Elina Sojonen johtavaksi asiantuntijaksi Akavaan

Valtiotieteiden maisteri Elina Sojonen on valittu koulutuspolitiikan johtavaksi asiantuntijaksi pääasiallisina vastuualueinaan jatkuva oppiminen ja ammattikorkeakoulupolitiikka. Tehtävä kuuluu Akavan vaikuttamisen toimintoon.

Elina Sojonen on työskennellyt yhteiskunnallisen vaikuttamisen ja koulutuspolitiikan asiantuntijatehtävissä. Tällä hetkellä hän työskentelee Suomen Tekstiili & Muoti ry:ssä, vastuullaan koulutuksen kehittäminen ja vetovoima. Vuosina 2009–2017 hän työskenteli Vihreiden eduskuntaryhmässä poliittisena sihteerinä vastuualueinaan erityisesti koulutuspolitiikka sekä sosiaali- ja terveyspolitiikka.

– Jatkuva oppiminen on suomalaisen koulutuksen seuraava suuri muutos, joka vertautuu laajuudessaan peruskoulu-uudistukseen. Suomessa tarvitaan jatkuvan oppimisen järjestelmä, joka on joustava ja monimuotoinen. Odotan jo innolla, että pääsen mukaan toteuttamaan tätä muutosta, Sojonen sanoo.

– Osaaminen ja koulutuspolitiikka ovat Akavan vaikuttamistoiminnan ytimessä. On hienoa, että Elina Sojonen tuo uutta osaamista Akavaan ja vahvistaa nykyistä asiantuntemustamme koulutuspolitiikassa, toteaa johtaja Pekka Piispanen.

Elina Sojonen aloittaa Akavassa 14. tammikuuta.

Akava korostaa sosiaaliturvan uudistamisessa ennaltaehkäisyä, kannustavuutta ja osallistavuutta7.5.2019 12:58:30 EESTTiedote

Akava pitää sosiaaliturvauudistusta yhtenä merkittävimmistä tulevalla hallituskaudella aloitettavista uudistuksista. Sosiaaliturvauudistus pitää toteuttaa vaiheittain ja useassa osassa, jotta muutosprosessi toteutuu hallitusti ja sen vaikutukset voidaan arvioida kattavasti. Sosiaaliturvauudistuksen pitää perustua tutkittuun tietoon ja laaja-alaiseen asiantuntijoiden kuulemiseen eri näkökulmien ottamiseksi huomioon.