Elo vahvistaa työhyvinvointiosaamistaan Turussa ja ympäröivissä maakunnissa

Työeläkeyhtiö Elon työhyvinvoinnin kehittämistiimiin on nimitetty uusi asiantuntija. Työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Päivi Savolainen aloitti tehtävässään 12.4. Savolaisen päätoimipaikka on Turku, josta käsin hän työskentelee Länsi-Uusimaalla, Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa sijaitsevien asiakkaiden kanssa.

Savolainen siirtyi Eloon Lean5 Europe Oy -valmennustalosta. Hänellä on pitkäaikainen kokemus elinkeinoelämän kehittämistyöstä, varsinais-suomalaisesta yritysyhteistyöstä sekä organisaatioiden tuottavuuden ja työhyvinvoinnin kehittämisestä. Hänen erikoisosaamistaan on erityisesti joustavuutta ja jatkuvaa parantamista painottava Lean-johtamisfilosofia.

Koulutukseltaan Savolainen on hallintotieteiden maisteri. Hän raportoi tehtävässään työhyvinvointijohtaja Anu Suutela-Vuoriselle.

”Nykyajan työelämässä varmaa on vain jatkuva muutos”, kertoo Savolainen. ”Ne organisaatiot ja yksilöt, jotka sopeutuvat jatkuvasti uuteen, pärjäävät ja menestyvät. Aiemmissa tehtävissäni olen päässyt näkemään, miten suuressa roolissa organisaation työhyvinvointi on osana sen menestystä. Elon palveluksessa pääsen tarkastelemaan työhyvinvointia taas hieman uudenlaisesta näkökulmasta. Lisäksi uskon, että pääsen tehtävässäni aidosti vaikuttamaan suomalaiseen työelämään sekä yritysten tuottavuuden kehittämiseen yhteistyön kautta.”

”Työelämän murros vaatii niin organisaatioilta kuin yksilöiltä aivan uudenlaisia sopeutumis- ja uusiutumisvalmiuksia”, sanoo Suutela-Vuorinen. ”Me Elossa haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman henkilökohtaista palvelua. Siksi olemme panostaneet paikallisiin asiantuntijoihin palkkaamalla työhyvinvoinvoinnin kehittämispäälliköitä suurimpiin suomalaisiin kaupunkeihin. Päivin osaaminen täydentää erinomaisesti Elon työhyvinvointiosaamista ja vastaa asiakkaidemme tarpeisiin Turussa ja ympäröivissä maakunnissa.”

Lisätietoja

Anu Suutela-Vuorinen, työhyvinvointijohtaja, 020 703 5913, anu.suutela-vuorinen@elo.fi

Päivi Savolainen, työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö, 050 598 4306, paivi.savolainen@elo.fi

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Vastaamme noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta sekä noin 23 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yrityksiin työuravalmentajia17.4.2018 09:31Tiedote

Työeläkeyhtiö Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yhdessä työuravalmentajia yrityksiin. Tavoitteena on varustaa Elon asiakkaat taidoilla, joiden avulla organisaatiot ja työntekijät voivat vastata muuttuvan työelämän haasteisiin. Valmentajakoulutus perustuu Työterveyslaitoksen Työuran uurtaja ® -menetelmään, ja se yhdistää työkyvyttömyysriskien ennaltaehkäisyn, työkyvyn edistämisen ja henkilöstön kehittämisen. Koulutukseen osallistuneet voivat itse järjestää valmennuksia oman organisaationsa sisällä. Kaksipäiväisen koulutuksen aikana valmennettavat oppivat auttamaan oman organisaationsa työntekijöitä esimerkiksi henkilökohtaisten vahvuuksien kartoittamisessa, muutostilanteiden kohtaamisessa ja stressinhallinnassa. ”Nopeasti muuttuva työelämä haastaa työntekijän jaksamisen ja hyvinvoinnin”, sanoo Anu-Suutela Vuorinen, Elon työhyvinvointijohtaja. ”Tässä murroksessa työntekijältä vaaditaan sopeutumista, epävarmuuden sietokykyä ja valmiutta tarttua uusiin haasteisiin. Sopeutuminen lähtee ku