Eduskuntavaalien tulosilta Pikkuparlamentissa

STT-Lehtikuva osallistuu median edustajille eduskunnan Pikkuparlamentissa sunnuntaina 19. huhtikuuta pidettävän eduskuntavaalien tulosillan järjestelyihin. Puolueiden puheenjohtajat ovat tilaisuudessa toimittajien tavattavina. Turvajärjestelyjen takia tilaisuuteen voivat osallistua vain ennakkoon akkreditoituneet toimittajat ja kuvaajat. Akkreditointi on nyt alkanut, ja se päättyy perjantaina 10. huhtikuuta.

Akkreditointiohjeet ja linkki akkreditoitumislomakkeeseen ovat alla. HUOM! TV-yhtiöt, Helsingin Sanomat ja Ilta-Sanomat toimittavat akkreditoinnit suoraan eduskuntaan. Ulkoministeriö huolehtii kv. median akkreditoinneista.

Puolueiden puheenjohtajat saapuvat Pikkuparlamenttiin klo 20.00 – 20.30. He osallistuvat illan aikana suoriin tv- ja nettilähetyksiin. Puoluejohtajia on mahdollista haastatella lähetysten lomassa sekä hyvin lyhyesti heidän saapuessaan Pikkuparlamenttiin. Erillistä lehdistötilaisuutta kotimaiselle medialle ei tällä kertaa järjestetä.

Pyydämme niitä medioita, jotka aikovat striimata vaali-iltana Pikkuparlamentissa akkreditoitumaan 15.3.2015 mennessä, koska striimausjärjestelyistä on sovittava ennakkoon eduskunnan kanssa.

Toimittajien ja kuvaajien käyttöön on varattu työtilat Pikkuparlamentin auditoriosta. Tilasta on mahdollista varata myös sähköliitännän ja internetyhteyden sisältäviä työpisteitä. Työpisteet on varattava akkreditoinnin yhteydessä. Lehdistön työtila on avoinna klo 17 - 24.

Lähetämme akkreditoituneille toimittajille ja kuvaajille lisätietoa järjestelyistä ennen vaalipäivää. Lisäksi järjestämme vaaleja edeltävällä viikolla torstaina 16. huhtikuuta mahdollisuuden tutustua Pikkuparlamentin vaali-iltana käytössä oleviin tiloihin.

Minna Holopainen
uutispäätoimittaja
minna.holopainen@stt-lehtikuva.fi
puh. 040-568 0897

Tarja Björkqvist
johdon assistentti
tarja.bjorkqvist@stt-lehtikuva.fi
puh. 040-730 4078

AKKREDITOITUMINEN

Akkreditointi eduskuntavaalien tulosiltaan 17.4.2015 päättyy perjantaina 10.4.2015.

Akkreditointilomakkeeseen on täytettävä kaikki vaaditut tiedot. Henkilötunnuksia tarvitaan poliisin turvaselvityksiin.

Ilmoittakaa akkreditointilomakkeessa mikäli tarvitsette Pikkuparlamentin auditoriosta käyttöönne työpisteen. Osaan työpisteistä on mahdollista saada myös sähköliitäntä ja internetyhteys.

Mikäli aiotte striimata Pikkuparlamentissa tulosiltana, on tästä ilmoitettava 15.3.2015 mennessä.

Akkreditointilomake on osoitteessa https://www.webropolsurveys.com/S/339EE0E4BAACD668.par

Mikäli linkki ei toimi, olkaa yhteydessä Tarja Björkqvistiin.