Elo ensimmäisenä suomalaisena sijoittajana ilmastonmuutosta torjuvan IIGCC:n jäseneksi

Työeläkeyhtiö Elo on liittynyt ensimmäisenä suomalaisena sijoittajana jäseneksi eurooppalaiseen IIGCC:hen (The Institutional Investor Group on Climate Change). IIGCC on institutionaalisten sijoittajien yhteistyöverkosto, jonka tavoitteena on kannustaa poliittisia päättäjiä, sijoittajia ja yrityksiä huomioimaan ilmastonmuutoksen aiheuttamat riskit ja mahdollisuudet.

- Julkaisimme keväällä ilmastostrategian, jonka yhtenä keskeisenä tavoitteena on vaikuttaminen. Pyrimme vaikuttamaan yhtiöihin, jotta ne raportoivat ilmastovaikutuksistaan ja pienentävät ilmastoriskejään. Kannustamme yhtiöitä myös löytämään ilmastonmuutoksen hillinnästä liiketoimintamahdollisuuksia, sanoo Elon sijoitusjohtaja Hanna Hiidenpalo.

- IIGCC:n kautta olemme mukana ilmastonmuutoksen hillitsemisessä yhdessä muiden kansainvälisten sijoittajien kanssa. Yhteistyö on tärkeää, sillä vaikuttamismahdollisuutemme yksin ovat rajalliset. Olemme ensimmäisenä suomalaisena sijoittajana mukana ja odotamme tulevan yhteistyön antavan uusia työkaluja omaan työhömme. Tuemme IIGCC:n arvokasta työtä, joka pyrkii vaikuttamaan sekä poliittisiin päättäjiin että yrityksiin muutoksessa kohti vähähiilistä yhteiskuntaa, sanoo Elon vastuullisen sijoittamisen asiantuntija Kirsi Keskitalo.

The Institutional Investor Group on Climate Change, IIGCC, on yhteistyöverkosto, johon kuuluu 143 sijoittajaa 11 maasta. Jäsenien yhteenlaskettu sijoitusomaisuus on yli 2 000 miljardia euroa. Verkoston tavoitteena on muun muassa kehittää ilmastonmuutoksen torjumiseen liittyvää pitkän tähtäimen riskinhallintaa, toimintaperiaatteita ja sijoittamiskäytäntöjä.

- Olemme erittäin tyytyväisiä, että olemme saaneet ensimmäisen suomalaisen jäsenen yhteistyöverkostoomme. Toivomme tämän rohkaisevan muita Pohjoismaisia sijoittajia liittymään verkostoon ja näin olemaan mukana työssämme, jota teemme muun muassa ilmastonmuutoksen riskien ja mahdollisuuksien huomioimisen kehittämiseksi sijoitustoiminnassa, sanoo CEO Stephanie Pfeifer IIGCC:stä.

Kirsi Keskitalo, vastuullisen sijoittamisen asiantuntija, puh. 020 703 5728

kirsi.keskitalo(a)elo.fi

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Elo on Suomen suosituin työeläkeyhtiö: vastaamme lähes 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 220 000 eläkkeensaajan eläkkeistä sekä yli 22 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Uudistuksia Elon johtoryhmässä31.8.2017 10:23Tiedote

Elon johtoryhmän jäsenten vastuualueisiin tulee muutoksia 1.9.2017 alkaen johtaja Keijo Kouvosen jäädessä eläkkeelle. Keijo Kouvonen on vastannut Elossa vakuutus- ja eläkeliiketoiminnoista. Jouni Seppänen on nimitetty 1.9.2017 alkaen johtoryhmän jäseneksi ja eläkeliiketoiminnasta ja sen kehityksestä vastaavaksi johtajaksi. – Jouni on vastannut Elon eläkepalveluista menestyksekkäästi Elon perustamisesta lähtien. Hän tuo Elon johtoryhmään vahvan kokemuksen ja näkemyksen sekä henkilö- että työnantaja-asiakkaiden eläke- ja kuntoutuspalvelujen kehittämisestä, Elon toimitusjohtaja Satu Huber toteaa. Vakuutukset-liiketoiminta-alue siirtyy johtaja Matti Carpénin alaisuuteen. Carpénin vastuualueella säilyvät myös Elon asiakkuudet ja kanavat sekä tietohallinto. – Vakuuttamisen ja asiakkuuksien entistä läheisemmällä yhteistyöllä tavoittelemme yhä paremman asiakaskokemuksen luomista asiakkaillemme, Satu Huber kertoo.

Vertaispalautteella selvä vaikutus luokan ilmapiiriin8.7.2017 10:15Tiedote

Oppilaiden positiivinen vuorovaikutus, hyvä luokkahenki ja kiusaamisen vähentäminen ovat työeläkeyhtiö Elon tavoitteena, kun se tarjoaa sadan suomalaisen koululuokan käyttöön vuodeksi Mightifier-sovelluksen. Suomessa kehitetyn sovelluksen avulla oppilaat antavat positiivista palautetta toisilleen säännöllisesti osana luokan normaalia arkea. Koulupäivästä palautteenanto vie viikossa kerran tai kaksi kertaa kymmenen minuuttia.