Ekokuljetus JNH Oy, Finells Transport Ab ja Pohjanmaan Hyötykäyttö Oy:n Kokkolan liiketoiminta yhdistyvät. Tavoitteena yhdessä jatkaa kasvua ja kehittää kierrätystoimialaa

1.9.2020 toteutetun järjestelyn myötä Suomeen syntyy uusi ympäristöpalvelukonserni, jonka liikevaihto on noin 11 miljoonaa euroa ja jolla on 55 työntekijää. Ekokuljetus, Finells Transport ja Pohjanmaan Hyötykäyttö ovat vahvoja alueellisia jätehuoltoa, kierrätystä, lokapalveluita ja vaihtolavapalveluita harjoittavia yrityksiä, joiden maantieteellinen painopiste on Keski-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla. Järjestelyn myötä syntyvällä konsernilla on jatkossa kyky vastata kaikista jätehuollon palveluista aina kuljetuksesta materiaalien hyötykäyttöön. Yhtiön perustajaosakkaat kiittävät sitoutunutta henkilökuntaa vahvasta työpanoksesta suomalaisen kiertotalouden edistämiseksi.

Ekokuljetuksen toimitusjohtaja Petri Niemelä näkee toteutetun järjestelyn luontevana jatkoaskeleena Ekokuljetuksen kasvutarinassa. Järjestelyn myötä suurempana toimijana ja vahvistuneella omistajapohjalla pystytään hyödyntämään toimialan tarjoamia kasvumahdollisuuksia.

-Jatkossa tulemme tarjoamaan asiakkaillemme entistä parempia ja kattavampia palveluita kustannustehokkaasti. Muodostuva konserni kykenee tarjoamaan kaikki asiakkaiden tarvitsemat jätehuollon palvelut ja lisäksi huolehtimaan jätteiden jatkokäsittelystä hyötykäytettäväksi. Tavoitteenamme on jatkossakin toteuttaa merkittäviä kasvuinvestointeja, toteaa Petri Niemelä.

Finells Transportin toimitusjohtaja Robert Finell iloitsee konsernin yhtiöiden hyvästä yhteensopivuudesta.

-Toisiaan täydentävät ja hienosti menestyneet yritykset - Ekokuljetus, Finells Transport ja Pohjanmaan Hyötykäytön Kokkolan jätteenkäsittelytoiminnot – sopivat liiketoimintansa puolesta hyvin yhteen ja muodostavat yhdessä entistä vahvemman paikallisen kiertotalouden toimijan. Jätelainsäädännön muuttuessa alalla tarvitaan jatkossa suuremmat resurssit hyvien palveluiden takaamiseksi, Robert Finell toteaa.

Sponsor Capital Oy:n osakas Matti Virolainen näkee järjestelyssä muodostettavan konsernin vahvana toimijana mielenkiintoisessa ja kehittyvässä ympäristöpalveluiden markkinassa.

-Uuden konsernin muodostavat yhtiöt ovat tehneet pitkäjänteisesti ja menestyksekkäästi töitä kotimaisen kiertotalouden parissa. Jatkossa toimintaa tullaan kehittämään nykyvahvuuksien eli jätteenkuljetuksen ja materiaalien käsittelyn pohjalta. Toimialan pitkän aikavälin kysyntänäkymät ovat lupaavat, kun jätteiden kierrätystavoitteita yhteiskunnassa kiristetään, toteaa Matti Virolainen.

Pohjanmaan Hyötykäytön perustaja ja Ekokuljetuksen osakas Veli-Matti Jylhä iloitsee järjestelyn hyödyistä kiertotalouden näkökulmasta.

-Nykyinen ammattitaitoinen ja sitoutunut henkilökunta on keskeisessä roolissa tulevaisuuden kasvun rakentamisessa. Vahva henkilökunta ja järjestelyn myötä laajeneva palveluvalikoima takaa entistä laadukkaamman asiakaspalvelun. Lisäksi järjestely tukee kiertotaloutta, sillä yhteenliittymällä saavutetaan pienenevä hiilijalanjälki. Samalla jo entisestään korkea alueellinen jätteiden kierrätysaste nousee edelleen, toteaa Veli-Matti Jylhä.

Matti Virolainen, Sponsor Capital Oy
matti.virolainen@sponsor.fi

Petri Niemelä, Ekokuljetus JNH Oy
Petri.niemela@ekokuljetus.fi

Robert Finell, Finells Transport Ab
Robert@finell.fi

Veli-Matti Jylhä, Pohjanmaan Hyötykäyttö Oy ja Ekokuljetus JNH Oy
vm@jylha.fi

Ekokuljetus JNH Oy
Ekokuljetus on kolmen kokkolalaisen yrityksen yhdistymisen tuloksena syntynyt ympäristöhuolto- ja jätehuoltoyhtiö. Jätehuolto Niemelä Oy, Veli-Matti Jylhä Oy sekä Oy O Häggblom Ab aloittivat yhteistoiminnan 1.6.2017. Ekokuljetus tarjoaa kattavat ja laadukkaat ympäristöhuolto- ja kierrätyspalvelut luotettavasti, vuosien kokemuksella ja vahvalla paikallisella synergialla.

Finells Transport Ab
Finells Transport on vuonna 1973 Jan-Erik Finellin toimesta perustettu jätteenhuolto- ja ympäristöpalveluyritys. Finells Transport tarjoaa jätteenkuljetusta, kierrätyspalveluita, lokapalveluita ja vaihtolavapalveluita. Yhtiö toimii pääsääntöisesti Kokkolan ja Vaasan välisellä maantieteellisellä alueella. Yhtiön toimisto ja jätteenkierrätystoiminnot sijaitsevat Pedersöressä.

Pohjanmaan Hyötykäyttö Oy:n Kokkolan liiketoiminta
Veli-Matti Jylhä on perustanut Pohjanmaan Hyötykäyttö Oy:n 2000-luvun alussa suorittamaan lähinnä jätemateriaalien käsittelyä ja kierrätystä.

Sponsor Capital on vuonna 1997 perustettu suomalainen pääomasijoittaja. Yritys tekee pääosin enemmistösijoituksia keskisuuriin suomalaisiin yrityksiin, joilla on erinomainen johto, vahva markkina-asema sekä ennustettava kassavirta. Sponsor Capital toimii vastuullisesti, pitkäjänteisesti, tulosorientoituneesti ja aina uskoen yrittäjähengen tärkeyteen. Suuret suomalaiset instituutiot sijoittavat pääomiaan Sponsor Capitalin kautta.

Työelämän ohjelmistokonserni Saarni Cloud kasvaa jälleen - Csi Helsinki ja Kiva Work osaksi yhteisöä19.12.2022 13:08:58 EET | Tiedote

Ohjelmistoratkaisut työnteon ja työntekijän tukemiseen ovat siivittäneet Saarni Cloud -konsernin vahvaan kasvuun. Nyt konserni vahvistaa palveluvalikoimaansa uusilla yritysjärjestelyillä. Joulukuussa toteutetun yhdistymisen myötä asianajotoimistojen ohjelmistoratkaisuihin erikoistunut CSI Helsinki Oy liittyi osaksi konsernia. Lisäksi Saarni Cloud tiivistää yhteistyötään ja jatkaa vähemmistöomistajana henkilöstökyselyitä tarjoavassa Kiva Workissa.