Eilakaisla antaa ilmaista ohjausta työnhaussa – ”Rooli työllistämisen vauhdittajana on Eilakaislalle tärkeä”, sanoo toimitusjohtaja Erika Ehrnrooth

Eilakaislan ammattilaiset auttavat torstaina 3.10. kaikkia halukkaita työnhakijoita työnhaussa, esimerkiksi ansioluettelon ja LinkedIn-profiilien päivittämisessä. Ovet ovat avoimet kaikissa toimipisteissä ympäri maata.
Eilakaislan ammattilaiset antavat ilmaista ohjausta työnhaussa ja auttavat torstaina 3.10. kaikkia halukkaita työnhakijoita esimerkiksi ansioluettelon ja LinkedIn-profiilien päivittämisessä. Ovet ovat avoimet kaikissa toimipisteissä ympäri maata.

”On hienoa olla mukana tässä kampanjassa. Roolimme yhteiskunnassa työllistämisen vauhdittajana on meille erittäin tärkeä”, sanoo toimitusjohtaja Erika Ehrnrooth.

Tilaisuudet ovat osa Suomalaisen Työn Liiton ”Tervetuloa meille”-kampanjaa. Eilakaislan asiantuntijat ovat valmiina auttamaan työnhakijoita kello 8-11.

Rekrytoinnissa sourcing kasvaa vauhdilla

Rekrytoinnin puolella on jo tovin nouseva trendi ollut sourcing, joka vastaa siihen haasteeseen, että työnantajien on vaikea löytää juuri tarvitsemiaan osaajia.

”Oman asiakaskuntamme keskuudessa sourcingin suosio kasvaa selvästi. Me aloitimme sourcing-palvelut vuoden alussa. Sourcingissa etsimme hakijoita avainsanoilla tekijän osaaminen edellä, kertoo Eilakaislan palvelujohtaja Maija Kauppinen.

Eilakaisla käyttää avoimia cv-kantoja, joista se tavoittaa aktiivisten työnhakijoiden lisäksi myös passiiviset. Cv-lähteinä ovat esimerkiksi LinkedIn ja Monster. Sourcingin voi yhdistää osaksi perinteistä ilmoitushakua, tai toteuttaa hiljaisesti ilman erillistä ilmoittelua.

Alalla tarvitaan henkilökohtaista palvelua ja ihmisten kohtaamista

”Pyrimme kohtaamaan työnhakijat aina kasvotusten vastapainona alalla yleistyvälle etätyönvälitykselle. Meille on hyvin tärkeää inhimillisyys palveluissamme”, sanoo Kauppinen.

Eilakaisla pyrkii löytämään tekijöille heidän uratoiveitaan vastaavia työpaikkoja vuokratyösuhteen päätyttyä. Pitkäaikainen vuokratyöntekijä Anne Soikkeli on ollut tyytyväinen. Hän on saanut juuri vakituisen työpaikan Eilakaislan kautta.

”Monet ihmiset ovat tulleet Eilakaislalla tutuiksi ja olen aina saanut heiltä apua. Kun olen ollut yrityksessä vuokratyöntekijänä, Eilakaislalta on soitettu ja kysytty kuulumisia. Vuokratyöntekijänä toimiminen on parantanut työnsaantimahdollisuuksiani selvästi,” Soikkeli kertoo.

Lisätietoja:

Erika Ehrnrooth
Eilakaislan toimitusjohtaja
mob. +358 50 465 9345

Maija Kauppinen
Palvelujohtaja
mob. +358 40 683 7887

Eilakaisla on 1971 perustettu valtakunnallisesti toimiva, suomalainen henkilöstöpalvelualan perheyritys. Sen palveluja ovat rekrytointi (ilmoitushaku, hiljainen haku), suorahaku (headhunting), henkilöstövuokraus, ulkoistetut henkilöstöratkaisut, uudelleensijoituspalvelut, soveltuvuusarvioinnit ja konsultointi HR-kysymyksissä.