eCraft Business Insight

eCraft lähtee valtaamaan Microsoft BI -markkinaa: Tavoitteena markkinajohtajuus Suomessa 2019 mennessä

Konsultointi- ja IT-yritys eCraft vahvistaa merkittävästi asemiaan Microsoft BI -markkinassa. Yhtiö on viime kuukausina palkannut 10 uutta ihmistä Microsoft BI -tiimiinsä ja paketoinut Microsoft-teknologiaan pohjautuvia tiedon analysointi- ja koneälyratkaisuja helposti käyttöönotettavaan muotoon. Yhtiöllä on yli 15 vuoden kokemus Microsoft -teknologioista ja BI-markkinan kasvu tukee yhtiön strategiaa olla kokonaisvaltainen ratkaisutoimittaja yritysten toiminnanohjaus- asiakkuudenhallinta- ja analytiikka- ja BI-ratkaisuissa.

eCraft vahvistaa asemaansa yhtenä Suomen suurimmista BI- ja analytiikkaratkaisuja tarjoavista suomalaisista yrityksistä. eCraft BI on jo markkinajohtaja Suomessa Adaptive Insights -suunnittelu- ja ennustamisratkaisuissa sekä Suomen ainoa Qlik Expertise Partner. Yhtiö laajentaa toimintaansa nyt aiempaa vahvemmin Power BI- sekä Microsoft Analysis -ratkaisujen ympärille konseptoituihin pilvipohjaisiin raportointi- ja datan analysointiratkaisuihin. eCraft on jo aiemmin ollut edelläkävijä Microsoft D365- ja Dynamics NAV -toiminnanohjauskokonaisuuksien konseptoinneissa ja käyttöönotoissa. Nyt asiakkaiden on mahdollista hyödyntää entistä laajempaa ja vahvempaa tarjoamaa Microsoft-alueella.

Power BI:n avulla tietoa voidaan visualisoida ja yhdistellä nopeasti sekä jakaa helposti organisaation sisällä eri kohderyhmille. Analysis Services taas mahdollistaa organisaation laajuisten tietomallien luonnin ja analysoinnin. Olemme lisäksi omilla lisäosillamme laajentaneet ratkaisun kattamaan johdon raportoinnin sekä interaktiivisen kommentoinnin. Pilvipohjaisten BI-ratkaisujen markkina kasvaa voimakkaasti ja haluamme olla tämän kehityksen etunenässä niin liiketoiminnan analytiikassa kuin raportoinnissa ja koneälyssä. Haemme ensi vuodelle kahden miljoonan euron liikevaihdon kasvua sekä markkinajohtajuutta Suomessa Power BI-ratkaisuissa 2019 mennessä”, toteaa eCraft BI:n Partner Jari Laakkonen.

”eCraftin Microsoft Dynamics -pohjaisten liiketoimintajärjestelmien vahva osaaminen yhdistettynä kovan luokan analytiikka- ja BI-osaamiseen auttaa luomaan asiakkaille todellista kilpailuetua markkinassa. eCraftin tapa yhdistää toiminnanohjaus-, analytiikka-, koneoppiminen ja BI pilvestä käytettäväksi on myös erinomaisesti linjassa Microsoftin strategian kanssa”, kertoo Jani Liukkonen, Partner Executive, Microsoft.

eCraftin tavoitteena on rekrytoida 30 BI-osaajaa yhtiön palvelukseen ensi vuoden aikana. eCraft-konserni työllistää 180 henkeä Espoossa, Vaasassa ja Malmössä. Yhtiön BI-yksikön palveluksessa on tällä hetkellä 50 henkeä. eCraft-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 16 miljoonaa. Lue lisää eCraftista: www.ecraft.com/

Jari Laakkonen
Partner, eCraft BI
jari.laakkonen@ecraft.com

eCraft Business Insight
Linnoitustie 6

eCraft Business Insight on tiedolla johtamisen asiantuntija. Autamme asiakkaitamme liiketoiminnan johtamisen, analytiikan ja BI:n sekä liiketoiminnan ennustamisen ja ohjaamisen ratkaisuissa. Haluamme olla asiakkaidemme pitkäaikainen kumppani ja olemme rakentaneet toimintamallimme tukemaan tätä yhteistyötä niin liiketoiminnan kuin tekniikan näkökökulmasta. Teknologiamme yllämainittuihin ratkaisuihimme ovat maailman johtava analytiikka-alusta Qlik, Microsoftin Power BI, maailman johtava pilvipohjainen liiketoiminnan ohjauksen ratkaisu Adaptive Insights sekä Microsoftin Azure Machine Learning –koneälyn hyödyntämiseen.