Edu Kettunen, Mika Kuokkanen sekä Johanna ja Mikko Iivanainen tarjoilevat herkkiä tulkintoja ja elämänmakuisia tarinoita

Laulaja-lauluntekijäperinteestä ammentava intiimi konsertti kuullaan Kangasala-talossa torstaina 7.3. klo 19.
Kuva: Jari Heikkilä

Täyden Kangasala-salin syksyllä 2017 hurmannut laulaja-lauluntekijä Edu Kettunen palaa jälleen taloon juurimusiikin ystäville tutun Mika Kuokkasen, laulaja Johanna Iivanaisen sekä kitaristi Mikko Iivanaisen kera.

Olohuonemaisessa konsertissa nämä neljä esittävät tunnetuimpia kappaleitaan sekä huolella valikoituja lainakappaleita. Luvassa on tiheätunnelmainen ilta, josta tunnetta ja sävyjä puutu.

Edu Kettusen ja Mika Kuokkasen kymmenen vuotta kestäneet musiikillisen yhteistyön tuloksena kuullaan hienosti yhteensoivaa laulua ja sävykästä säestystä. Johanna ja Mikko Iivanaisen musiikista välittyy läsnäolo, lahjakkuus, rakkaus musiikkiin ja yhdessä tekemiseen.

Suomalaisten laulaja-lauluntekijöiden ehdottomaan eliittiin kuuluva Edu Kettunen ei esittelyjä kaipaa. Hänen monista klassikkokappaleistaan on tullut lähes kansanlauluja, jotka periytyvät sukupolvelta toiselle. Edu on kappaleissaan ja tulkinnoissaan onnistunut nitomaan omaperäisen taitavasti yhteen suomen kielen, suomalaisen mielenmaiseman sekä anglo-amerikkalaisen musiikin perinteen.

Mika Kuokkanen on tuttu laulaja-kitaristi Hoedown-yhtyeen lisäksi muun muassa J. Karjalaisen Lännen-Jukka-kokoonpanosta ja yhteistyöstään Ninni Poijärven kanssa. Mika on tehnyt kappaleita omien levyjensä ja Hoedown-yhtyeen lisäksi esimerkiksi Eero Raittiselle, Ninni Poijärvelle, Sami Saarelle ja Emma Salokoskelle.

Musiikkialan palkinnoilla palkittu, SuomiLOVE-ohjelman herkkänä tulkitsijana tunnettu Johanna Iivanainen on julkaissut kaksi suomenkielistä soololevyä, joillaa kuullaan hänen omia sävellyksiään. Edu Kettusen tuottama "Kadotaan uneen" ilmestyi 2011 ja toinen soololevy ”Mustarastas laulaa" 2013.

Mikko Iivanainen on monista kokoonpanoista tuttu monipuolinen kitarataiteilija. Johannan ja Mikon upean duon ohella hänet tunnetaan hyvin myös loistavana jazz-kitaristina mm. Nordic Trinity Trio -kokoonpanossa. Hän julkaisi ensimmäisen soololevynsä “Last room” vuonna 2014.

Kokoonpano

Edu Kettunen, kitara & laulu
Mika Kuokkanen, kitara & laulu
Johanna Iivanainen, laulu
Mikko Iivanainen, kitara

Edu Kettunen & Mika Kuokkanen – Johanna & Mikko Iivanainen Kangasala-talossa to 7.3.2019 klo 19:00.
Liput Kangasala-talolta 28/25/14 €, Lippu.fi 30,50/27,50/15,50 € + toimitusmaksut

Mediakuvia: https://www.dropbox.com/sh/0gsfikzwkjuv5eo/AAAX2cGkDnFcPXmkoW6XhUIBa?dl=0
Kuvaaja: Jari Heikkilä

Kuva: Jari Heikkilä