Duunit, yrittäminen ja tubettaminen puhuttavat Tubeconissa 12.8.

Tubettavien 4H-yrittäjien paneelissa pohditaan, mitä taitoja tubettaminen ja yrittäjyys opettavat ja miten tubettaminen voi hyödyttää yrittäjyyttä tai työnhakua. Panelistit keskustelevat myös siitä, mitä nuorisojärjestöt, oppilaitokset, kunnat ja yritykset voivat tehdä uudella tavalla, jotta nuoret löytävät vahvuutensa ja työllistyvät.

Tubettavat 4H-yrittäjät osallistuvat nuorten huipputapahtumaan Tubeconiin paneelilla: Tubettaminen, duunit ja yrittäminen - osaaminen ja unelmat näkyväksi. Pohdittavana mm. mitä me kaikki voimme tehdä, jotta nuoret löytävät taitonsa ja työllistyvät.

Tubettaminen, duunit ja yrittäminen, osaaminen ja unelmat näkyväksi -paneeli järjestetään nuorten huipputapahtumassa Tubeconissa Helsingissä. Paikkana on Hartwall Arenan Playground-tila lauantaina 12. elokuuta kello 17.15.

Paneelin osallistujat

Keskustelijoina ovat tubettaja ja 4H-yrittäjä Reetta Harjunen Oulusta, vuoden 4H-yrittäjäksi valittu Karoliina Hanhisuanto (Rosakaro) Rovaniemeltä, Tiitus Group Oy:n yrittäjä Niklas Litmala, Nuorisovaltuustojen liiton puheenjohtaja Kimi Uosukainen ja kansanedustaja Antti Kaikkonen. Paneelia juontaa tubettava 4H-yrittäjä Lauri Toivonen (LATE) Sysmästä. 4H-yrittäjät ovat 13 - 28-vuotiaita nuoria, joita yhdistää into kokeilla omia rajojaan ja halu tehdä itse.

4H kokeili kesäkuussa paneeliin osallistuvien 4H-yrittäjien kanssa yrittäjyydestä tubettamista. Mitä yhteistä on tubettamisella ja yrittäjyydellä? Hyödyttikö tubettaminen yrittämistä? Tästä lisää lauantaina 12.8. klo 17.15 Tubeconissa.

”Tubettamisessa ja yrittäjyydessä on jotakin samaa. Molemmat vaativat uskoa omaan tekemiseen sekä uskallusta tuoda omia ajatuksia ja luomuksia esille”, kertoo paneeliin osallistuva Reetta Harjunen. Reetta on 19-vuotias luovan alan 4H-yrittäjä.

Mikä on Tubecon?

Tubecon on Euroopan suurin tubekulttuurin ja YouTube-yhteisön live-tapahtuma. Siellä kohtaavat YouTubeen videoita tekevät ja niitä kuluttava yhteisö. Tubecon järjestetään Hartwall Arenalla 12.-13.8.2017, ja se on ikärajaton. Aikuisille on tarjolla Aikuisparkki, jonne lapset voivat jättää huoltajansa turvallisesti.

Helena Herttuainen
aluejohtaja
helena.herttuainen@4h.fi
Twitter @HHerttuainen

4H-yrittäjä Reetta Harjunen, 19, kannustaa nuoria kokeilemaan yrittäjyyttä: ”Uskalla luottaa omiin kykyihisi ja opi ottamaan vastaan kaikenlaista palautetta. Kovalla työllä saa huikeita tuloksia!”
Karoliina Hanhisuanto, 18, perusti 4H-yrityksen jo 13-vuotiaana. ”Ota riskejä, opettele uusia asioita, yritä intohimolla ja toteuta unelmia!”
”Yrittämisessä ja tubettamisessa yhteistä on se, että niissä menestyminen vaatii paljon työtä ja omistautumista. Molemmissa täytyy tavallaan laittaa itsensä likoon ja esille”, sanoo Lauri Late Toivonen.

4H on valtakunnallisesti toimiva, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton nuorisojärjestö, jossa on lähes 60 000 jäsentä. Järjestö tukee toiminnallaan lasten ja nuorten kasvua työelämään, yrittäjyyteen ja aktiiviseen kansalaisuuteen. 4H muodostuu Suomen 4H-liitosta ja eri puolilla Suomea sijaitsevista 226 paikallisesta 4H-yhdistyksestä, jotka tekevät käytännön nuorisotyötä. 4H-liitto tukee paikallisten 4H-yhdistysten toimintaa.