Elo vahvistaa työhyvinvointiosaamistaan Turussa ja ympäröivissä maakunnissa

Työeläkeyhtiö Elon työhyvinvoinnin kehittämistiimiin on nimitetty uusi asiantuntija. Työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Päivi Savolainen aloitti tehtävässään 12.4. Savolaisen päätoimipaikka on Turku, josta käsin hän työskentelee Länsi-Uusimaalla, Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa sijaitsevien asiakkaiden kanssa.

Savolainen siirtyi Eloon Lean5 Europe Oy -valmennustalosta. Hänellä on pitkäaikainen kokemus elinkeinoelämän kehittämistyöstä, varsinais-suomalaisesta yritysyhteistyöstä sekä organisaatioiden tuottavuuden ja työhyvinvoinnin kehittämisestä. Hänen erikoisosaamistaan on erityisesti joustavuutta ja jatkuvaa parantamista painottava Lean-johtamisfilosofia.

Koulutukseltaan Savolainen on hallintotieteiden maisteri. Hän raportoi tehtävässään työhyvinvointijohtaja Anu Suutela-Vuoriselle.

”Nykyajan työelämässä varmaa on vain jatkuva muutos”, kertoo Savolainen. ”Ne organisaatiot ja yksilöt, jotka sopeutuvat jatkuvasti uuteen, pärjäävät ja menestyvät. Aiemmissa tehtävissäni olen päässyt näkemään, miten suuressa roolissa organisaation työhyvinvointi on osana sen menestystä. Elon palveluksessa pääsen tarkastelemaan työhyvinvointia taas hieman uudenlaisesta näkökulmasta. Lisäksi uskon, että pääsen tehtävässäni aidosti vaikuttamaan suomalaiseen työelämään sekä yritysten tuottavuuden kehittämiseen yhteistyön kautta.”

”Työelämän murros vaatii niin organisaatioilta kuin yksilöiltä aivan uudenlaisia sopeutumis- ja uusiutumisvalmiuksia”, sanoo Suutela-Vuorinen. ”Me Elossa haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman henkilökohtaista palvelua. Siksi olemme panostaneet paikallisiin asiantuntijoihin palkkaamalla työhyvinvoinvoinnin kehittämispäälliköitä suurimpiin suomalaisiin kaupunkeihin. Päivin osaaminen täydentää erinomaisesti Elon työhyvinvointiosaamista ja vastaa asiakkaidemme tarpeisiin Turussa ja ympäröivissä maakunnissa.”

Lisätietoja

Anu Suutela-Vuorinen, työhyvinvointijohtaja, 020 703 5913, anu.suutela-vuorinen@elo.fi

Päivi Savolainen, työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö, 050 598 4306, paivi.savolainen@elo.fi

Työeläkeyhtiö Elo huolehtii asiakkaidensa lakisääteisestä työeläketurvasta. Lisäksi autamme asiakkaitamme menestymään ja vastaamaan muuttuvan työelämän haasteisiin. Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä yli 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastuullisuus on kiinteä osa Elon toimintaa. Vastaamme yhteensä noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä sekä huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta. Elo on merkittävä sijoittaja, ja yhtiön sijoitusomaisuuden arvo on noin 23 miljardia euroa. Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Elo sijoittaa lisää tuulivoimaan Suomessa4.12.2018 12:50Tiedote

Elo kasvatti sijoituksiaan tuulivoimaan ostamalla 30.11.2018 LähiTapiola-ryhmän osuudet tuulivoimapuistoihin sijoittavassa rahastossa. Elo on ollut mukana rahastossa jo vuodesta 2012, jolloin tuulivoimapuistojen kehittäminen aloitettiin. Rahasto omistaa ja hallinnoi kahta toimivaa tuulivoimapuistoa. Toinen sijaitsee Lappeenrannassa ja toinen Pohjanmaalla Siikajoella. Puistojen kuudentoista turbiinin vuotuinen sähköntuotanto on noin 112 GWh, joka riittää n. 6 000 omakotitalon lämmittämiseen ja taloussähkön tarpeisiin. Tässä vaiheessa rahasto on investoinut puistojen rakentamiseen n. 70 miljoonaa euroa ja tutkii useamman uuden hankkeen ostamista. Rahastoon on tarkoitus ottaa mukaan muita sijoittajia. ”Tuulivoimaloiden elinkaari on jopa 25 vuotta ja niiden tuottama kassavirta on varsin tasainen ja hyvin ennustettavissa. Nämä ominaisuudet sopivat hyvin eläkeyhtiön pitkäjänteiseen sijoitusstrategiaan”, toteaa salkunhoitaja Jan Schulman. Tulevaisuudessa Elon tavoitteena on lisätä sijoituksia

Minna Helle ja Esa Neuvonen Elon hallitukseen vuoden alusta22.11.2018 13:14Tiedote

Elon hallintoneuvosto teki 20.11.2018 kokouksessaan henkilövalintoja yhtiön hallintoelimiin. Hallituksen varsinaiseksi jäseneksi Eeva-Liisa Inkeroisen tilalle 1.1.2019 alkaen valittiin Teknologiateollisuus ry:n työmarkkinajohtaja Minna Helle. Hallituksen varajäseneksi Daniela Yrjö-Koskisen tilalle 1.1.2019 alkaen valittiin YIT Oyj:n toimitiloista ja kiinteistöistä vastaava liiketoiminta-aluejohtaja Esa Neuvonen. Molempien kausi kestää 31.12.2019 asti. ”Kiitän koko hallintoneuvoston puolesta Eeva-Liisa Inkeroista hänen noin kahden vuosikymmenen panostuksestaan Elon ja sen edeltäjäyhtiön hallituksissa”, sanoo Elon hallintoneuvoston puheenjohtaja Klaus Saarikallio. ”Tuona aikana hän on antanut Elolle korvaamatonta näkemystä, jonka ansiosta yhtiö on voinut kasvaa ja kehittyä. Nyt valittujen uusien jäsenten aiempi kokemus ja osaaminen tukevat hallituksen monimuotoisuutta.” ”Odotan todella innostuneena Elon hallitustyöskentelyä. Työeläketurvan vastuullinen hoitaminen on keskeinen osa suomala

Kysely: Itsensätyöllistäjät toivovat helpottavia muutoksia eläkevakuuttamiseen30.10.2018 07:00Tiedote

Laskutuspalveluita käyttävät itsensätyöllistäjät eli niin kutsutut kevytyrittäjät kokevat yrittäjän eläkevakuutuksen (YEL) vaikeaksi. Yli 70 prosenttia heistä haluaisi vakuuttaa itsensä työntekijän eläkevakuutuksen (TyEL) kaltaisella mallilla. Vakuuttamisvelvollisuuden ulkopuolelle jäävät itsensätyöllistäjät voivat jäädä ilman eläketurvaa. Tiedot käyvät ilmi työeläkeyhtiö Elon ja Uusi työ ry:n teettämästä kyselystä.