Eilakaisla tarjoaa apua työttömien ja kehitysvammaisten työllistymiseen sekä työyhteisöjen monimuotoisuuden lisäämiseen

Kuva: Eilakaisla

Kampanja keräsi ensimmäisessä vaiheessa muutaman kymmentä ehdotusta erilaisista työelämää kehittävistä toimenpiteistä, joista Eilakaislan esiraati valitsi seitsemän finalistia äänestykseen. Ääniä finalisteille annettiin yhteensä 262 kappaletta. Yleisön osallistamisen tavoitteena oli löytää uusia ideoita oman organisaation ulkopuolelta ja varmistaa, että valikoidut ehdotukset ovat sellaisia, joille oikeasti nähdään tarvetta. Loppuvuoden aikana Eilakaisla tulee lahjoittamaan työntekijöidensä työaikaa ja osaamista voittajahankkeille.

- Olemme kiitollisia näistä loistavista ehdotuksista, joita pääsemme nyt juhlavuotemme aikana toteuttamaan. Ne ovat sekä kiinni liiketoiminnassamme että edustavat vahvasti arvomaailmaamme. Juhlavuotemme missiona on kehittää sosiaalisesti vastuullisempaa työelämää, ja nämä kolme hanketta ovat sen ytimessä, kertoo Eilakaislan toimitusjohtaja Erika Ehrnrooth.

Työllistymisen tukemisella tavoitellaan esimerkiksi koronan takia työttömäksi jääneiden tai yritystoiminnan lopettaneiden pitkäaikaistyöttömyyden ennaltaehkäisyä. Tuki tulee tarkoittamaan muun muassa työnhaun sparrausta sekä koulutuksen tarjoamista ja sitä tullaan tarjoamaan hiljattain työttömäksi jääneille.

Kehitysvammaisten palkkauksen tukemisen tavoitteena on kehitysvammaisten työllistämisen ja työstä maksettavan asiallisen palkan edistäminen. Hanketta toteutetaan yhteistyössä Väylä ry:n kanssa. Väylä ry on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka tavoitteena on, että tulevaisuudessa jokainen kehitysvammainen saa tekemästään työstä asiallisen palkan. Suomessa on Kehitysvammaliiton mukaan noin 30 000 työikäistä kehitysvammaista, joista tuhannet työskentelevät päivittäin palkatta. Palkkatöissä heistä on vain noin 2 %. Eilakaisla ja Väylä ry aikovat mm. kasvattaa aiheen tietoutta ja näkyvyyttä sekä tarjota konkreettisia ideoita yrityksille ja kuluttajille siihen, kuinka yksilöt voivat omilla valinnoillaan vaikuttaa asiaan.

Monimuotoisuuden haastekampanjassa tullaan kannustamaan yrityksiä kertomaan faktoja ja positiivisia kokemuksia monimuotoisista työyhteisöistä ja kannustaa siten myös muita työnantajia kehittämään monimuotoisuuttaan. Hankkeella halutaan ajaa yhdenvertaisia työllistymismahdollisuuksia työelämän vähemmistöryhmille kuten täsmätyökykyisille, +50-vuotiaille, sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöille sekä etnisille vähemmistöille.

Kolme valittua hanketta ovat nyt tarkemmassa suunnitteluvaiheessa ja niiden etenemisestä tiedotetaan syksyn aikana juhlavuoden kampanjasivulla sekä Eilakaislan somekanavissa (LinkedIn, FacebookTwitter ja Instagram).

Kuva: Eilakaisla

Eilakaisla Oy on joutunut kyberhyökkäyksen kohteeksi10.1.2021 19:00:00 EET | Tiedote