Elektroniikkajätti Elkjøp tuo Yepzon Freedomin laajasti Pohjoismaiden markkinoille

Paikannuslaitteita ja -palveluita tuottava suomalainen teknologiayritys Yepzon on solminut konsernitason jälleenmyyntisopimuksen Elkjøp Nordicin kanssa. Sopimuksen myötä elektroniikkajätti Elkjøp tuo Yepzonin uutuuspaikantimet noin 300 myymäläänsä Pohjoismaissa.
Yepzon Freedom on henkilökohtainen hälytyslaite, jossa on markkinoiden edistyneimmät paikannusominaisuudet.

Pohjoismaiden suurin viihde-elektroniikan jälleenmyyjä Elkjøp Nordic tunnetaan Norjan ulkopuolella paremmin nimellä Elgiganten. Suomessa yhtiö tunnetaan Gigantti-brändistään. Yepzonin ensimmäinen paikannuslaite, Yepzon One, on ollut myynnissä Elkjøpilla joulukuusta 2015 lähtien. Hälytystoiminnolla varustetut Yepzon Freedom -uutuuslaitteet saapuvat Elkjøp-myymälöihin kesällä 2016.

- Yepzon Freedom tulee massavalmistukseen syyskuussa, mutta suuren kysynnän vuoksi aikaistimme aikataulua ja saamme erikoiseriä jo kesästä lähtien. Yepzon™-paikannuspalvelu on jo lokalisoitu Tanskan, Norjan ja Ruotsin markkinoille, ja pian Elkjøpin kautta saamme odotetut paikantimetkin kuluttajien ulottuville, kertoo Yepzonin toimitusjohtaja Otto Linna.

Norjalaisella Elkjøp Nordicilla on yhteensä noin 400 myymälää Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Islannissa ja Färsaarilla.

- Paikannuslaitteiden tulevaisuus näyttää valoisalta. Yepzon Freedomin menestykseen luotamme sen käyttäjäystävällisen palvelun ja tekniikan vuoksi. Me Elkjøpilla uskomme IoT-teknologian kehittyvän ja sitä hyödyntävien kuluttajatuotteiden suosion kasvavan tulevina vuosina merkittävästi, sanoo Elkjøp Nordicin ostojohtaja Fredrik Melin.

- Elkjøp on erittäin tervetullut jälleenmyyjä Yepzonille. Paitsi, että yhtiö on todella aktiivinen myynnin ammattilainen, se myös tarjoaa laajan jakelukanavan kaikkiin Pohjoismaihin. Olemme jälleenmyyjäsopimuksesta todella iloisia ja odotuksemme yhteistyöltämme ovat kovat, Linna toteaa.

Yepzon One -paikannin tuli myyntiin Suomessa joulukuussa 2014. Laitteen saatavuus on laajentunut Italiaan, Espanjaan, Saksaan ja Yhdysvaltoihin. Laite on suunniteltu erityisesti henkilöpaikannukseen, mutta sitä käytetään paljon myös lemmikinomistajien keskuudessa ja arvokkaan omaisuuden turvaamisessa.

Kesällä lanseerattava tuoteuutuus Yepzon Freedom on uuden sukupolven henkilökohtainen hälytyslaite, jossa on myös markkinoiden edistyneimmät paikannusominaisuudet.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja, Yepzon Oy
otto.linna@yepzon.com, +358 43 217 0275

Fredrik Melin
ostojohtaja, Elkjøp Nordic
fredrik.melin@elkjop.no, +46 701 09 7485

Yepzon-yhteistyökumppanit

Yepzon Oy kehittää helppokäyttöisiä mobiilipohjaisia paikannuspalveluita. Vuonna 2013 toimintansa aloittanut yhtiö työllistää suoraan kuusi työntekijää ja noin 20 tuotekehittäjää alihankkijayrityksissä. Yepzonin omistus on kokonaisuudessaan eurooppalainen ja pääosin suomalainen, ja se jakautuu eri aloilla vaikuttaville yksityissijoittajille. Yhtiön päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Lontooseen rekisteröity Yepzon Ltd. on Yepzon Oy:n täysin omistama tytäryhtiö. Yhdysvaltojen Nevadaan rekisteröity Yepzon Inc. on yhteisyritys Global Expansion Solutionsin kanssa. www.yepzon.com

Yepzon Freedom tulee myyntiin Elkjøp-myymälöissä kesällä 2016.
Logo: Yepzon Oy

Strateginen täyskäänne ratkaisemassa suomalaisen Yepzonin korona-kohtalon18.11.2020 09:59:32 EET | Tiedote

Aiemmin vahvasti kuluttajapaikantimistaan tunnettu suomalainen teknologiayritys Yepzon teki ennen koronapandemian alkua ratkaisevan strategisen päätöksen siirtyä rakentamaan vahvoille teollisille toimijoille uuden ajan digitalisaatioratkaisuja. Päätös on johtanut vahvistuvaan tilauskantaan, jonka toimittamiseen yhtiö hakee parhaillaan lisärahoitusta osakeannilla. Nyt Yepzonin asiakkaina ovat muun muassa Meritaito, Stora Enso, Valmet ja Telia.

Yepzon lanseeraa uuden sukupolven 4G LTE -paikantimet Las Vegasin CES 2019 -tapahtumassa – elektroniikkajätti Qualcomm otti tuotteet osastolleen8.1.2019 09:00:00 EET | Tiedote

IoT -laitteiden markkinan on ennakoitu kasvavan nopeasti vuonna 2019, ja sitä myötä myös GPS-paikantimien. Kasvun mahdollistavat matkapuhelinoperaattorien rakentamat uudet LTE-verkkoyhteydet, jotka optimoivat IoT-laitteiden tiedonsiirtoa entistä tehokkaammaksi. Suomalainen paikannus- ja sensoriteknologiayritys Yepzon lanseeraa ensimmäisenä maailmassa edistykselliset sensoroivat paikantimet, jotka on rakennettu Qualcomm® Snapdragon Wear™ 1200 -alustalle. Sekä Yepzonin kuluttajamarkkinaan suunniteltu paikannin että teollisuuden laiteinnovaatio ovat esillä Qualcommin pääosastolla (#10948) Las Vegasin CES-messuilla 8.1.2019 alkaen.