Koiruliini

Ekologinen, vastuullinen ja kotimainen koirien lifestyle-brändi - Koiruliini® mullistaa koiramarkkinat

Koiruliini® on uusi kotimainen koirien lifestyle-brändi, jonka perustana toimivat ekologisuus ja ympäristöystävällisyys. Koiruliini-verkkoalustalla voi varata koirapalveluja, esim. hieronnat ja trimmaukset, eri palveluntarjoajilta ympäri Suomen. Lisäksi jokainen palveluntarjoaja saa verkkoalustan kautta omalle palvelulleen näkyvyyttä yhdessä ja samassa paikassa. Verkkokaupan valikoimaan kuuluvat ympäristöystävällisiä ja ekologisia koiratarvikkeita- ja tuotteita, kuten kierrätysmateriaaleista valmistetut koiranpedit ja -lelut.

-Koiruliini-verkkoalustan kautta pyrimme jatkuvasti tekemään kestävän kulutuksen nimissä kaiken mitä teemme. Riippumatta siitä onko se palvelu, tuote tai pakkaus mitä valmistamme, olemme sitoutuneet täyttämään ympäristövaatimukset.

Emme tee sitä ainoastaan sen vuoksi, että olisimme tehokkaampia ja ympäristöystävällisempiä, vaan myös siksi, että kannustamme muita tekemään samoin. Loppujen lopuksi kaikki voittavat ja haluamme tällä tavalla kantaa kortemme kekoon maapallon hyväksi, kertoo Ilari Laitinen Koiruliinin Head of Brand Design.

Koiruliini®-tarvikkeet valmistetaan yhteistyössä Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen kanssa heidän Plan B -ompelimossaan. Kaikkien Koiruliini®-tuotteiden positiviinen CO2 vaikutus on laskettu.

-Tavoitteenamme onkin tehdä parhaat tuotteet minimoimalla ympäristövaikutukset mukaan lukien pakkaukset. Strategiamme on mitata tuotteidemme CO2 säästöä ja löytää ratkaisut, kuinka voimme kehittää uusia tuotteitamme kasvaville koiramarkkinoille entistä ympäristöystävällisemmin. Jotta pystymme tekemään tämän, teemme yhteistyötä Kierrätyskeskuksen kanssa, Ilari jatkaa innostuneena.

Mistä Koiruliinin tarina sitten alkoi?

-Ihmisen paras ystävä on koira. Siitä tämä tarina sai alkunsa. Sillä koiria saamme kiittää paljosta, ne ulkoiluttavat, seurustelevat, hauskuuttavat, toimivat terapeutteina ja antavat meidän käsiimme koko elämänsä. Ne luottavat meihin ja rakastavat meitä. Mietimme, miten voisimme vuorostamme olla parhaan ystävämme paras luottokaveri. Näin syntyi Koiruliini®, kertoo Katri

Kärkkäinen Koiruliinin perustaja ja jatkaa:

-Meiltä koiranomistajilta puuttui verkkoalusta, mistä saisi varattua koiran palvelut helposti tai toisaalta alusta, minkä kautta jokainen palveluntarjoaja saisi oman palvelunsa näkyville yhdessä verkostonomaisesti. Verkkoalusta on nyt avattu ja toivottavasti mahdollisimman moni palveluntarjoaja Suomesta tulee mukaan kehittämään ja rakentamaan alustaa kanssamme!

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus on Koiruliinin pääyhteistyökumppani. Koiruliini®-tarvikkeet, kuten pedit, lelut, ja alustat, tuotetaan suomalaisena käsityönä Plan B -verstaalla. Plan B -verstas hyödyntää tuotteissaan lähes 100 % kierrätysmateriaaleja.

-Heti alusta asti yhteistyö on ollut valtavan inspiroivaa ja hedelmällistä. Koiruliinin arvomaailma sopii hyvin Kierrätyskeskuksen arvoihin. Yhteistyöllä ohjaamme kuluttajia ympäristöystävällisten valintojen pariin, lisäämme osallistumisen ja työnteon mahdollisuuksia, ja tuotamme uniikeilla koiratuotteilla iloa koiratalouksiin, iloitsee Anu Rissanen, Plan B -verstasvastaava.

Lisäksi Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus laskee Koiruliini®-tuotteiden positiivisen CO2 vaikutuksen ja on mukana edistämässä koiratarvikealan kestävyysmurrosta.

Linkki kuviin: https://1drv.ms/u/s!ArX5hcfacRlerBwfGyaJM0zwezBr?e=AaVFMs

Katri Kärkkäinen, Koiruliini
katri@koiruliini.fi
www.koiruliini.fi

Anu Rissanen, Plan B -verstas
Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus
anu.rissanen@kierratyskeskus.fi

Tietoja julkaisijasta

Koiruliini®on koirien lifestyle-brändi. Verkkoalustalla voi varata aikoja erilaisiin koirapalveluihin esim. hierontoihin, trimmauksiin, koirahotelliin ja päiväkotiin ympäri Suomen. Lisäksi sivustolla on verkkokauppa, missä myydään lasketusti ympäristöystävällisiä Koiruliini® koiran tarvikkeita, lisäravinteita ja erilaisia verkkokursseja kuten ”Tee se itse”- koiranpeti- kurssia.

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus on yleishyödyllinen yritys ja kiertotalouden edelläkävijä, jonka tavoitteena on vähentää luonnonvarojen kulutusta, kasvattaa ympäristötietoisuutta sekä lisätä osallisuuden ja työnteon mahdollisuuksia. Yritys ei jaa voittoa omistajilleen. Kaikki tuotot käytetään toiminnan edistämiseen: ympäristötyöhön ja työllistämiseen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi