Doro tuo markkinoille uuden tabletin ja älykellon, jotka tarjoavat senioreille seuraavan sukupolven teknologiaa

Senioreille suunniteltujen matkapuhelinten Euroopan markkinajohtaja Doro laajentaa valikoimaansa kahdella uutuustuotteella: Doro Watch -älykellolla ja Doro Tablet -tabletilla. Uudet laitteet on suunniteltu vastaamaan erityisesti seniorikäyttäjien vaatimuksiin. Ne perustuvat Doron keskeisiin elementteihin, ja niissä on erinomaisen kontrastin näytöt, yksinkertaistettu käyttöliittymä navigointiin ja senioreiden tarpeisiin mukautetut HD-ääniominaisuudet. Laitteet tuovat varttuneemmillekin iloa ja käyttömukavuutta arkeen.

Senioreiden läheisten hyödyksi Doro Watchissa on Response by Doro -painike. Kun painike yhdistetään yhteensopivaan Doro-älypuhelimeen ja sitä painetaan hätätilanteessa, se hälyttää automaattisesti nimetyille läheisille avuntarpeesta. Jos Doro on yhdistetty iOS- tai Android-laitteeseen, painikkeen painaminen aktivoi puhelimen ”Find my phone” -paikannustoiminnon.

Doro Tablet

Helppokäyttöisyyden lähtökohdista suunniteltu Doro Tablet tarjoaa senioreille sujuvan uuden sukupolven käyttökokemuksen ja samalla ainutlaatuisia ominaisuuksia, jotka vievät tabletin käyttömukavuuden seuraavalle tasolle. Tabletissa on korkearesoluutioinen näyttö, jossa on suuret kuvakkeet, ja sen rakenne on kevyt, mutta myös laadukas. Neljän kaiuttimen surround-ääni takaa mukaansatempaavan katselukokemuksen. Tabletin mukana tulee pöytäteline, joka tekee videopuheluiden soittamisesta, videoiden katselusta ja internetin käytöstä ergonomista ja mukavaa.

Patentoidun, toimintopohjaisen EVA-käyttöliittymän ansiosta tabletin toimintojen navigointi on paljon intuitiivisempaa. EVA on ruotsinkielinen sanonta "Enkel, Vänlig och för Alla", joka tarkoittaa "helppoa, ystävällistä ja kaikille sopivaa". Androidiin perustuva EVA-käyttöliittymä tekee teknologian käytöstä aiempaa helpompaa. Se mahdollistaa pääsyn Google Play Storeen, ja kun sovelluksia, kuten Zoomia ja muita videopuhelualustoja, ladataan, ne integroituvat saumattomasti valikkoon.

Tabletin virtaviivaistettu ulkoasu on suunniteltu viemään käyttökokemus seuraavalle tasolle – kaikki sähköpostin lähettämisestä valokuvan etsimiseen, komentojen navigointiin ja tiedostojen järjestämiseen on helppoa.

Esiasennetun TeamViewer QuickSupport -sovelluksen avulla läheiset voivat myös käyttää tablettia etäyhteyden kautta. Toiminnon ansiosta voidaan säätää asetuksia ja korjata ongelmia, jolloin sekä vanhus että hänen lähipiirinsä tarjoama tuki on vain muutaman napinpainalluksen päässä.

Doro Watch

Doro Watch -älykello on suunniteltu kannustamaan seniorikäyttäjiä pysymään aktiivisina ja vaalimaan hyvinvointiaan. Ainutlaatuinen, yksinkertaistettu navigointinäyttö ja suuret kuvakkeet tekevät laitteesta erityisesti vanhemmille ihmisille ergonomisen.

Laitteessa on sisäänrakennetut aktiivisuuden ja terveyden seurantaominaisuudet, joiden avulla käyttäjät voivat tarkkailla askelmääräänsä, urheiluaan, sykettään, veren happipitoisuutta, unta ja paljon muuta.

Ilmoitukset voidaan määrittää käyttäjälle hälytyksistä, puheluista, viesteistä, kalenteri- ja aktiivisuustavoitteista. Näin senioreita kannustetaan liikkumaan terveyttä edistävällä tavalla kuntotasosta riippumatta.

Doro Watch -älykelloon on myös liitettävissä Doro Companion -applikaatio, joka seuraa ja näyttää älypuhelimen tietoja kätevästi. Sen voi ladata sekä Android- että iOS-puhelimiin, joten se on laajemminkin saatavilla käyttöön.

– Olen erittäin vaikuttunut Doron tuotteiden helppokäyttöisyydestä. Minulla on ollut käytössäni Doro 8110 -puhelin jo pidempään ja olen ollut positiivisesti yllättynyt sen monipuolisista toiminnoista sekä tyylikkyydestä. Senkin vuoksi olen innoissani saadessani ensimmäisten joukossa Suomessa käyttää uutta Doro-tablettia ja -älykelloa. Monilla ystävilläni on älykellot, ja olen kaivannut helppokäyttöistä älykelloa erittäin paljon, näyttelijälegenda Hannele Lauri sanoo.

– Senioriteknologian ei pitäisi olla suunniteltu vain helpottamaan vanhemman sukupolven elämää, vaan sen pitäisi antaa heille myös mahdollisuus saada jokaisesta päivästä kaikki irti. Kehitämme teknologiaamme ja tuotteitamme aina senioreita ajatellen ja pyrimme auttamaan iäkkäitä käyttäjiä pysymään itsenäisinä ja lisäämään heidän mielenrauhaansa. Tabletti ja älykello tekevät juuri sen – ne antavat senioreille työkalut hyvinvointinsa seuraamiseen, internetissä surffailuun ja yhteydenpitoon läheisten kanssa, ja niissä on Response by Doro -sovelluksen turvaominaisuudet. Näistä syistä olemme todella innoissamme saadessamme lanseerata laajennetun portfoliomme, joka tarjoaa käyttäjillemme helppokäyttöisiä seuraavan sukupolven laitteita, sanoo Doro Suomen maajohtaja Kai Seppälä.

Doro Tabletin tärkeimmät ominaisuudet

• Kannettava, ergonominen teline sisältyy vakiona toimitukseen
  • TeamViewer QuickSupport -etäavustussovellus esiasennettuna, jotta ennalta valitut läheiset voivat käyttää asetuksia etänä
  • 4 kaiutinta laadukasta surround-ääntä varten
  • 8 megapikselin takakamera + 5 megapikselin etukamera
  • Vain WiFi-laite
  • Suositushinta 339 euroa

Doro Watchin tärkeimmät ominaisuudet

• Suuri, 1,28 tuuman näyttö
  • Magneettinen latausteline
  • Ohjattu navigointijärjestelmä
  • Seuraa kaloreita, askelia, sykettä, unta ja liikuntaa
  • Mobiilisovellus saatavilla Android- ja iOS-käyttöjärjestelmiin
  • Doro Response -painike (yhdistettävissä laitteisiin, joissa on Android 10.0 tai uudempi)
  • Suositushinta 139 euroa

Kuvia median käyttöön löytyy täältä.

Tuotteet saa halutessaan testiin Viestintätoimisto Manifestolta.

Lisätietoja medialle:

Kai Seppälä

Maajohtaja, Doro Suomi

kai.seppala@doro.com

Markus Hilden

markus.hilden@manifesto.fi

Tietoja Dorosta

Doro on senioreiden johtava teknologiabrändi, joka kehittää kuluttajatuotteita ja -palveluita aktiivisen ja itsenäisen elämän tueksi. Teknologian avulla Doro antaa sukupolville mahdollisuuden olla digitaalisesti yhteydessä toisiinsa – sekä kotona että ulkona. Ruotsalainen Doro on listattu Tukholman Nasdaq-pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Malmössä, ja sillä on myyntitoimintaa 27 maassa. Vuonna 2021 Doron Consumer-toiminnoissa työskenteli 116 henkilöä ja liikevaihto oli 1 039,6 miljoonaa kruunua.

(102 miljoonaa euroa), mikä tekee siitä Euroopan markkinajohtajan seniorikohderyhmään erikoistuneissa matkapuhelimissa. Lue lisää: www.doro.com/

Älykkään lattianpesun uusi aikakausi: ECOVACS esittelee DEEBOT T10 -tuoteperheen9.9.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

ECOVACS ROBOTICS asettaa lattianpesulle uudet standardit lanseeraamalla uuden, tekoälyohjatun DEEBOT T10 -tuoteperheen. Siihen kuuluvat DEEBOT T10 PLUS ja DEEBOT T10 TURBO -siivousrobotit. Kaikissa tuotteissa on hyödynnetty AIVI™ 3.0 -tekoälyä, jonka avulla robotit havaitsevat esteet erittäin nopeasti. YIKO-ääniohjaus tekee robottien ohjaamisesta helppoa. Parannetun OZMO™ Pro 3.0 -teknologian värähtelevä pyyhintälevy optimoi märkäpuhdistuksen, ja nelivaiheinen puhdistusjärjestelmä takaa virheettömän lopputuloksen. DEEBOT T10 TURBO -siivousrobotti tekee vaikutuksen myös OZMO™ Turbo -moppausjärjestelmällä kahden pyörivän mopin avulla. DEEBOT T10 -tuoteperhe on saatavilla 1. syyskuuta 2022 alkaen.

Tutkimus: Parempaa musiikkia, kiinnostavampia uutisia? Suosittelujärjestelmät kaipaavat käyttäjän aktiivisempaa vuorovaikutusta – ”On aika siirtyä algoritmiuupumuksesta yhteistyöhön”6.9.2022 08:39:39 EEST | Tiedote

Solita ja Alice Labs julkistivat tänään kansainvälisen tutkimuksen, joka porautuu tekoälypohjaisten suosittelujärjestelmien ja käyttäjän suhteeseen. Viidessä maassa toteutettu tutkimus on osa kaksivuotista Everyday AI -hanketta, jossa oli myös mukana kaksi suurta suoratoistopalvelua, kotimaasta YLE. Tulokset kyseenalaistavat käyttäjän nykyisen roolin passiivisena vastaanottajana. Raportti suosittelee koneen ja ihmisen luovempaa yhteistyötä tarjoamalla käyttäjille monipuolisempia vuorovaikutustapoja.

Koronan vanavedessä öljyn hinnannousu ja inflaatio jarruttavat liikematkustuksen elpymistä – myös Suomessa5.9.2022 12:46:28 EEST | Tiedote

Koronapandemia haittasi liikematkustamista yli kahden vuoden ajan. Nyt työntekijät ovat napanneet pölyttyneet matkalaukkunsa ja passinsa jälleen käyttöön. Toisin kuin ajateltiin, päänsärkyä eivät nyt kuitenkaan aiheuta pandemiaan liittyvät terveys- ja turvallisuushaasteet vaan öljyn hinnannousu ja inflaatio. Kulun- ja matkanhallintaratkaisujen toimittaja SAP Concur teki asiasta maailmanlaajuisen tutkimuksen*, jossa myös Suomi oli mukana. Maailman energiajärjestö IEA onkin tänä vuonna antanut suosituksia öljyn käytön vähentämiseksi. Niihin lukeutuvat esimerkiksi etätöiden lisääminen ja liiallisen liikematkustamisen välttäminen väliaikaisesti. – Öljyn korkea hinta ja inflaatio vaikuttavat erittäin paljon herkkään markkinaympäristöön, joka on jo nyt perusteellisessa muutoksessa. Liikematkavastaavien tehtävänä on tasapainottaa kustannukset vastuullisuuspyrkimysten ja työntekijöiden tarpeiden kanssa, toteaa SAP Concurin kansainvälisen liiketoiminnan kehitysjohtaja Nina Ruokonen. Liikematkoj

Lassila & Tikanojan ja Neovan energiapuuliiketoiminnat yhdistyivät – toiminta jatkuu nimellä Laania Oy1.7.2022 15:35:51 EEST | Tiedote

Lassila & Tikanojan ja Neovan energiapuuliiketoiminnat yhdistyivät tänään 1.7.2022. Yhteisyrityksen nimi on Laania Oy ja sen liikevaihto on noin 110 miljoonaa euroa. Laanian hallituksen muodostavat Joni Lukkaroinen (hallituksen puheenjohtaja), Jarmo Santala, Petri Järvinen, Eero Hautaniemi ja Jorma Mikkonen. Laanian toimitusjohtajaksi on nimitetty Tomi Vartiamäki, joka työskenteli aiemmin L&T:n Biowatti-liiketoiminnan johtajana. Laanian palveluksessa työskentelee noin 120 henkilöä Suomessa ja Virossa. Laania Oy on merkittävä bioenergia-alan palveluyritys, jolla on koko maan kattava myynti- ja hankintaverkosto. Yhtiöllä on toimitusvarmuutta turvaava laaja terminaaliverkosto sekä monipuoliset raaka-aineen hankintakanavat, jotka kattavat metsänomistajilta hankittavan puun, metsäteollisuuden sivuvirrat sekä kierrätyspuun. Laanialla on lisäksi valmiit puuenergian tuontikanavat. Keskeisiä asiakkaita ovat energiayhtiöt sekä kuitu- ja tukkipuuta hyödyntävä metsäteollisuus. Yhtiö toimii Suomess