Elämyksellistä kotimaanmatkailua uudella tavalla – tätä moottoripyörien harvinaisuutta ei ole aiemmin nähty vuokramarkkinoilla

Edessämme on jälleen kesä, jolloin kotimaanmatkailun suuri suosio jatkuu. Vihtiläinen Zuma Products Oy näki ajassa selkeän tilauksen elämyksellisyyttä toivoville matkailijoille, jotka arvostavat matkailussa laatua sekä vapautta kulkea omia polkujaan. Zuma Rent - vuokrauskonsepti toi alkuvuodesta markkinoille erityisvarustellun vuokramatkailuauton, joka otettiin vastaan suurella mielenkiinnolla. Nyt yritys laajentaa valikoimaansa uusiin matkailumuotoihin tuoden vuokralle moottoripyörien harvinaisuuden. Vuokraustoiminnasta vastaava Pasi Moilanen kertoo yrityksen havainneen asiakaskunnassa toiveen tavanomaisesta poikkeaville vaihtoehdoille – rahaa kun on jäänyt korona-aikana säästöön ja kaipuu elämyksiin on vastaavasti kasvanut.

Suzuki GSX 1300 B-king on nakupyörä-tyylinen harvinaisuus. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro

Laadukasta matkantekoa poikkeuksellisella vuokrayksilöllä

Zuma Rent -konsepti tarjoaa vuokravaihtoehtoja, joissa yhdistyvät korkea laatu sekä mahdollisuus kokea jotain erilaista, investoimatta hintaviin ajoneuvoihin itse. Nyt vuokralle tarjottava Suzuki GSX 1300 B-king on nakupyörä-tyylinen harvinaisuus. Pyörä on helppo ja miellyttävä ajaa sekä tehon kapasiteetti on säädettävissä. Kypärä sisältyy vuokraan aina, samoin täyskaskovakuutus.

”Alkusysäys elämysmatkailuajoneuvojen tarjontaan lähti omista havainnoistamme – olimme vuokraamassa asuntoautoa, mutta sopivia vaihtoehtoja ei juurikaan ollut saatavilla. Halusimme täyttää markkinoilla olevaa aukkoa, panostaen vuokrattavien yksilöiden laatuun. Moottoripyöriin laajentuminen lähti omasta intohimosta, ja halusin löytää siihen poikkeuksellisen yksilön. Kun tämä B-king malli tuli liikkeessä vastaan, tiesin sen olevan juuri oikea asiakaskunnallemme. Toista samanlaista ei tarjolla ole”, kuvailee yrityksen vuokraustoiminnasta vastaava Pasi Moilanen.

Uudenlaisia vaihtoehtoja lomailuun – valikoimaa kehitetään myös tulevaisuudessa

Zuma Rent -konsepti tarjoaa vuokraajille myös entistä monipuolisempia vaihtoehtoja, huomioiden perheiden tai matkaseurueiden yksilöllisiä toiveita. Loman ei tarvitse välttämättä olla kompromissi, vaan osapuolet voivat sisällyttää siihen toivomiaan elementtejä.

”Perheet, tai esimerkiksi pienimuotoisesti synttäreitä viettävät, voivat halutessaan kokeilla uudenlaisia matkailumuotoja, yhdistäen kaksi eri kulkuneuvoa. Jos yhden unelmana on kokea moottoripyöräilyn vapautta ja silti lomailla seurueensa kanssa, voi meiltä vuokrata molemmat ajoneuvot matkantekoon ja majoittua yhdessä matkailuautossa. Tällöin annamme myös alennusta moottoripyörän vuokrasta”, Moilanen kertoo.

Yritys aikoo kasvattaa tuoteperhettä uusilla vuokrattavilla ajoneuvoilla myös tulevaisuudessa, asiakkaiden toiveita kuunnellen.

Pasi Moilanen, pasi.moilanen@zuma.fi, p. +358 (0)40 060 0449

Pasi Moilanen, puh. +358 40 060 0449, pasi.moilanen@zuma.fi

Zuma Products Oy
Ratastie 13 B
03100 NUMMELA
info@zuma.fi

Zuma Rent on tuonut vuokralle moottoripyöräharvinaisuuden, jota ei ole ennen nähty vuokramarkkinoilla. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro
Zuma Rent -konsepti tarjoaa vuokralle ajoneuvoja, joissa yhdistyvät korkea laatu sekä mahdollisuus kokea jotain erilaista. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro
Pyörä on helppo ja miellyttävä ajaa. Myös moottoripyörän tehon kapasiteetti on säädettävissä. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro

BusinessRakentamo ry on yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan verkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, yritysneuvonta sekä pienyrittäjyyttä tukevat palvelut ja koulutukset.

Mediatiedotteen laatija: Essi Lehtimäki / Gemme.fi

Zuma Rent tekee matkasta elämyksen laadukkailla vuokra-ajoneuvoilla.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.

BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari käynnistävät etätyötilavuokrauksen yrittäjille Nummelassa12.7.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Etätyön määrä on lisääntynyt Covid-19-pandemian aikana valtavasti ja samalla tarve erilaisille ratkaisuille tehdä työtä on kasvanut. Moni kotona töitä tekevä on haaveillut mahdollisuudesta tehdä työtä rauhallisessa ympäristössä lähellä kotia. BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari ovat päättäneet vastata tarpeeseen yhteistyökuviolla, jossa tarjotaan coworking-työtilaa pienyrittäjien työskentelyyn Vihdin Nummelassa.