EduImpact Venture Capital Oy ja Zeroten Oy yhteistyöhön vauhdittamaan koulutusalan kasvuyrityksiä

EduImpact Venture Capital Oy on uusi pääomasijoitusalan hallinnointiyhtiö. Sen EduImpact Fund -rahasto tulee keskittymään innovatiivisiin koulutusalan startup-yhtiöihin sekä varhaisen vaiheen kasvuyhtiöihin. EduImpactin yhteistyökumppanina toimii koulutusalan yrityskiihdyttämö xEdu, joka on Euroopan arvostetuimpia koulutusalan startup-yritysten hautomoja. Mainos- ja viestintätoimisto Zeroten Oy on valittu EduImpact Venture Capitalin vahvistetuksi kumppaniksi, kun EduImpact Fund -rahaston startup- ja kasvuyhtiöiden tuotteita ja palveluja aikanaan kaupallistetaan.
Zerotenin Pasi Miettinen ja EduImpact Venture Capital Ltd:n toimitusjohtaja Marko Kyyrönen

EduImpactin tavoitteena on parantaa koulutusalan yhtiöiden kansainvälistymistä ja skaalautuvuutta sekä liiketoimintojen volyymin kasvua. Merkittävässä roolissa kasvun edistämisessä ovat ns. vaikuttavuussijoittamisen metodit, joiden avulla kasvuyhtiöitä kannustetaan mittaamaan koulutusalan innovaatioidensa positiivista yhteiskunnallista vaikuttavuutta ja siten edistämään niiden markkinoitavuutta kansainvälisesti.

EduImpactin läheisenä yhteistyökumppanina toimii koulutusalan yrityskiihdyttämö xEdu, joka on Euroopan arvostetuimpia koulutusalan startup-yritysten hautomoja. xEdu:n toimitusjohtaja on EduImpactin toinen perustaja Antti Korhonen, joka on Suomen arvostetuimpia koulutusalan vaikuttajia myös ulkomailla. Hän osallistuu esimerkiksi tällä viikolla Tokion Slush -tapahtumassa Suomen edustajana koulutusalan evoluutiota käsitteleviin keskustelupaneeleihin.

–  EduImpact Venture Capitalin idea perustuu xEdu:n koulutusalan yrityskiihdyttämön työhön ja siihen suureen rahoitukselliseen pullonkaulaan, joka erityisesti suomalaisilla koulutusalan kansainvälistyvillä ja kasvavilla yrityksillä on. Kansainvälisten rahastoesimerkkien innoittamana syntyi idea lähteä perustamaan suomalaisin voimin pääomarahastoa, joka voisi tehdä niin alkuvaiheen kuin kasvuvaiheenkin sijoituksia potentiaalisimpiin koulutusalan yhtiöihin. USA:ssa ja Kiinassa vastaavien yhtiöiden rahoitus on ollut jo pitkään valtavassa kasvussa. Euroopassa aletaan vasta nyt herätä erityisesti koulutusteknologian liiketoimintapotentiaaliin sekä sijoitusmahdollisuuksiin. Suomi on oppimisen ja koulutuksen globaali suurvalta, joten olisi kansallinen häpeä, ellei nimenomaan Suomesta löytyisi osaamista ja rahoitusta parhaiden koulutusalan kasvuinnovatioiden maailmanvalloitukseen sosiaalisesti kestävällä tavalla, kertoo toimitusjohtaja Kyyrönen.

Kyyrönen on Eduimpactin toinen perustaja ja toimitusjohtaja. Muut yhtiön avainhenkilöt, kuten Antti Korhonen ja hallituksen jäsenet Janne Rainvuori ja Oskari Lehtonen, ovat kokeneita koulutusalan, rahoitusjuridiikan ja pääomasijoittamisen asiantuntijoita.

Tällä hetkellä EduImpact Venture Capitalin ”tutkalla” on yli 50 koulutusalan ja erityisesti koulutusteknologia-alan (”EdTech”) startup- ja kasvuyritystä. Niitä kaikkia yhdistää kansainvälisen kasvun lisäksi liiketoiminnan sosiaalinen vaikuttavuus. Liikeideat ja tuotteet liittyvät aina jollakin tavalla oppimiseen. Jo löydetyt startup- ja kasvuyhtiöt tarjoavat ratkaisuja esimerkiksi oppimistulosten parantumiseen, koulukiusaamisen vähentämiseen, leikki- ja toimintaympäristön kehittämiseen sekä monenlaiseen osaamisen jalostamiseen.

Ideoita, joilla voi vaikuttaa

Mainos- ja viestintätoimisto Zeroten Oy toimii EduImpact Venture Capitalin vahvistettuna kumppanina, kun EduImpact Fund -rahaston startup- ja kasvuyhtiöiden tuotteiden ja palveluiden kaupallistamista edistetään. Tämän lisäksi EduImpact Fund -rahaston myynnillisenä sekä hallinnollisena kumppanina toimii United Bankers Oyj -konserni.

–  Olemme kuvanneet ja animoineet esittely- ja myyntivideoita startupeista nyt lanseerausvaiheessa, kertoo Pasi Miettinen, Zerotenin toimitusjohtaja ja perustajaosakas. – Kaikilla yrityksillä, joihin olen päässyt tutustumaan, on huomattavaa potentiaalia menestyä. Palvelun ajatus on jokaisella yksilöllinen ja innovatiivinen. Näillä ideoilla voi oikeasti vaikuttaa.

–  Jatkossa autamme viestinnässä ja kaupallistamisessa niitä startupeja, jotka tarvitsevat sparrausta. Toimimme markkinointiviestinnän ja liiketoiminnan konsultteina, teemme markkinointistrategioita ja -suunnitelmia sekä toteutamme markkinointia ja viestintää, Miettinen sanoo.

Zeroten Oy on itsekin kasvuyritys. Se on kasvanut kahden hengen toimistosta 10 henkeä työllistäväksi yritykseksi, joka tarjoaa 360-palveluna yritysviestinnän ratkaisuja sekä markkinoinnin ja viestinnän palveluja.

–  Asiakastarpeista ja myös taustoistamme johtuen olemme kehittyneet pelkästä markkinointitoimistosta growth hacker -kumppaniksi, Pasi Miettinen luonnehtii. – Palvelumme muovautuvat ja skaalautuvat asiakkaan mukaan. Emme mene asiakkaiden luokse valmiin tuotesalkun kanssa, vaan muotoilemme palvelun tarpeen mukaan. Terävintä osaamistamme on asiakasymmärrys ja sen jalostaminen tavoitteiksi ja toimenpiteiksi.  Uskon, että vastaamme asiakkaidemme kuvaa tulevaisuuden kumppanista.

Helsingin Malmilta käsin toimiva Zeroten Oy on vuonna 2013 perustettu mainos- ja viestintätoimisto. Vuodelle 2018 sen liikevaihdoksi on budjetoitu 0,9 M€. Zerotenin asiakkaita ovat mm. Kesko, Knauf, Findus ja Helkama Rent.  Zerotenilla on noin 50 yritysasiakasta eri aloilta Suomessa ja kansainvälisesti.

Pasi Miettinen, Toimitusjohtaja, Zeroten Oy, +358 40 5198451, pasi.miettinen@zeroten.fi

Marko Kyyrönen, Managing Partner & CEO, EduImpact Venture Capital Ltd, EduImpact Fund LP +358 44 506 9740, marko.kyyronen@eduimpact.fi

Liikkumattomuudesta miljardien kulut joka vuosi: Veronkorotukset iskevät liikunnan harrastajiin8.4.2024 15:00:07 EEST | Tiedote

Arvonlisäveron korotukset ja siitä aiheutuva hintojen nousu uhkaavat laskea liikuntaa harrastavien määrää. Suomalaisten liikkumattomuus tulee jo nyt yhteiskunnalle kalliiksi, sillä UKK-instituutin tekemän tutkimuksen mukaan liikkumattomuuden hintalappu on 3,2 miljardia euroa vuodessa. Summa koostuu muun muassa tuloverojen menetyksestä, ikääntyneiden laitoshoidon, työkyvyttömyyden, ennenaikaisten kuolemien, terveyspalvelujen käytön, sairauspoissaolojen ja lääkkeiden kustannuksista.

Meriseikkailuja ja maailmanennätyksiä – soutajalegendat Jari Saario ja Joonas Kuivalainen ottavat osaa LOL Expo 2024 -messutapahtumaan25.3.2024 15:02:17 EET | Tiedote

Kaksi soutajalegendaa, Jari Saario ja Joonas Kuivalainen, saapuvat huhtikuun 4. päivänä järjestettävään LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointitapahtumaan Wanhaan Satamaan. Saario esittelee messuilla legendaarisen veneensä ja kertoo soutu-urakoistaan Atlantin yli Kuivalaisen tavoitellessa tapahtumassa minuutin sisäsoudun maailmanennätystä.