Nordic Telecom

En ny tjänst innovation till kundupplevelse

Förbättring av kundtjänst med hjälp av teknologi är nutidens concept. De flesta kunderna behöver sakkunnig betjäning, ibland t.o.m. 24/7. De mest använda realtida kanalerna kan ibland överbelastas - nu ersätter en kundcentrerad lösning köandet.

Jarkko Ruuskanen och Teuvo Karppinen.

Nordic TeleCom (NTC) och Smilee har undertecknat ett samarbetsavtal, som berör chatoverflow som en del av NTC Service. I denna finska serviceinnovationen kombineras telefon- och chatoverflow för första gången. Integrationen är färdig att tas i bruk nu.

”Samarbetstanken är förträfflig ur kundens synpunkt” säger Smilee vd Teuvo Karppinen. ”Förslaget till konceptet, som förbättrar kundens service-erfarenhet, kom ursprungligen från en av våra kunder.  NTC levererar overflowtjänsten för både telefon- och chatkontakter, om kanalerna av någon orsak är överbelastade. En chatkund kan, om han vill, få personlig service via telefon”.

”Vi ser samarbetet med Smilee som en ömsesidig konkurrensfördel”, säger Jarkko Ruuskanen, NTC vd. ”Den nya verksamhetsmodellen hjälper att hantera allt mera utmanande kundtjänstsituationer. Kundtjänst i både chat och telefon är den bästa kundservicemodellen för många kundtjänstorganisationer. Vi erbjuder en smart lösning till dessa företag”, säger Ruuskanen.

Mera information:

Jarkko Ruuskanen
VD för NTC
www.nordictelecom.fi

Teuvo Karppinen
VD för Smilee
www.smilee.io

Jarkko Ruuskanen och Teuvo Karppinen.

Nordic Telecom
Hämeentie 155 B

09 42427400http://www.nordictelecom.fi

Nordic Telecom Oy (NTC) producerar en tjänst för obesvarade telefonsamtal, som möjliggör behanterande av obesvarade telefonsamtal och chatkontakter. Med förbättrad kundtjänst kan företag nå effektivare affärsverksamhet. Tjänsten, som är SaaS baserad är oberoende av teknologi, plattform eller operatör och den skräddarsys till kundens existerande telefonsystem. Mera information: Jarkko Ruuskanen, VD för NTC, +358 44 906 7402 www.nordictelecom.fi