Elämyksellistä kotimaanmatkailua uudella tavalla – tätä moottoripyörien harvinaisuutta ei ole aiemmin nähty vuokramarkkinoilla

Edessämme on jälleen kesä, jolloin kotimaanmatkailun suuri suosio jatkuu. Vihtiläinen Zuma Products Oy näki ajassa selkeän tilauksen elämyksellisyyttä toivoville matkailijoille, jotka arvostavat matkailussa laatua sekä vapautta kulkea omia polkujaan. Zuma Rent - vuokrauskonsepti toi alkuvuodesta markkinoille erityisvarustellun vuokramatkailuauton, joka otettiin vastaan suurella mielenkiinnolla. Nyt yritys laajentaa valikoimaansa uusiin matkailumuotoihin tuoden vuokralle moottoripyörien harvinaisuuden. Vuokraustoiminnasta vastaava Pasi Moilanen kertoo yrityksen havainneen asiakaskunnassa toiveen tavanomaisesta poikkeaville vaihtoehdoille – rahaa kun on jäänyt korona-aikana säästöön ja kaipuu elämyksiin on vastaavasti kasvanut.

Suzuki GSX 1300 B-king on nakupyörä-tyylinen harvinaisuus. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro

Laadukasta matkantekoa poikkeuksellisella vuokrayksilöllä

Zuma Rent -konsepti tarjoaa vuokravaihtoehtoja, joissa yhdistyvät korkea laatu sekä mahdollisuus kokea jotain erilaista, investoimatta hintaviin ajoneuvoihin itse. Nyt vuokralle tarjottava Suzuki GSX 1300 B-king on nakupyörä-tyylinen harvinaisuus. Pyörä on helppo ja miellyttävä ajaa sekä tehon kapasiteetti on säädettävissä. Kypärä sisältyy vuokraan aina, samoin täyskaskovakuutus.

”Alkusysäys elämysmatkailuajoneuvojen tarjontaan lähti omista havainnoistamme – olimme vuokraamassa asuntoautoa, mutta sopivia vaihtoehtoja ei juurikaan ollut saatavilla. Halusimme täyttää markkinoilla olevaa aukkoa, panostaen vuokrattavien yksilöiden laatuun. Moottoripyöriin laajentuminen lähti omasta intohimosta, ja halusin löytää siihen poikkeuksellisen yksilön. Kun tämä B-king malli tuli liikkeessä vastaan, tiesin sen olevan juuri oikea asiakaskunnallemme. Toista samanlaista ei tarjolla ole”, kuvailee yrityksen vuokraustoiminnasta vastaava Pasi Moilanen.

Uudenlaisia vaihtoehtoja lomailuun – valikoimaa kehitetään myös tulevaisuudessa

Zuma Rent -konsepti tarjoaa vuokraajille myös entistä monipuolisempia vaihtoehtoja, huomioiden perheiden tai matkaseurueiden yksilöllisiä toiveita. Loman ei tarvitse välttämättä olla kompromissi, vaan osapuolet voivat sisällyttää siihen toivomiaan elementtejä.

”Perheet, tai esimerkiksi pienimuotoisesti synttäreitä viettävät, voivat halutessaan kokeilla uudenlaisia matkailumuotoja, yhdistäen kaksi eri kulkuneuvoa. Jos yhden unelmana on kokea moottoripyöräilyn vapautta ja silti lomailla seurueensa kanssa, voi meiltä vuokrata molemmat ajoneuvot matkantekoon ja majoittua yhdessä matkailuautossa. Tällöin annamme myös alennusta moottoripyörän vuokrasta”, Moilanen kertoo.

Yritys aikoo kasvattaa tuoteperhettä uusilla vuokrattavilla ajoneuvoilla myös tulevaisuudessa, asiakkaiden toiveita kuunnellen.

Pasi Moilanen, pasi.moilanen@zuma.fi, p. +358 (0)40 060 0449

Pasi Moilanen, puh. +358 40 060 0449, pasi.moilanen@zuma.fi

Zuma Products Oy
Ratastie 13 B
03100 NUMMELA
info@zuma.fi

Zuma Rent on tuonut vuokralle moottoripyöräharvinaisuuden, jota ei ole ennen nähty vuokramarkkinoilla. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro
Zuma Rent -konsepti tarjoaa vuokralle ajoneuvoja, joissa yhdistyvät korkea laatu sekä mahdollisuus kokea jotain erilaista. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro
Pyörä on helppo ja miellyttävä ajaa. Myös moottoripyörän tehon kapasiteetti on säädettävissä. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro

BusinessRakentamo ry on yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan verkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, yritysneuvonta sekä pienyrittäjyyttä tukevat palvelut ja koulutukset.

Mediatiedotteen laatija: Essi Lehtimäki / Gemme.fi

Zuma Rent tekee matkasta elämyksen laadukkailla vuokra-ajoneuvoilla.

Korona-aika on tehnyt suomalaisista kotoilijoita ja ulkoilijoita – tutkimus osoittaa, että pysyvä muutos kuluttajatottumuksiin on nähtävissä17.6.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on muuttanut suomalaisten ajanviettotapoja ja ostokäyttäytymistä. Lisääntynyt ulkoilu, leipominen ja ruoanlaitto sekä käsityöt ovat jäämässä osaksi elämää myös pandemian jälkeen. Tämä selviää Kamon Kuluttajaraadin huhtikuussa toteutetusta kyselystä liittyen korona-ajan vaikutuksista suomalaisten ajanviettotapoihin ja ostokäyttäytymiseen.

Pienyrittäjien kehitysyhteisö YritysVihti ry on nyt BusinessRakentamo ja avaa palvelut Hangosta Utsjoelle4.5.2021 08:45:04 EEST | Tiedote

Pienyrittäjistä koostuva kehitysyhteisö YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys on toimintansa aikana auttanut jo satoja pienyrittäjiä kymmenien asiantuntijoidensa voimin. Palveluihin on lukeutunut esimerkiksi neuvonta- ja tukipalveluja, kilpailukykyä vahvistavia koulutuksia sekä eri alojen osaajista koostuvien asiantuntijatiimien toteuttamia kehitysprojekteja. Digitaalisuuden myötä toiminta on laajentunut myös Vihdin ulkopuolelle mm. Lahteen, Turkuun, Kankaanpäähän ja Kokkolaan. Nyt yhdistys uudistuu voimakkaasti ja tarjoaa jatkossa palveluitaan valtakunnallisesti, avaten samalla ovensa asiantuntijoille ympäri Suomen. Yhdistyksen uusi nimi – BusinessRakentamo – kuvastaakin tahtotilaa olla koko Suomen ketterin ja laadukkain pienyritysten kehitysyhteisö.

Pienyrittäjien kehitysyhteisö laajenee paikallisesta valtakunnalliseksi – YritysVihti ry avaa verkostohaun eri alojen asiantuntijoille20.4.2021 10:48:32 EEST | Tiedote

YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta jo vuodesta 2018 – kymmenien asiantuntijoidensa johdolla. Yrittäjävetoisen yhdistyksen erityispiirteisiin on lukeutunut jäsenverkoston neuvonta- ja tukipalvelut, kilpailukyvyn terävöittämiseen tähtäävät koulutukset sekä monialaisten asiantuntijatiimien toteuttamat pienyritysten kehitysprojektit. Toimintaa on vähitellen laajennettu Vihdin kuntarajojen ulkopuolelle ja yhdistys ottaakin nyt selkeän askeleen valtakunnallisten toimijoiden joukkoon. Yhdistys uudistuu voimakkaasti ja sen uusi nimi julkistetaan 3.5.2021. Samalla yhdistys kasvattaa asiantuntijaverkostoaan ja haku uusille asiantuntijajäsenille onkin nyt käynnissä.

Vihtiläisyritykset yhteistyössä ravintoloiden tueksi – yrittäjien ruoka-apu vähävaraisille tuo helpotusta korona-aikaan7.4.2021 09:04:46 EEST | Tiedote

Korona-ajan haasteet lisäsivät yleistä solidaarisuutta ja yhteistyöhenkeä Vihdissä. Vihtiläinen majoitus- ja virkistyspalveluita tarjoava yrittäjä Annu Huotari (Hawkhill) tunsi erityistä huolta ravintolasulun vaikutuksista paikallisten ravintolayrittäjien toimintaan. Huotari halusi löytää keinon tukea ravintoloitsijoita ja ohjata samalla konkreettista ruoka-apua sitä eniten tarvitseville. Pohdinnasta syntyi idea hyvänmielentempauksesta, jossa paikalliset yritykset ostavat ruoka-annoksia vihtiläisistä ravintoloista ja ne jaetaan vähävaraisille paikkakuntalaisille. Huotari ryhtyi pikaisesti organisoimaan toimintamallia ja sai ruokajakelun yhteistyökumppaniksi ViaDia Länsi-Uusimaa ry:n. Kampanjan vastaanotto on ollut erittäin positiivinen. Mukaan on lähtenyt lukuisia vihtiläisiä yrityksiä ja paikallisia ravintolayrittäjiä on tuettu yhteensä yli 3450 euron summalla, jonka yrittäjät maksavat suoraan ravintoloihin. Tempauksella on saatu hankittua vähävaraisille satoja ilmaisia aterioita.

Kierrätystaxit tekevät ympäristö- ja kuljetusalan historiaa1.4.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Uusi ympäristötietoinen liiketoimintamalli on syntynyt! Kierrätystaxit tekevät historiaa yhdistämällä kuljetus-, kierrätys- ja logistiikka-alat, kun taksit alkavat kierrättämään muun muassa työmaiden jätemateriaalia. Sen lisäksi, että palvelun avulla pienennetään hiilijalanjälkeä ja autetaan kierrätysvelvoitteen kanssa tuskailevia tahoja, tuodaan taksiyrittäjille tarjolle aivan uudenlainen liiketoimintamahdollisuus!

ELY:n yritysten kehittämispalvelun haku auki – myötätuulta pk-yritysten kehittämiseen paikkariippumattomasti ja koosta riippumatta10.3.2021 07:20:46 EET | Tiedote

Yrittäjyydessä kohdataan toistuvasti haasteita, puhumattakaan koronan vaikutuksista toimintaympäristöön. Yrittäjän ei tarvitse kuitenkaan jäädä yksin – ELY-keskus tarjoaa pk-yrityksille Suomen johtavien asiantuntijoiden apua sekä räätälöityjä ja kustannustehokkaita palveluita. Vihtiläisen UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja Antti Leijala on yksi ELY:n alkavan puitesopimuksen n. 700 konsultista. Leijala on nähnyt yli 100 kehitysprojektin myötä, kuinka tärkeää pienyrittäjille on saada ulkopuolista osaamista mm. innovaatioiden kaupallistamiseen, myynnin tehostamiseen, palveluiden kehittämiseen sekä uudistumiseen, kasvuun ja kansainvälistymiseen. Yrityksillä on nyt myös poikkeuksellinen valinnanvapaus – konsultointi ei ole digitalisaation myötä sidoksissa omaan maantieteelliseen alueeseen.