Elo vahvistaa työhyvinvointiosaamistaan Turussa ja ympäröivissä maakunnissa

Työeläkeyhtiö Elon työhyvinvoinnin kehittämistiimiin on nimitetty uusi asiantuntija. Työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Päivi Savolainen aloitti tehtävässään 12.4. Savolaisen päätoimipaikka on Turku, josta käsin hän työskentelee Länsi-Uusimaalla, Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa sijaitsevien asiakkaiden kanssa.

Savolainen siirtyi Eloon Lean5 Europe Oy -valmennustalosta. Hänellä on pitkäaikainen kokemus elinkeinoelämän kehittämistyöstä, varsinais-suomalaisesta yritysyhteistyöstä sekä organisaatioiden tuottavuuden ja työhyvinvoinnin kehittämisestä. Hänen erikoisosaamistaan on erityisesti joustavuutta ja jatkuvaa parantamista painottava Lean-johtamisfilosofia.

Koulutukseltaan Savolainen on hallintotieteiden maisteri. Hän raportoi tehtävässään työhyvinvointijohtaja Anu Suutela-Vuoriselle.

”Nykyajan työelämässä varmaa on vain jatkuva muutos”, kertoo Savolainen. ”Ne organisaatiot ja yksilöt, jotka sopeutuvat jatkuvasti uuteen, pärjäävät ja menestyvät. Aiemmissa tehtävissäni olen päässyt näkemään, miten suuressa roolissa organisaation työhyvinvointi on osana sen menestystä. Elon palveluksessa pääsen tarkastelemaan työhyvinvointia taas hieman uudenlaisesta näkökulmasta. Lisäksi uskon, että pääsen tehtävässäni aidosti vaikuttamaan suomalaiseen työelämään sekä yritysten tuottavuuden kehittämiseen yhteistyön kautta.”

”Työelämän murros vaatii niin organisaatioilta kuin yksilöiltä aivan uudenlaisia sopeutumis- ja uusiutumisvalmiuksia”, sanoo Suutela-Vuorinen. ”Me Elossa haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman henkilökohtaista palvelua. Siksi olemme panostaneet paikallisiin asiantuntijoihin palkkaamalla työhyvinvoinvoinnin kehittämispäälliköitä suurimpiin suomalaisiin kaupunkeihin. Päivin osaaminen täydentää erinomaisesti Elon työhyvinvointiosaamista ja vastaa asiakkaidemme tarpeisiin Turussa ja ympäröivissä maakunnissa.”

Lisätietoja

Anu Suutela-Vuorinen, työhyvinvointijohtaja, 020 703 5913, anu.suutela-vuorinen@elo.fi

Päivi Savolainen, työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö, 050 598 4306, paivi.savolainen@elo.fi

Työeläkeyhtiö Elo huolehtii asiakkaidensa lakisääteisestä työeläketurvasta. Lisäksi autamme asiakkaitamme menestymään ja vastaamaan muuttuvan työelämän haasteisiin. Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä yli 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastuullisuus on kiinteä osa Elon toimintaa. Vastaamme yhteensä noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä sekä huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta. Elo on merkittävä sijoittaja, ja yhtiön sijoitusomaisuuden arvo on noin 23 miljardia euroa. Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Kysyimme nuorilta: Eläkkeistä kaivataan lisää tietoa31.8.2018 07:30Tiedote

Vain 10 prosenttia nuorten kyselyyn vastanneista nuorista kertoo olevansa hyvin perillä siitä, miten oma eläke muodostuu. 60 prosenttia vastaajista on sitä mieltä, että nuorille ei ole tarjolla tarpeeksi tietoa eläkeasioista. Tulokset selvisivät työeläkeyhtiö Elon 17–30-vuotiaille tuottamasta työelämä- ja eläkekyselystä. Kyselyssä kartoitettiin nuorten työelämäodotuksia, eläketietoutta ja luottamusta eläkejärjestelmään. Työltä toivotaan hyvää yhteishenkeä ja jatkuvaa oppimista Nuorten selkeä työelämän ykköstoive oli viihtyisä työpaikka: 76 prosenttia vastaajista listasi hyvän työilmapiirin tärkeimpien työelämäodotustensa joukkoon. Vastauksissa näkyi myös nuorten halu päättää omista työtavoistaan ja -ajoistaan. Joustavat työkäytännöt olivat työelämäodotusten kärkipäässä yli kolmasosalla vastaajista. Viime vuosina paljon pinnalla ollut kansainvälisyys jäi listan loppupäähän. Tämä voi osaltaan selittyä sillä, että kansainvälisyydestä on tullut nuorille arkipäivää esimerkiksi kasvavan vaih