n suosittu hyväntekeväisyys- ja kierrätyskampanja käynnistyy jälleen

DNA käynnistää maanantaina 13.7.2020 Auttavaksi puhelimeksi nimetyn kampanjan vähävaraisten perheiden hyväksi. Kampanja-aikana 13.7. - 25.7.2020 DNA lahjoittaa jokaisesta DNA Kauppaan kierrätettäväksi tuotavasta kännykästä 10 euroa Hope ry:lle. Kierrätettäväksi tulevien puhelinten määrästä riippuen hyväntekeväisyyspotti voi nousta jopa 40 000 euroon asti.

DNA:n tavoitteena kampanjassa on Hopen työtä tukemalla edistää digitaalista yhdenvertaisuutta. Hope käyttää varat lahjoittamalla älylaitteita niihin perheisiin, joissa se eniten auttaa ja helpottaa perheenjäsenten arkea.

- Älylaitteet ovat nykyään perheiden arjen merkittäviä helpottajia. Niillä hoidetaan asioita ja pidetään yhteyttä. Haluamme tukea Hopen tärkeää työtä vähävaraisten perheiden parissa, jotta mahdollisimman moni saa tasa-arvoiset mahdollisuudet myös tällä saralla, sanoo DNA:n viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck.

Auttava puhelin -kampanja käynnistyy nyt toista kertaa. Edellisen kerran se järjestettiin vuonna 2018 SOS-Lapsikylän hyväksi, ja sen suosio ylitti kaikki ennakko-odotukset. Turhiksi jääneitä vanhoja puhelimia löytyi kodeista paljon, ja DNA:lle tuli tietoturvalliseen ja ympäristöystävälliseen kierrätysprosessiin monia tuhansia puhelimia.

Hope ry on HelsinkiMission ja SOS-Lapsikylän ohella DNA:n hyväntekeväisyyden pitkäaikainen kumppani. DNA tekee Hopelle säännöllisesti laitelahjoituksia, jotka Hope ohjaa vähävaraisten lapsiperhe-asiakkaidensa hyväksi. DNA lahjoittaa Hopelle vuosittain satoja älypuhelimia sen lisäksi, että Hopen hyväksi käynnistetään nyt oma kampanja.

Hope jakaa kaikki saamansa ja lahjoitusten avulla hankkimansa laitteet saman tien eteenpäin asiakasperheilleen. Tarve puhelimille on niin suuri, että Hopella on jokaiselle laitteelle vastaanottajaperhe jo valmiina.

- Älypuhelimille on asiakasperheissämme jatkuvaa tarvetta, sillä siitä on tullut perusviestintäväline, jonka puuttuminen vaikeuttaa jokapäiväisten asioiden hoitamista ja yhteydenpitoa ystäviin, sanoo Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila

Älylaitteen ja sen käyttötaidon puute eriarvoistumisen syynä

DNA:n maaliskuussa 2019 julkaisemaan digitaaliseen tasa-arvoon keskittyneeseen tutkimukseen*) vastanneista 1029 henkilöstä noin 40 prosenttia katsoo, että omassa lähipiirissä on joku, joka on jäänyt joko yhteiskunnan tai sosiaalisten suhteiden ulkopuolelle digitalisoitumisen vuoksi. Syrjäytyneeksi koetaan useimmiten joku sukulainen, ja sen syynä pidettiin osaamisen puutetta. Vastaajista yli puolet uskoi, että laitteiden puuttuminen tai osaamisen puute johtavat Suomessa eriarvoistumiseen.

Auttava puhelin -kampanja

Auttava puhelin -kampanjan aikana DNA maksaa jokaisesta DNA Kauppaan kierrätettäväksi tuotavasta puhelimesta Hope ry:lle 10 euroa per puhelin, korkeintaan 40 000 euroon asti. Kuka vain yksityishenkilö voi tuoda oman puhelimensa kierrätettäväksi, myös muut kuin DNA:n asiakkaat. DNA Kaupat ottavat kuluttajien kierrätykseen tuomia älylaitteita vastaan aina, myös kampanja-ajan ulkopuolella. DNA kierrättää laitteet ympäristöystävällisesti ja tietoturvallisesti, ja mikäli asiakas ostaa samalla uuden laitteen, DNA maksaa kierrätyslaitteesta vaihtohyvityksen.

Lisätietoja:

*) DNA:n ja Nepan tutkimus digitaalisesta yhdenvertaisuudesta https://corporate.dna.fi/lehdistotiedotteet?type=stt2&id=69854743

DNA:n vastuullisuustyöstä ja digitaalisen yhdenvertaisuuden teemasta: https://corporate.dna.fi/vastuullisuus/digitaalinen-yhdenvertaisuus/digitalisoituva-yhteiskunta

viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oyj, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dna.fi

DNA:n viestintä: puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Hope - Yhdessä & Yhteisesti ry toimii vapaaehtoisvoimin yhdessä yhteiseksi hyväksi. Vuonna 2009 perustettu järjestö avustaa vähävaraisia ja kriisin kohdanneita lapsiperheitä 20 paikallistoimijan voimin ympäri Suomen. Avun muotoina ovat konkreettiset vaate- ja tavaralahjoitukset sekä harrastustuki ja vapaa-ajan elämykset. www.hopeyhdistys.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA selvitti, milloin ja miksi lapselle hankitaan puhelin ja mihin lapsi sitä käyttää4.8.2020 11:15:30 EESTTiedote

Melkein joka toisella ekaluokkalaisella on oma puhelin. Alakouluikäisten lasten mielestä puhelimella parasta on pelaaminen. Yläasteikäisistä käytännössä jokaisella on puhelin ja heidän mielestänsä uuden puhelimen hankkimisessa tärkeintä on, että malli on riittävän uusi. Muun muassa tällaisia asioita käy ilmi DNA:n koululaistutkimuksesta, jossa tänä vuonna vastaajina ovat myös lapset itse.

Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Huittisissa elokuun alusta28.7.2020 10:14:45 EESTTiedote

DNA käynnistää kaapeliverkon päivitystyöt Huittisissa maanantaina 3. elokuuta. Asennustyöt toteuttaa huittislainen Sähköliike E. J. Lehto. Päivityksellä kehitetään alueen kaapeliverkkoa, lisätään sen kapasiteettia ja varaudutaan tulevaisuuden palveluihin. Ensimmäisinä kohteina ovat Mommolan ja Torkin alueet. DNA toimittaa ennakkotiedon töiden aloituksesta kullakin alueella muun muassa tekstiviestillä suoraan asiakkaille.