Suomen Musiikkikustantajat ry

Ellinoora on Vuoden kevyen musiikin tekijä ja Vuoden biisin tekijä!

Ellinoora Leikaksen, Samuli Sirviön ja Eetu Kalavaisen säveltämä ja sanoittama Bäng bäng (typerä sydän) on palkittu Suomen Musiikkikustantajat ry:n Vuoden biisinä. Valinnan esiraadin asettamista 10 finaaliehdokkaasta teki tänä vuonna kirjailija Juha Itkonen.Vuoden biisin kustantajat ovat HMC Publishing, Elements Music Publishing ja Fried Publishing.

Ellinoora Leikas palkittiin myös Vuoden kevyen musiikin tekijänä

Vuoden taidemusiikin säveltäjä-palkinto meni tänä vuonna Mikko Heiniölle.

Genrevapaan kategorian palkinto sai nimekseen tänä vuonna Vuoden nykykansanmusiikin säveltäjä voittajansa Antti Paalasen mukaisesti.

Vuoden vientitekonapalkittiin kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu taidemusiikin säveltäjä Lotta Wennäkoski.

Tilaisuuden yhteydessä luovutettiin myös tekijä- ja kustantajajärjestöjen yhteinen Vuoden raportoija–palkinto. Sen sai tänä vuonna Club For Five-yhtye.

Kevyen, taidemusiikin ja genrevapaan kategorian palkinnot valitsivat yhdistyksen jäsenkustantajien tekemien ehdotusten joukosta ulkopuolisista musiikin asiantuntijoista kootut raadit. Vuoden vientiteon valitsi Music Finlandin tekemien ehdotusten perusteella Suomen Musiikkikustantajat ry:n hallitus.

Yksityiskohtaiset tiedot palkinnoista ovat tämän tiedotteen liitteenä. Lisätietoja ja kuvamateriaalia: tiedottaja Minna Auvinen, puhelin 040 197 3704, sähköposti minna.auvinen@musiikkikustantajat.fi.

Suomen Musiikkikustantajat ry
Urho Kekkosen katu 2 C

09 5860 8733, info@musiikkikustantajat.fihttp://www.musiikkikustantajat.fi

Suomen Musiikkikustantajat ry on 1976 perustettu suomalaisten musiikinkustantajien etujärjestö. Yhdistykseen kuuluu 37 jäsenyritystä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suomen Musiikkikustantajat ry

Jenni Vartiainen ja Jurek tekivät vuoden biisin 2018!5.9.2018 15:00:00 EESTTiedote

Jenni Vartiaisen ja Jurek Reunamäen säveltämä ja sanoittama Turvasana on palkittu Suomen Musiikkikustantajat ry:n Vuoden biisinä. Valinnan esiraadin asettamista 19 finaaliehdokkaasta teki kansanedustaja Silvia Modig. Vuoden biisin ovat kustantaneet Kaiku Songs ja Jenique Oy. Vuoden vientitekona palkittiin Axel Ehnström hänen pitkäjänteisestä työstään Saksan markkinalla. Music Finlandin tekemien ehdotusten perusteella vientiteon valitsi Musiikkikustantajat ry:n hallitus. Jurek Reunamäki palkittiin myös Vuoden kevyen musiikin tekijänä. Vuoden taidemusiikin säveltäjä -palkinto meni tänä vuonna Kimmo Hakolalle. Kevyen musiikin ja taidemusiikin palkinnot valittiin yhdistyksen jäsenkustantajien tekemien ehdotusten joukosta, ja valinnan suorittivat ulkopuolisista musiikin asiantuntijoista kootut raadit. Genrevapaan kategorian palkinto sai nimekseen tänä vuonna Vuoden etnotekijät voittajiensa, Solju-yhtyeen Ulla Pirttijärven ja Hildá Länsmanin mukaisesti. Valinnan suoritti toimittaja ja Radio