DNA:s betalkanaler finns nu i Närpes Centralantenns nät

Närpes Centralantennandelslaget har från början av oktober mottagit tv-kanalerna från marknätet. Kunderna kan nu beställa sina betal-TV-tjänster från DNA.

Närpes Centralantenn valde DNA som ny leverantör av betal-tv-kanaler från början av oktober 2017. DNA har ett mångsidigt utbud av sport, filmer, underhållning och sakprogram för hela familjen.

”Vi är glada över att Närpes Centralantenn har kommit fram med en lösning där invånarna kan beställa sina kanalpaket från DNA. Vi hälsar tittarna välkomna att använda våra tv-tjänster. Vårt mål är att erbjuda abonnenterna ett så mångsidigt och högklassigt utbud av tv-innehåll som möjligt, och det arbetar vi aktivt med”, berättar direktör Mikko Saarentaus på DNA.

”Det är viktigt för Närpes Centralantenn att kunna erbjuda våra hushåll möjlighet att förutom de fria kanalerna även kunna ta emot betal-TV-kanaler. Tv-tittarna i Närpes är liksom de övriga finländarna särskilt intresserade av sport. Även filmkanaler är populära”, berättar Leif Erikson, disponent vid Närpes Centralantenn.

DNA:s utbud av betal-tv-kanaler står till buds för Närpes Centralantenns och deras samarbetspartners hushåll, samt dessutom i antennandelslagshushåll i Övermark, Nämpnäs och Rangsby. Totalt ca 3000 hushåll.

Mer information:

Mikko Saarentaus, direktör, affärsverksamheten för underhållning, DNA Oyj, tfn 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi
Leif Erikson, disponent, Närpes Centralantennandelslag, tfn 0500-66 88 41, ncentral@tawi.fi
DNA:s kommunikation, tfn 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Viestintä palvelee median edustajia numerossa 044 044 8000.

Sähköpostia voit lähettää osoitteeseen viestinta@dna.fi tai etunimi.sukunimi@dna.fi.

DNA Abp är en finländsk koncern i datakommunikationsbranschen som erbjuder samtals-, data- och tv-tjänster av hög kvalitet för kommunikation, underhållning och arbete. DNA är den största kabeloperatören i Finland och en ledande betal-tv-aktör i både kabel- och antennäten. Ett centralt tillväxtområde för DNA är företagens nya sett att arbeta oberoende av tid och plats, som möjliggörs genom intelligenta terminaler, mångsidiga kommunikationstjänster och snabba förbindelser. År 2016 uppgick DNA:s omsättning till 859 miljoner euro och rörelsevinsten till 91 miljoner euro. DNA har över 3,8 miljoner abonnemang i det mobila- och fasta näten. Till Koncernen hör även DNA Kauppa, landets största butikskedja för mobiltelefoner. DNA:s aktier är noterade på Nasdaq Helsingfors. Mer information finns på adressen www.dna.fi, på Twitter på kontot @dna_fi och på Facebook.