Elon toimitusjohtaja vaihtuu

Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon toimitusjohtaja Satu Huber on irtisanoutunut tehtävästään yhtiön toimitusjohtajana. Elon hallitus on nimittänyt yhtiön väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi 16.3.2021 alkaen Elon sijoituksista vastaavan johtajan Hanna Hiidenpalon. Hän toimii tehtävässään oman toimensa ohella.

Yhtiön hallitus on käynnistänyt uuden toimitusjohtajan hakuprosessin.

– Satu Huber on työskennellyt Elon toimitusjohtajana kesäkuusta 2015. Haluan koko hallituksen puolesta kiittää Satua näistä vuosista ja sitoutuneesta työstä Elon ja sen asiakkaiden hyväksi, toteaa Antti Aho, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon hallituksen puheenjohtaja.

– Elo syntyi kahden eläkeyhtiön LähiTapiola Eläkeyhtiön ja Eläke-Fennian yhdistäessä voimansa. Olemme kyenneet yhdessä rakentamaan vahvan yhtiön ja koen, että nyt on oikea aika Elon lähteä kohti tulevaisuuden haasteita. Hanna Hiidenpalo on erinomainen henkilö luotsaamaan yhtiötä, kunnes uusi toimitusjohtaja on nimitetty. Haluan lausua ison kiitoksen Elon johdolle ja yhtiön koko henkilöstölle erinomaisesta yhteistyöstä ja tinkimättömästä sitoutumisesta Elon ja sen asiakkaiden parhaaksi, sanoo Satu Huber.

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 244 000 eläkkeensaajasta ja noin 28 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Nuoret miettivät tulevien eläke-eurojensa riittävyyttä6.8.2021 09:37:00 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Elo kysyi nuorilta, mitä ajatuksia työeläke ja työeläkeote heissä herättävät. Elon kyselyyn vastanneista nuorista moni on huolissaan tulevan eläkkeensä määrästä. Kyselyn perusteella nuorilla ei ole riittävästi tietoa eläkkeistä. Työeläkeotteelta saatava tieto hälventäisi pelkoa tulevaisuuden turvasta ja lisäisi tietämystä, mutta valtaosa kyselyyn vastanneista ei muista tarkistaneensa työeläkeotettaan tai tiedä, onko siitä saatava tieto tarpeellista.

Kiinnostus tulevan eläkkeen määrään on kasvanut – edelleenkin vain 70 % tiedustelee etukäteen eläke-eurojensa määrän1.7.2021 07:30:51 EEST | Tiedote

Ihmisten kiinnostus tulevan eläkkeensä määrästä on kasvanut viime vuosina. Silti iso osa jättää selvittelyt edelleen kokonaan tekemättä. Työeläkeyhtiö Elossa vakuutetuista työntekijöistä vain 70 prosenttia selvittää etukäteen tulevan vanhuuseläkkeensä tason. Selvittelyt tehdään usein viime metreillä eli vain muutama kuukausi ennen eläkkeen alkua.