DNA:n verkon uudistustyöt Heinolassa etenevät aikataulussaan

DNA:n Heinolassa viime keväänä aloittamat matkaviestin- ja kiinteän verkon uudistustyöt etenevät hyvin. Katujen kaivutyöt Heinolan keskustassa ovat loppusuoralla ja uusien yhteyksien käyttöönotto edistyy suunnitellusti. Uudistusten myötä paikalliset mobiilidatan nopeudet kasvavat, kuuluvuus sisätiloissa paranee ja laajakaistapalvelun saatavuusalue laajenee.
Heinolan kaupunkia

Entistä parempia yhteyksiä on Heinolassa luvassa alueesta riippuen kuluvan vuoden lopun ja ensi vuoden aikana. Projektin päättyessä DNA:lla on Heinolassa käytössä useita uusia matkaviestinverkon tukiasemia ja nykyistä laajempi valokuituverkko.

Verkkojen kehittäminen jatkuu uudistusten jälkeenkin osana DNA:n jatkuvaa verkkojen ylläpito- ja kehitystyötä. Lisäksi Heinolan verkko on uudistusten valmistuttua 5G-käyttöonottovalmis, ja DNA voi avata siellä 5G-verkon ripeästi sitten, kun 5G:lle alkaa olla asiakastarvetta.

Katujen kaivutyöt loppusuoralla

Heinolan keskustassa katuja jouduttiin avaamaan alkukesän aikana Lampikatu 14 - Koulukatu 14:n lähiympäristössä. Työt ovat edenneet hyvin, ja kaivutyöt saadaan lähiaikoina päätökseen.

Lankapuhelimet ja vanhat kuparitekniikalla toteutetut laajakaistat loppuvat

Uuteen tekniikkaan siirtyminen tarkoittaa vanhalla kuparitekniikalla toteutettujen palveluiden toiminnan loppumista aluellisesti. Verkkouudistuksen vuoksi Heinolan keskustan, Rainion ja Sinilähteen alueiden lankapuhelimien ja xDSL-laajakaistojen toiminta päättyy marraskuun lopussa.

DNA on kartoittanut päättyviä palveluita käyttävät asiakkaat, ja heitä on tiedotettu muutoksesta eli nykyisten palveluiden päättymisestä ensimmäisen kerran viime keväänä. Osa asiakkaista on jo vaihtanut korvaavaan palveluun.

”Teemme siirtymän asiakkaillemme niin helpoksi kuin mahdollista. Moni on jo vaihtanut palvelunsa uuteen, ja se kyllä kannattaa, sillä uudet palvelut ovat tehokkaampia, monipuolisempia ja lähes kaikissa tapauksissa myös edullisempia," uudistusprojektista DNA:lla vastaava johtaja Mikko Kannisto lupaa.

Muutoksesta kerrotaan pian uudestaan niille asiakkaille, joilla on edelleen käytössään päättyvä palvelu.

Mikko Kannisto, johtaja, siirtoverkot, DNA Oyj, puh. 044 590 2527, mikko.kannisto@dna.fi

Heinolan kaupunkia

DNA on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. Tehtävämme on tarjota tuotteita ja palveluita, jotka tekevät yksityis- ja yritysasiakkaidemme arjesta mutkatonta. DNA:lla on merkittävä yhteiskunnallinen rooli tärkeiden viestintäyhteyksien tarjoajana ja digitaalisen kehityksen mahdollistajana. DNA valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja liiketuloksemme 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Study: Finnish companies need to improve their preparedness for cyber threats15.3.2024 10:00:00 EET | Press release

Rapidly evolving artificial intelligence, the ever-changing global situation, and hectic everyday life are challenging the cyber security of businesses and citizens on a daily basis. According to a Nordic survey commissioned by DNA’s parent company Telenor and conducted by the Norstat Group, Finnish business leaders recognise these challenges, but companies are insufficiently prepared for cyber threats.