Elvera Oy:n toimitusjohtajaksi valittu Ilari Jaakkola

Elveran nykyinen toimitusjohtaja Arto Nieminen siirtyy Järvi-Suomen Energia Oy:n toimitusjohtajaksi 1.10.2022. Arto Niemisen seuraajaksi on valittu insinööri Ilari Jaakkola Espoosta. Hän siirtyy Elveran toimitusjohtajaksi Eltel Networks Oy:n kaupallisen johtajan tehtävästä.

Jaakkolalla (52 vuotta) on vahva kokemus kehittyvissä teknologiayhtiöissä ja infrapalveluliiketoiminnassa.

– Elvera on noussut viidessä vuodessa Suomen suurimpien infrapalveluyhtiöiden joukkoon. Hakijoiden taso toimitusjohtajahaussa oli korkea, mikä kertoo Elveran positiivisesti kehittyneestä yrityskuvasta. Ilari Jaakkola tuo Elveraan vahvaa asiakastarpeiden ymmärtämistä, ja osaltaan tulee nostamaan toiminnan seuraavalle tasolle, hallituksen puheenjohtaja Aku Pyymäki toteaa.

– On hienoa päästä johtamaan yhtä alan merkittävintä yritystä Suomessa. Uskon, että positiivisella, ihmisläheisellä ja tavoitteellisella asenteella kykenemme yhdessä elveralaisten kanssa saavuttamaan hallituksen asettamat tulevaisuuden tavoitteet. Energisenä ja innokkaana odotan marraskuun ensimmäistä päivää, jolloin Elveran luotaaminen siirtyy vastuulleni, Ilari Jaakkola arvioi tulevia haasteita.

Jaakkola aloittaa tehtävässään 1.11.2022.

Elvera-konserni on yksi Suomen suurimmista infrapalveluyhtiöistä. Konsernissa työskentelee noin 440 henkeä liki kahdessakymmenessä toimipaikassa laajalla alueella Suomessa. Konsernin palvelualueita ovat esimerkiksi sähköverkkojen rakentaminen ja kunnossapito, tietoliikenneyhteyksien rakentaminen, kaukolämmön ja sähkön tuotanto, vesihuollon tehtävät, sähkön siirtoliiketoiminnan tekninen asiakaspalvelu sekä sähköverkkojen suunnittelu. Elvera on myös suurin omistaja Suomen johtavassa sähköverkkojen käyttökeskuspalveluita tarjoavassa Enerva Oy:ssä. Elvera palvelee eri puolella Suomea kaukolämpötoimintoja 24/7 käyttökeskuspalvelulla. Konsernin liikevaihto on yli 80 miljoonaa euroa vuodessa, ja liikevoitto ylittää selvästi toimialan keskiarvon. Elveran omistajat ovat Kymenlaakson Sähkö Oy, Lappeenrannan Energia Oy sekä Suur-Savon Sähkö Oy.

Aku Pyymäki, hallituksen puheenjohtaja, Elvera Oy, 0400 397 474, aku.pyymaki@ksoy.fi

Ilari Jaakkola, 045 143 6776, ilari.jaakkola@gmail.com

Rovakaira Oy myy osuutensa Olkiluoto 3:sta - ostajana toinen maakunnallinen energiayhtiö Suur-Savon Sähkö Oy4.5.2022 07:02:00 EEST | Tiedote

Lappilainen maakunnallinen energiayhtiö Rovakaira Oy myy osuutensa Kymppivoima Oy:n osakesarjoista, jotka oikeuttavat hieman yli 4 MW osuuteen Olkiluoto 3 sähköntuotannosta. Vuositasolla tämä tuotanto-osuus vastaa noin 1 500 sähkölämmitteisen omakotitalon vuotuista sähkönkulutusta. Tuotanto-osuuden ostajana on toinen Kymppivoiman osakas, Suur-Savon Sähkö Oy. Olkiluoto 3 käynnisti sähköntuotannon valtakunnan verkkoon maaliskuussa 2022. ”Suur-Savon Sähkö – konsernin sähköntuotantoa on määrätietoisesti ja etupainoisesti kehitetty kansallisten ilmastotavoitteiden mukaisesti. Tämän Olkiluoto 3 osuuden myötä ylitämme tänä vuonna 90 % osuuden hiilidioksidivapaassa sähköntuotannossamme. Vuonna 2025 sähköntuotannostamme tulee olemaan kolmasosa ydinvoimaa, kolmasosa tuulivoimaa, ja kolmasosa on vesivoimaa sekä puulla tuotettua sähköä. Hiilidioksidivapaa sähköntuotantomme on osa tytäryhtiömme Lumme Energia Oyn sähkönhankintaa ja sähkönmyyntiä valtakunnallisesti", Suur-Savon Sähkön toimitusjohtaja

Evision Oy on Suomen ensimmäinen BVLOS-droneluvan saanut sähköverkkopuolen toimija – vapaus lennättää ilman näköyhteyttä2.5.2022 07:49:00 EEST | Tiedote

Järvi-Suomen taivaalla voi jo nyt nähdä dronelennokkeja kiitämässä sähköverkon vikoja etsimässä tai kunnossapidon tehtävissä. Evision Oy on Suomen ensimmäinen BVLOS-luvan saanut sähköalan toimija, joka voi harjoittaa lentotoimintaa ilman näköyhteyttä lennätettävään laitteeseen. Lupa mahdollistaa miehittämättömien lentojen tekemisen suuremmille alueille kerralla kuin koskaan ennen.

Tammi-maaliskuun tulos budjettia selvästi parempi22.4.2022 10:19:33 EEST | Tiedote

Vaikka alkuvuoden lämpötila on ollut normaalia lämpimämpi, Suur-Savon Sähkö -konsernin liiketoiminnoissa taloudellinen tulos on parantunut 57 prosenttia edellisvuoden vastaavaan jaksoon verrattuna. Kustannustehokkuus ja onnistuneet sähkön tukkumarkkinatoimenpiteet ovat alkuvuoden menestyksen takana. Tulosnäkymät ovat vuodelle 2022 hyvät, ja konsernin kehitys hiilidioksidineutraalin yhteiskunnan rakentamiseksi etenee voimakkaasti.