DS Smith tukee luonnon monimuotoisuutta Akaan Viialassa lahjoittamalla kirsikkapuun taimia

DS Smith, johtava kestävän kehityksen mukaisten pakkausten suunnittelija ja valmistaja, tukee Akaan Viialaan perustettavaa kirsikkapuistoa edistääkseen toiminta-alueellaan luonnon monimuotoisuutta.

DS Smith on sitoutunut vahvasti kiertotalouteen ja luonnon monimuotoisuuden edistämiseen kaikkialla, missä se toimii.

DS Smithin kunnianhimoisissa kestävän kehityksen tavoitteissa on mahdollistaa 100 erilaista luonnon monimuotoisuutta tukevaa projektia globaalisti vuoteen 2025 mennessä.

Tämä mielessään yritys lähti mukaan Akaan Viialassa, jossa yksi sen tehtaista toimii,  luonnon monimuotoisuutta tukevaan ja asukkaita ilahduttavaan toimintaan. DS Smith lahjoitti noin joka viidennen kirsikkapuuntaimen keskelle Viialaa, Viialan kirkonmäelle, perustettavaan kirsikkapuistoon.

"Kestävä kehitys on toimintamme ydin, ja kannustamme siihen koko henkilöstöämme monin eri tavoin. Ei riitä, että omassa toiminnassamme huomioimme ympäristön, me haluamme tukea ihmisten ja ympäristön hyvinvointia kaikkialla siellä, missä me toimimme. Olinkin hyvin ilahtunut, kun Viialan tehtaan henkilökunta ehdotti osallistumistamme paikalliseen hankkeeseen", kertoo DS Smithin Suomen toimitusjohtaja Ari Viinikkala

Viialan kirsikkapuiston istutus tapahtui keskiviikkona 26.5.2021 ja varsinaisia puiston avajaisia juhlistetaan myöhemmin.