DS Smith lahjoittaa keräyslaatikot Hope - Yhdessä & Yhteisesti ry:n urheiluvälinekeräykseen

DS Smith on lahjoittanut valmistamansa keräyslaatikot Hope ry:n kampanjaan myös vuonna 2021

Lasten ja nuorten liikunta ja harrastaminen on osa hyvinvointia. Toisinaan sen esteenä on harrastuksen kustannukset, joita syntyy esimerkiksi välinehankinnoista.

Samanaikaisesti suomalaiset tuottavat merkittävän määrän yhdyskuntajätettä. Sen seassa on tavaraa, joka olisi käyttökelpoista ja soveltuvaa kierrätykseen.

DS Smith tahtoo olla kiertotalouden osalta edelläkävijä ja edistää kiertotalouteen siirtymistä. Sen seurauksena yritys tukee tänäkin vuonna Hope ry:n harrastusvälineiden keräyskampanjaa lahjoittamalla kampanjassa tarvittavat lähes 100 harrastusvälineiden keräyslaatikkoa. Jokainen keräyslaatikko on itsessään kiertotalouden mukainen tuote – kuitumateriaalia, joka kiertää aina uudelleen ja uudelleen.

Hope ry:n kampanja kerää kiertoon soveltuvia harrastusvälineitä kotimaan apua tarvitseville perheille, jotta yhä useammalla lapsella olisi mahdollisuus harrastaa.

Samanaikaisesti myös kansainvälinen salibandyliitto IFF kerää osaltaan kiertotalouden periaatteen mukaisesti uuden elämän ansaitsevia pelivälineitä tulevien maajoukkuetähtien ja muiden lajin harrastajien avuksi osana lajin MM-kisoja, joita tänä vuonna käydään miesten osalta Suomessa ja naisten osalta Ruotsissa. DS Smith tukee myös tätä keräystä valmistamalla ja lahjoittamalla useita kymmeniä keräyslaatikoita IFF:n keräystarpeisiin.

”Kiertotalous on mahdollisuus vaikuttaa tulevaisuuteen. Sen avulla voimme pitää arvokkaat materiaalit kierrossa ja vähentää syntyvän jätteen määrää. Teemme sen jo omissa toiminnoissamme, joissa meillä on täysin kiertotalouden mukainen tuote, aaltopahvipakkaus. Lisäksi haluamme tukea ja kannustaa yhteiskuntamme eri toimijoita kiertotalouteen siirtymisessä. Kun tähän vielä lisätään mahdollisuus tukea lasten ja nuorten harrastamista, ei päätös kampanjoiden tukemisesta ollut vaikeaa,” sanoo DS Smithin Suomen liiketoimintaa johtava Ari Viinikkala.

Kampanjan aikana 20.8.-11.9.2021 voi lahjoitettavia urheiluvälineitä viedä keräyspisteisiin, joita löytyy ympäri Suomen. Tämä sekä edistää kiertotaloutta ja vähentää sekä jätteen määrää että mahdollistaa liikuntaharrastuksen sitä kaipaavalle lapselle tai nuorelle.