Emma Salokoski konsertoi palkitun Ilmiliekki Quartetin kanssa Kangasala-talossa

Monipuolisena tulkitsijana tunnettu Emma Salokoski ja Ilmiliekki Quartet esittävät Kangasala-talossa ke 13.2. klo 19 uuden levynsä kappaleita. Teosto-palkitussa yhtyeessä soittaa Suomen jazzmuusikkojen parhaimmisto: Tuoma Prättälä, Verneri Pohjola, Olavi Louhivuori ja Antti Lötjönen.
Emma Salokosken ja Ilmiliekki Quartetin uusi levy Ligger du fortfarande i sängen! julkaistiin marraskuussa 2019.

Emma-palkittu laulaja Emma Salokoski on esiintynyt maamme eturivin muusikoiden kanssa niin sinfoniaorkesterin solistina kuin rock-festivaalien päälavoilla.

Kangasala-talossa Emma Salokosken samalla kertaa vahvasta ja herkästä äänestä päästään nauttimaan Ilmiliekki Quartetin solistina. Teosto-palkitussa yhtyeessä soittavat suomalaisen jazz-musiikin eturivin nimet Tuomo Prättälä (piano), Verneri Pohjola (puhallinsoittimet), Olavi Louhivuori (rummut) sekä Antti Lötjönen (basso).

Konsertissa kuullaan musiikkia yhtyeen uudelta, marraskuussa 2018 julkaistulta Ligger du fortfarande i sängen! -albumilta. Yhtyeen odotettu toinen albumi oli ehdolla vuoden 2018 Jazz-Emma-palkinnon saajaksi.

Uuden levyn kappaleet ammentavat ruotsinkielisen runouden maailmasta. Lauluteksteinä kuullaan runoja klassikkonimiltä kuten Edith Södergranilta ja Elmer Diktoniukselta, mutta myös eläviltä runoilijoilta, joiden näkökulmat ovat omiaan käsittelemään tämän päivän haasteita ja kipupisteitä. Emma Salokoski on valinnut tekstit, joihin yhtye on säveltänyt musiikin.

– Levy sai alkusysäyksensä pohdinnasta, että miksi meistä ihmisistä tuntuu tyhjältä, vaikka ympärillämme on kaikkea mitä ikinä voisi toivoa?, kertoo Emma Salokoski levyn teemoista.

Emma Salokoski ja Ilmiliekki Quartet julkaisi ensimmäisen yhteisalbuminsa Vi sålde våra hemman vuonna 2009. Albumilla versioitiin ruotsalaisia kansanlauluja omaäänisesti pohjoismaisella jazz-otteella. Projekti keräsi laajalti kiitosta sekä kuulijoilta että kriitikoilta.

Kokoonpano:

Emma Salokoski, laulu
Verneri Pohjola, trumpetti
Tuomo Prättälä, piano
Olavi Louhivuori, rummut
Antti Lötjönen, basso

Emma Salokoski & Ilmiliekki Quartet Kangasala-talossa ke 13.2.2019 klo 19
Liput Kangasala-talolta 28/25/14 €, Lippu.fi 30,50/27,50/15,50 € + toimitusmaksut

Mediakuva: https://www.dropbox.com/sh/oev7ojhr53kre7x/AAA3ftvivF4p_NH3SnR5s0wCa?dl=0

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Mikko Korpi