Marketing Finland ryMarketing Finland ryMarketing Finland ry

Effie 2021 finaaliin 24 markkinointityötä

Jaa
Effie Awards Finland 2021 ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 24 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

- Suomalaisilla brändeillä menee hyvin. Näin voisi päätellä ainakin Effie Finlandin shortlistalle yltäneistä töistä. Poikkeukselliset viime vuodet ovat kirittäneet monia poikkeuksellisiin ratkaisuihin – se näkyi menestyneissä töissä niin oivaltavina strategioina kuin luovina ratkaisuina. Oli ilo huomata, että näitä eheitä töitä oli useita ja moni niistä oli onnistunut luomaan mitattavaa arvoa brändin omalle liiketoiminnalle ja lisäksi vaikuttamaan laajemmin suomalaisten asenteisiin ja yhteiskuntaan, kommentoi tämän vuoden päätuomari ja SEKin Executive Creative Director Suvi Lähde.

Effie Awards -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella tuomaristo antaa pisteet myös luoville elementeille. 

Päätuomari Suvi Lähteen lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on lähes 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa. 

Tämän vuoden voittajat palkitaan 10.2.2022 järjestettävässä Effie Finland -gaalassa. Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver ja Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon.  

 

Vuoden 2021 Effie Awards Finland shortlistalle nousseet työt ovat: 

 

ERIKOISSARJA 

Ajankohtainen markkinointiteko

HSL Comeback – vuoden vastuullisin ALE 

Helsingin seudun liikenne & Sherpa, Dagmar, Mjölk 

 

Brändikokemus

The Polite Type –fontti vihapuhetta vastaan 

TietoEvry & TBWA\Helsinki, TMI Melvas Type Design, Great Apes 

 

Kohderyhmä

Supervaikuttavasti lapset lääkäriin 

Suomen Terveystalo Oy & TBWA\Helsinki 

 

Talousjournalismi haasteellisen kohderyhmän vetovoimatekijäksi 

Helsingin Sanomat / Sanoma Media Finland & TBWA\Helsinki 

 

Pienet ja alueelliset budjetit

Love Conquers All 

Burger King Finland & TBWA\Helsinki, Napa Agency 

 

Maalaisjärkisähkö palautti maalaisjärjen sähkön markkinointiin. 

Äänekosken Energia & Avidly Oyj 

 

Strateginen markkinointi

Kokkikartano – pienen keravalaisen ruokatehtaan kasvutarina 

Snellmanin Kokkikartano Oy & Folk Finland, Woodpecker, Dagmar, DNM13 Revolution Oy, Genero - The Growth Marketing Co. 

 

Suomen kansallisjuoma 

Hartwall Oy & Bob the Robot Oy, Miltton, Cocoa Media Productions, Lataamo Group, Dagmar 

 

Yrityskuva

Love Conquers All 

Burger King Finland & TBWA\Helsinki, Napa Agency 

 

The Polite Type –fontti vihapuhetta vastaan 

TietoEVRY & TBWA\Helsinki, TMI Melvas Type Design, Great Apes 

 

KAUPPA & KULUTTAJAT 

 

Mediainnovaatio

Tavastia x Vallila 

Tavastia-klubi, Vallila Interior & TBWA\Helsinki 

 

Brändiratkaisu

Löfbergs – Vahva kahvi vahvalle kansalle 

Löfbergs Finland Oy & Nitro Group Oy, Nitro Film 

 

Uusi tuote tai palvelu

”Se rouheampi uutuus” – Fazerin kaikkien aikojen menestynein patukkalanseeraus 

Fazer & Oy SEK Ab, Dagmar 

 

Talousjournalismi haasteellisen kohderyhmän vetovoimatekijäksi 

Helsingin Sanomat / Sanoma Media Finland & TBWA\Helsinki 

 

MEDIA 

 

Mediaidea

Bed Peace 

Finlayson & IVALO Creative Agency, Miltton Oy, Content Corner, Toinen PHD, Simelius&Simelius 

 

Mediainnovaatio – nousevat & nykyiset mediakanavat

The Polite Type –fontti vihapuhetta vastaan 

TietoEVRY & TBWA\Helsinki, TMI Melvas Type Design, Great Apes 

 

POSITIIVINEN MUUTOS 

 

Ympäristö – Brändit

PUHDASTA RAHAA 

Taaleri Varainhoito Oy & Superson Oy, Mjölk, Virta Media, ALMA media (Finland) 

 

Bed Peace 

Finlayson & IVALO Creative Agency, Miltton Oy, Content Corner, Toinen PHD, Simelius&Simelius 

 

Sosiaalinen vastuu – Brändit

Pukukoodi: Vapaus – Tarinat, joita ei aiemmin voitu näyttää 

Zalando SE & Oy SEK Ab, Simelius&Simelius, Miltton 

 

Yli 23 000 kertaa hymy opettajan huulille 

Studeo Oy & Republic of Communications Finland, Peanuts! Agency Oy, Silja Filmaa, Don & Branco 

 

Sosiaalinen vastuu – Non-profit

Miten Pelastusarmeijan historian suurin keräystuotto saavutettiin 

Pelastusarmeija & Make it Simple Oy, Otto Tuotanto, Onni Wiljami Photography, Miracle Sound Oy 

 

TUOTTEET & PALVELUT 

 

Asuminen

ABLOY asuu meissä – menestyslanseerauksella asumisen avainbrändiksi 

Abloy & Oy SEK Ab, Oy Dagmar, Proof Advisory 

 

Bed Peace 

Finlayson & IVALO Creative Agency, Miltton Oy, Content Corner, Toinen PHD, Simelius&Simelius 

 

Autoilu & Moottoriala

Kuinka KIA kiilasi markkinoinnin keinoin suurten automerkkien joukkoon Suomessa  eli Operaatio Ohituskaista 

Berge Auto & Toinen PHD 

 

Kyllä kyllä, näin räjäytetään autokaupan traditiot 

Suomen Autokauppa Oy & Avidly Oyj, Grilli Films, Nöjd 

 

Volkswagen Huuhkajat -kampanjamallisto 

Volkswagen Suomi & Nitro Group, Toinen PHD, Nitro Film, Make Mama Proud, Post Control 

 

Elintarvikkeet

Lidlin Satukausi 

Lidl Suomi & Folk Finland, Otto Tuotanto, Virta media 

 

"Se rouheampi uutuus" – Fazerin kaikkien aikojen menestynein patukkalanseeraus 

Fazer & Oy SEK Ab, Dagmar  

 

Finanssipalvelut

LähiTapiola sijoitukset ROImaan kasvuun 

LähiTapiola Palvelut Oy & Bob the Robot Oy, Pictures Helsinki,   

 

Matkailu & Turismi

Cledos Meal 5,95 

Food Folk Finland Oy & OMD Finland Oy, Nord DDB Helsinki 

 

Muoti & Kauneus

Pukukoodi: Vapaus – Tarinat, joita ei aiemmin voitu näyttää  

Zalando SE & Oy SEK Ab, Simelius&Simelius, Miltton 

 

Terveysala

Aika luovuttaa 

Mehiläinen Oy & Bob the Robot Oy  

 

 

Effie Awards -kilpailusta 

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. 

 

Effie-kilpailua järjestetään yli 50 maassa. Suomessa Marketing Finland järjestää kilpailun ensimmäistä kertaa. Aiemmin kilpailua on järjestänyt markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Tänäkin vuonna kilpailun pääyhteistyökumppanina on Sanoma Media Finland. 

 

Lisätietoja 

Suvi Lähde, päätuomari, +358 40 703 0337 

Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finlandin toimitusjohtaja, +358 40 5781 974 

 

Järjestäjä: Markkinoinnin ja viestinnän vertaisverkosto Marketing Finland 

Marketing Finland on markkinointia ja viestintää tekevien ja ostavien yritysten verkosto. Marketing Finlandin jäsenet tekevät noin 90 % Suomessa tehdyistä markkinoinnin ja viestinnän ostoista.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland ry
Hitsaajankatu 24
00810 Helsinki

010 248 1060https://www.marketingfinland.fi/

Marketing Finland on markkinointia ja viestintää tekevien ja ostavien yritysten verkosto. Marketing Finlandin jäsenet tekevät noin 90 % Suomessa tehdyistä markkinoinnin ja viestinnän ostoista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye