Ekologinen Puustelli Miinus -keittiö menestyy maailmalla

Suomalainen, ekologisesti valmistettu Puustelli Miinus -keittiö on Ruotsin ja Viron jälkeen esitelty nyt myös Yhdysvalloissa ja Englannissa. Puustelli Miinus oli helmi-maaliskuun vaihteessa mukana Yhdysvalloissa Minneapolisissa järjestetyillä Home and Garden -messuilla sekä maaliskuussa Lontoossa ekologisen rakentamisen Ecobuild-messuilla. Ekologinen Miinus-keittiö sai erittäin positiivisen vastaanoton molemmilla messuilla. Hyvä vastaanotto vauhdittaa Puustelli Miinus -keittiön myyntiä molemmissa maissa. Puustelli vahvisti asemiaan myös Ruotsissa, kun 14. myymälä avattiin Kungsbackassa.
Puustelli Miinus -keittiö uudessa Kungsbackan myymälässä Ruotsissa.

Minneapolisin Home & Garden -messut on alansa suurin vuotuinen tapahtuma alueella. Arvioitu vierailijamäärä messuilla on noin 90 000 henkilöä. ”Miinus-keittiö oli messukävijöiden mielestä uusi, raikas ja täynnä mahdollisuuksia”, kertoo Puustelli Group Oy:n projektipäällikkö Tony Lönnqvist. Minnesotan osavaltiossa Miinus-keittiöitä edustaa Scandinavian Design Build Inc.

Lontoon Ecobuild-messut puolestaan tavoittavat lähes 40 000 alan ammattilaista. Miinus-keittiö kiinnosti erittäin paljon arkkitehteja, rakennuttajia sekä alan asiantuntijoita. ”Positiivinen palaute ja runsas kiinnostus ekologisia keittiöratkaisujamme kohtaan auttavat nyt jatkamaan Miinus-keittiön maailmanvalloitusta”, toteaa Juuso Korpinen, Puustelli Group Oy:n Brand Manager. Puustelli Miinus-keittiö on jo myynnissä Leedsissä, Four Seasons Interiors -myymälässä. Lisäksi on tehty sopimukset kahden muun Miinus-myymälän avaamisesta Englantiin kesään mennessä.

Kungsbackassa, Göteborgin lähellä, avattiin 19.3.2016 Ruotsin 14. Puustelli-myymälä. Miinus-keittiö on siellä myös näyttävästi esillä. Maajohtaja Mika Ojanteen mukaan ”avajaisviikonloppu oli huikea menestys.” Puustelli-keittiöitä on viety Ruotsiin jo 90-luvun alusta lähtien, ja tänä aikana Puustelli on saavuttanut vahvan jalansijan Ruotsin kalustemarkkinoilla.

Miinus-keittiö on täysin erilainen

Uraauurtava innovaatio on kestävä, biokomposiitista valmistettu runkorakenne, joka on syrjäyttänyt muut rungoissa perinteisesti käytettävät materiaalit kuten MDF- ja lastulevyn. Miinus-keittiöissä ei käytetä myöskään melamiini- eikä laminaattipintoja. Kaikki materiaalit, joita Miinus-keittiöissä käytetään, on valittu ekologisin perustein. Materiaaleja on tutkittu, testattu, mitattu, tehty laskelmia ja mallinnettu lukemattomia kertoja. On vaihdettu raaka-aineita aina vain ekologisimmiksi ja muutettu valmistusmenetelmiä materiaalien myötä. Jokaisesta tuotteesta ja materiaalista on tehty hiilijalanjälkilaskelmat ja mitattu päästöt. Tuotevalinnat on tehty näiden tutkimustulosten perusteella. Puustelli Miinus on ympäristölle ja hyvinvoinnille pelkkää plussaa.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Pirjo Leva
P. 010 277 6218
pirjo.leva@puustelli.com

Asiaan liittyvät tarkat faktat sekä painokelpoiset kuvat: www.puustellimiinus.com

Puustelli Group Oy on osa 96-vuotiasta Harjavalta-konsernia, johon kuuluu myös Kastelli-talot. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2015 noin 265 miljoonaa euroa. Puustelli-keittiöt ja Kastelli-talot ovat olleet jo vuosia alansa markkinajohtajia Suomessa. Viime vuosina Puustelli Group Oy on kansainvälistynyt vahvasti: Puustelli-myymälöitä on jo Ruotsissa, Venäjällä, Virossa, Englannissa ja Yhdysvalloissa.

Puustelli Miinus -keittiö uudessa Kungsbackan myymälässä Ruotsissa.

Teollisuuskatu 46
29200 Harjavalta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Puustelli Group Oy

Puustelli toimittaa yli 400 keittiötä Tukholmaan5.1.2021 08:05:00 EET | Tiedote

Puustelli toimittaa keittiökalusteet yli 400 kerrostaloasuntoon Haga Norraan. Kalustetoimitukset ensimmäisiin kohteisiin alkavat tammikuussa ja ajoittuvat näin ajanjaksolle 2021 - 2022. Poikkeuksellinen kohde, Haga Norra, sijaitsee Solnassa, vain lyhyen matkan päässä Tukholman keskustasta. Kaupunginosan suunnittelun lähtökohtana on ollut sosiaalinen, asukasystävällinen sekä hyvinvointia laajasti luova miljöö, joka tekee elämisestä joustavampaa palveluineen ja harrastusmahdollisuuksineen. Alueen on ideoinut ja kehittänyt Fabege AB, joka on yksi Ruotsin suurimmista liikekiinteistöjen omistajayrityksistä.

Puustellista nyt hiilineutraalit kalusteet7.10.2020 07:45:00 EEST | Tiedote

Puustelli on käynnistänyt Natural Steps -ohjelman, jolla vähennetään Harjavallan kalustetehtaan aiheuttamia päästöjä kalustevalmistuksen yhteydessä sekä kompensoidaan pitkällä tähtäimellä tehtaan aiheuttamaa hiilijalanjälkeä valittujen yhteistyökumppaneiden toimesta. Puustelli on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen hiilineutraaleja kalusteita, joiden ympäristövaikutukset sekä päästöt on minimoituna ja uuden ohjelman mukaisesti kompensoituna.

Puustellis badrumsinventarier tillverkas i vattenbeständig biokomposit19.3.2020 10:05:20 EET | Tiedote

Puustelli har utvecklat ett unikt möbelsystem för att eliminera fuktproblem med badrumsinventarier. Möblerna har en ramstruktur som framställs genom formsprutning av biokomposit. Biokomposit är en kombination av polypropen och cellulosafiber som är ett material som är vattenbeständigt, giftfritt, ekologiskt, modifierbart och hållbart. Produktutvecklingen är resultatet av en finländsk innovation och tillverkningen sker till hundra procent i Finland. Möbelsystemet lämpar sig för köksinventarier och har varit i produktion sedan 2013 i Puustellis Miinus-kök. År 2018 beviljades Puustellis uppfinning ett europapatent.

Puustellin kylpyhuonekalusteisiin vedenkestävä biokomposiitti19.3.2020 10:05:19 EET | Tiedote

Puustelli on kehittänyt kylpyhuonekalusteiden kosteusongelmien poistamiseksi ainutlaatuisen kalustejärjestelmän. Kalusterungoissa on kehärakenne, joka valmistetaan ruiskuvalumenetelmällä biokomposiitista. Biokomposiitti on polypropeenin ja sellukuidun yhdistelmä, joka on vedenkestävä, myrkytön, ekologinen, muuntautuva ja kestävä materiaali. Suomalaisen innovaation tuotekehitys ja valmistus on sataprosenttisesti Suomessa. Keittiökalusteisiin soveltuva kalustejärjestelmä on ollut tuotannossa jo vuodesta 2013 lähtien Puustellin Miinus-keittiöissä. Vuonna 2018 Puustellin keksinnölle myönnettiin eurooppapatentti.

Water-resistant biocomposite for Puustelli bathroom fittings19.3.2020 10:05:18 EET | Press release

Puustelli has innovated a unique furniture system to eliminate moisture problems in bathroom fittings. The furniture frames feature a structure made of biocomposite by injection moulding. The biocomposite is a mixture of polypropylene and chemical pulp fibre, and is a water-resistant, non-toxic, ecological, modifiable and lasting material. This Finnish product innovation has been developed and is made 100% in Finland. The furniture system, which is suitable for kitchen furniture, has been in production in Puustelli Miinus kitchens since back in 2013. Puustelli was granted a European patent for its invention in 2018.