Ehrnroothien Atine sijoitti yli miljoonan sähköautojen latausyhtiö Parkkisähköön

Sähköautojen latausyhtiö Parkkisähkö Oy on hankkinut tämän vuoden aikana oman pääoman ehtoista rahoitusta 2 miljoonaa euroa. Rahoituksen turvin yhtiö toteuttaa kasvustrategiaansa ja varmistaa paikkansa nopeasti kasvavilla markkinoilla. Atine Group Oy on ollut sijoittajana Parkkisähkössä mukana jo usean vuoden ajan, mutta tehtyjen sijoitusten myötä on kasvanut suurimmaksi yksittäiseksi omistajaksi.

”Sähkö- ja varsinkin hybridiautokanta kasvaa nopeasti ja samoin latauspisteiden tarve. Sijoitimme yhtiöön, koska se on kasvubisneksessä ja sillä on vahva teknologia-alusta. Teknologiaan on jo investoitu merkittäviä summia ja kehitystyö tietysti jatkuu”, sanoo Atine Groupin toimitusjohtaja Alexander Ehrnrooth.

”EU:n energiatehokkuusdirektiivi edellyttää taloyhtiöiltä ja parkkipaikoilta sähköautojen latausvalmiuden hankkimista. Uskon, että Parkkisähkö pystyy olemaan tehokkain ja luotettavin ratkaisu niin taloyhtiöille, suurille kiinteistöille, pysäköintioperaattoreille, valtiolle, kunnille kuin yksittäisille autoilijoille. Useita hankkeita on toteutettu yhteistyössä rakennusliikkeiden ja niiden alihankkijoiden kanssa. Parkkisähköllä on useampi raamisopimus tehty ja lisää lienee tulossa”, Ehrnrooth jatkaa.

Parkkisähkön hallituksen puheenjohtaja Ari Ingman kiittää kaikkia sijoittajia, jotka ovat uskoneet yhtiöön ja ovat tuoneet tarvittavia pääomia kasvustrategian toteuttamiseksi.

”Atinen kaltaisen ammattimaisen sijoittajan ja teollisen osaajan yli miljoonan euron sijoitus on luottamuksen osoitus yhtiön strategiasuunnitelmaan. Tarkoitus on kasvaa ja palvella asiakkaita entistä paremmin”, Ingman sanoo.

Atine Group Oy on Virala Oy Ab:n sata prosenttisesti omistama tytäryhtiö. Virala on merkittävä perheomisteinen sijoitusyhtiö, jolla on sijoituksia teollisissa yhtiöissä, pääomarahastoissa sekä kiinteistöissä. Virala-konserni on merkittävä omistaja neljässä pörssiyhtiössä. Alexander Ehrnrooth on sekä Atine Groupin että Viralan toimitusjohtaja.

Parkkisähkö Oy on suomalainen sähköautojen latauspalveluja tarjoava yritys. Parkkisähkö on kehittänyt sähköautojen latausteknologiaa ja niihin liittyviä tietojärjestelmiä jo viiden vuoden ajan. Latauspalvelun Parkkisähkö toimittaa teknologiaa lisenssipartnereillemme ja latauslaitevalmistajille Suomessa ja ulkomailla.

Lisätiedot:

Hallituksen puheenjohtaja Ari Ingman
ari.ingman@parkkisahko.fi

Varatoimitusjohtaja Markku Peräniitty
markku.peraniitty@parkkisahko.fi

PARKKISÄHKÖN RAHOITUSKIERROS ON SAATU PÄÄTÖKSEEN, UUSI 2X22kW LATAUSLAITE ON KOHTA TOIMITUSVALMIS JA MARKKINOITA NOPEAMPI KASVU JATKUU26.8.2022 12:31:21 EEST | Tiedote

Parkkisähkön rahoituskierros on saatu menestyksekkäästi maaliin. Keräsimme sijoittajilta vuodessa noin 6 miljoonaa euroa markkinoita nopeamman kasvun toteuttamiseen. Järjestelyn jälkeen yrityksen omistusrakenne on selkiytynyt ja nyt kerätyn pääoman turvin Parkkisähkö pystyy toteuttamaan useita hankkeita, joilla yrityksen toimituskyky ja markkinoita nopeampi kasvu saadaan varmistettua myös jatkossa. UUSI 2x22kW LATAUSLAITE TULEE MARKKINOILLE SYYSKUUSSA Olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja heidän tarpeitaan. Uusi 2x22kW laitteemme vastaa kaikkiin kiinteistölataustarpeisiin ja ottaa samalla huomioon myös lohkolämmitystarpeet niiden autoilijoiden osalta, jotka ovat vielä harkitsemassa hybridi- tai täyssähköauton hankintaa. 2-porttinen 22kW Type 2 sähköauton laturi käy suoraan Parkkisähkön pikaliittimeen, joten päivittäminen on helppoa jos olet jo Parkkisähkön asiakas. Laturissa on kaksi 3-vaiheista 22kW:n sähköauton latausyksikköä ja se on valittavissa joko Type 2:n kaapeleilla tai Type 2 p