Elo ensimmäisenä suomalaisena sijoittajana ilmastonmuutosta torjuvan IIGCC:n jäseneksi

Työeläkeyhtiö Elo on liittynyt ensimmäisenä suomalaisena sijoittajana jäseneksi eurooppalaiseen IIGCC:hen (The Institutional Investor Group on Climate Change). IIGCC on institutionaalisten sijoittajien yhteistyöverkosto, jonka tavoitteena on kannustaa poliittisia päättäjiä, sijoittajia ja yrityksiä huomioimaan ilmastonmuutoksen aiheuttamat riskit ja mahdollisuudet.

- Julkaisimme keväällä ilmastostrategian, jonka yhtenä keskeisenä tavoitteena on vaikuttaminen. Pyrimme vaikuttamaan yhtiöihin, jotta ne raportoivat ilmastovaikutuksistaan ja pienentävät ilmastoriskejään. Kannustamme yhtiöitä myös löytämään ilmastonmuutoksen hillinnästä liiketoimintamahdollisuuksia, sanoo Elon sijoitusjohtaja Hanna Hiidenpalo.

- IIGCC:n kautta olemme mukana ilmastonmuutoksen hillitsemisessä yhdessä muiden kansainvälisten sijoittajien kanssa. Yhteistyö on tärkeää, sillä vaikuttamismahdollisuutemme yksin ovat rajalliset. Olemme ensimmäisenä suomalaisena sijoittajana mukana ja odotamme tulevan yhteistyön antavan uusia työkaluja omaan työhömme. Tuemme IIGCC:n arvokasta työtä, joka pyrkii vaikuttamaan sekä poliittisiin päättäjiin että yrityksiin muutoksessa kohti vähähiilistä yhteiskuntaa, sanoo Elon vastuullisen sijoittamisen asiantuntija Kirsi Keskitalo.

The Institutional Investor Group on Climate Change, IIGCC, on yhteistyöverkosto, johon kuuluu 143 sijoittajaa 11 maasta. Jäsenien yhteenlaskettu sijoitusomaisuus on yli 2 000 miljardia euroa. Verkoston tavoitteena on muun muassa kehittää ilmastonmuutoksen torjumiseen liittyvää pitkän tähtäimen riskinhallintaa, toimintaperiaatteita ja sijoittamiskäytäntöjä.

- Olemme erittäin tyytyväisiä, että olemme saaneet ensimmäisen suomalaisen jäsenen yhteistyöverkostoomme. Toivomme tämän rohkaisevan muita Pohjoismaisia sijoittajia liittymään verkostoon ja näin olemaan mukana työssämme, jota teemme muun muassa ilmastonmuutoksen riskien ja mahdollisuuksien huomioimisen kehittämiseksi sijoitustoiminnassa, sanoo CEO Stephanie Pfeifer IIGCC:stä.

Kirsi Keskitalo, vastuullisen sijoittamisen asiantuntija, puh. 020 703 5728

kirsi.keskitalo(a)elo.fi

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Vastaamme noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta sekä noin 23 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Elo vahvistaa työhyvinvointiosaamistaan Turussa ja ympäröivissä maakunnissa3.5.2018 09:09Tiedote

Työeläkeyhtiö Elon työhyvinvoinnin kehittämistiimiin on nimitetty uusi asiantuntija. Työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Päivi Savolainen aloitti tehtävässään 12.4. Savolaisen päätoimipaikka on Turku, josta käsin hän työskentelee Länsi-Uusimaalla, Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa sijaitsevien asiakkaiden kanssa. Savolainen siirtyi Eloon Lean5 Europe Oy -valmennustalosta. Hänellä on pitkäaikainen kokemus elinkeinoelämän kehittämistyöstä, varsinais-suomalaisesta yritysyhteistyöstä sekä organisaatioiden tuottavuuden ja työhyvinvoinnin kehittämisestä. Hänen erikoisosaamistaan on erityisesti joustavuutta ja jatkuvaa parantamista painottava Lean-johtamisfilosofia. Koulutukseltaan Savolainen on hallintotieteiden maisteri. Hän raportoi tehtävässään työhyvinvointijohtaja Anu Suutela-Vuoriselle. ”Nykyajan työelämässä varmaa on vain jatkuva muutos”, kertoo Savolainen. ”Ne organisaatiot ja yksilöt, jotka sopeutuvat jatkuvasti uuteen, pärjäävät ja menestyvät. Aiemmissa tehtävissäni olen päässyt n

Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yrityksiin työuravalmentajia17.4.2018 09:31Tiedote

Työeläkeyhtiö Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yhdessä työuravalmentajia yrityksiin. Tavoitteena on varustaa Elon asiakkaat taidoilla, joiden avulla organisaatiot ja työntekijät voivat vastata muuttuvan työelämän haasteisiin. Valmentajakoulutus perustuu Työterveyslaitoksen Työuran uurtaja ® -menetelmään, ja se yhdistää työkyvyttömyysriskien ennaltaehkäisyn, työkyvyn edistämisen ja henkilöstön kehittämisen. Koulutukseen osallistuneet voivat itse järjestää valmennuksia oman organisaationsa sisällä. Kaksipäiväisen koulutuksen aikana valmennettavat oppivat auttamaan oman organisaationsa työntekijöitä esimerkiksi henkilökohtaisten vahvuuksien kartoittamisessa, muutostilanteiden kohtaamisessa ja stressinhallinnassa. ”Nopeasti muuttuva työelämä haastaa työntekijän jaksamisen ja hyvinvoinnin”, sanoo Anu-Suutela Vuorinen, Elon työhyvinvointijohtaja. ”Tässä murroksessa työntekijältä vaaditaan sopeutumista, epävarmuuden sietokykyä ja valmiutta tarttua uusiin haasteisiin. Sopeutuminen lähtee ku