Elon toimitusjohtaja vaihtuu

Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon toimitusjohtaja Satu Huber on irtisanoutunut tehtävästään yhtiön toimitusjohtajana. Elon hallitus on nimittänyt yhtiön väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi 16.3.2021 alkaen Elon sijoituksista vastaavan johtajan Hanna Hiidenpalon. Hän toimii tehtävässään oman toimensa ohella.

Yhtiön hallitus on käynnistänyt uuden toimitusjohtajan hakuprosessin.

– Satu Huber on työskennellyt Elon toimitusjohtajana kesäkuusta 2015. Haluan koko hallituksen puolesta kiittää Satua näistä vuosista ja sitoutuneesta työstä Elon ja sen asiakkaiden hyväksi, toteaa Antti Aho, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon hallituksen puheenjohtaja.

– Elo syntyi kahden eläkeyhtiön LähiTapiola Eläkeyhtiön ja Eläke-Fennian yhdistäessä voimansa. Olemme kyenneet yhdessä rakentamaan vahvan yhtiön ja koen, että nyt on oikea aika Elon lähteä kohti tulevaisuuden haasteita. Hanna Hiidenpalo on erinomainen henkilö luotsaamaan yhtiötä, kunnes uusi toimitusjohtaja on nimitetty. Haluan lausua ison kiitoksen Elon johdolle ja yhtiön koko henkilöstölle erinomaisesta yhteistyöstä ja tinkimättömästä sitoutumisesta Elon ja sen asiakkaiden parhaaksi, sanoo Satu Huber.

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin 477 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 240 000 eläkkeensaajasta ja noin 26 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Undersökning: Företagarna är inte rädda för konkurs – de flesta har ändå en oroväckande hög stressnivå27.1.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Trots att coronapandemin som förväntat har försvagat företagens försäljning och lönsamhet, är det få företagare som oroar sig för en konkurs. Alarmerande många företagare bedömer att deras arbetsförmåga ligger på en oroväckande nivå och en stor del av företagarna upplever långvarig och skadlig stress. Detta framgår av resultaten från undersökningen Lyckas som företagare, som genomfördes av arbetspensionsbolaget Elo och Företagarna i Finland.

Kyselytutkimus: Konkurssi ei pelota yrittäjiä – valtaosa yrittäjistä on kuitenkin huolestuttavan stressaantuneita27.1.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Vaikka koronapandemia on odotetusti heikentänyt yritysten myyntiä ja kannattavuutta, vain harva yrittäjä on huolissaan konkurssiuhasta. Hälyttävän moni yrittäjä arvioi työkykynsä olevan huolestuttavalla tasolla ja suuri osa yrittäjistä kokee pitkittynyttä ja haitallista stressiä. Tiedot käyvät ilmi työeläkeyhtiö Elon ja Suomen Yrittäjien Menesty yrittäjänä -kyselytutkimuksen tuloksista.