Enemmän romantiikkaa ystävänpäivänä: Inspiroidu 2000-luvun vaikuttavimmista rakkauskirjeistä

Ystävänpäivä lähestyy, ja erityisesti näin hämärinä ja koleina päivinä saatamme kaikki tarvita ekstra-annoksen romantiikkaa talven keskelle. Ystävänpäivän kunniaksi kirjasovellus Nextory haluaa avata sinulle ovet romantiikan maailmaan ja listata modernin kirjallisuuden vaikuttavimpia rakkauskirjeitä.

Nextoryn uusin tutkimus osoittaa, että rakkausromaanit ja eroottinen kirjallisuus ovat suositumpia kuin koskaan aikaisemmin. Vuonna 2021 romantiikan ja erotiikan lukeminen ja kuunteleminen on lisääntynyt peräti 26 prosenttia verrattuna edelliseen vuoteen. Viime vuoden suosituimpien teosten joukossa ovat esimerkiksi Beth O'Learyn “Vaihtokauppa” ja Julia Quinnin Bridgertonin sisaruksista kertova “Salainen sopimus”.

– Rakkauskirje on toistuva elementti romanttisissa kirjoissa ja tänä vuonna Nextory haluaa hemmotella lukijoitaan hieman old school henkisellä romantiikalla. Unohda kalliit lahjat ja illalliset. Sen sijaan istahda alas kynän ja paperin kera, ja kirjoita kauneimmat ajatuksesi rakkaallesi. Mielikuvituksesi herättämiseksi Nextory on listannut otteita inspiroivimmista rakkauskirjeistä, kertoo Nextoryn PR-vastaavana työskentelevä Carolina Laurén.

2000-LUVUN VAIKUTTAVIMMAT RAKKAUSKIRJEET

♥ Will Traynorilta Louise Clarkille Jojo Moyesin kirjassa Kerro minulle jotain hyvää
Osuit minua suoraan sydämeen, Clark. Heti ensimmäisenä päivänä, kun marssit sisään naurettavissa vaatteissasi, ja aloit kertoa huonoja vitsejäsi täysin kyvyttömänä salaamaan mitään tunteitasi. Muutit elämääni paljon enemmän kuin jättämäni rahat pystyvät koskaan muuttamaan sinun elämääsi

♥ Dexter Mayhewilta Emma Morleylle David Nichollsin kirjassa Sinä päivänä
Anteeksi jos kaikki tämä on ärsyttänyt sinua. Tärkeintä tässä on se että ajattelen sinua paljon, siinä kaikki. Dex ja Em, Em ja Dex. Voit sanoa minua tunteelliseksi, mutta maailmassa ei ole ketään jolle soisin punataudin mieluummin kuin sinulle.

♥ Hazel Grace Lancasterilta Augustus Watersille John Greenin kirjassa Tähtiin kirjoitettu virhe  Mutta Gus, rakkaani, en osaa kuvata kiitollisuuttani meidän pienestä äärettömyydestämme. En vaihtaisi sitä mihinkään. Annoit minulle luetuissa päivissä ikuisuuden, ja olen siitä kiitollinen.

♥ Lara Jean Song Coveylta Josh Sandersonille Jenny Hanin kirjassa Pojille, joita joskus rakastin  Josh Sanderson, minä ihastuin sinuun ensin. Kuuluit oikeasti minulle. Ja jos kyse olisi ollut minusta, olisin pakannut sinut matkalaukkuun ja vienyt mukanani, tai arvaa mitä, en olisi lähtenyt minnekään. En olisi hylännyt sinua, en milloinkaan enkä mistään hinnasta.

♥ Gerry Kennedylta Holly Kennedylle Cecelia Ahernin kirjassa P.S. Rakastan sinua
Mutta minä olen vai yksi luku sinun elämässäsi, ja lukuja tulee lisää. Säilytä kauniit muistomme, mutta älä arastele hankkia uusia. Kiitos että soit minulle suuren kunnian ja suostuit vaimokseni. Olen siitä ikuisesti kiitollinen. Olen kanssasi aina kuin tarvitset minua.

FAKTAA EROTIIKASTA JA ROMANTIIKASTA
● Tammikuu ja heinäkuu ovat kuukausia, jolloin useimmat ihmiset lukevat ja kuuntelevat erotiikkaa ja romantiikkaa.
● Keskiviikko on viikonpäivä, jolloin useimmat haluavat lukea eroottisia ja romanttisia teoksia.
● Useimmat lukevat ja kuuntelevat eroottisia ja romanttisia kirjoja keskiyöllä.

Tutkimuksesta:
Tutkimus perustuu Nextoryn omiin tilastoihin koskien yli 100 000 käyttäjää, jotka ovat lukeneet ja kuunnelleet Erotiikka- ja Romantiikka kategorioita vuonna 2020 ja 2021. Tutkimusta on oikaistu sen osalta, että luvut ovat vertailukelpoisia. Erotiikka- ja romantiikkakirjat ovat saatavilla sovelluksessa vain aikuisten profiileissa.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Karolina Bjernefalk, lehdistötiedottaja
karolina.bjernefalk@nextory.com
+46 70-241 28 40

Norrtullsgatan 6

Nextorysta: Nextory on yksi Euroopan suurimmista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista. Sovelluksen perusti vuonna 2015 ruotsalainen yrittäjäkaksikko Shadi Bitar ja Ninos Malki, ja sovellus lanseerattiin Suomessa vuonna 2018. Yritys on kasvanut nopeasti alustaksi, joka tarjoaa mahdollisuuden tarinoiden ja tiedon rajattomaan levittämiseen digitaalisessa muodossa. Yhdessä lukijoidensa kanssa Nextory jakaa suuren intohimon kirjallisuuteen sen kaikissa muodoissa ja pyrkii olemaan riippumaton ja ilmiselvä alusta, josta jokainen voi helposti löytää seuraavan tarinansa. Tämä kulkee käsi kädessä Nextoryn vision kanssa, joka on rikastuttaa ihmisten elämää kirjallisuuden avulla ja täten lisätä ja tukea ihmisten hyvinvointia, henkilökohtaista kehitystä ja demokratiaa. Nykyään Nextory tarjoaa yli 900 000 kirjaa, ja sovellus on saatavilla yhdeksällä markkina-alueella ympäri Eurooppaa, pääkonttorin ollessa Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.nextory.fi.

Nextory E-book Awards 2022: Vera Miettinen vei voiton parhaasta aikuisten kirjasta28.3.2022 15:19:09 EEST | Tiedote

Suurena E-kirjapalkintona aiemmin tunnettu Nextory E-book Awards 2022 -palkinnon voittajat on kruunattu. Palkinnon myöntäjä kirjapalvelu Nextory haluaa palkinnon avulla huomioida vuoden luetuimpia e-kirjoja. Aikuisten kategoriassa tänä vuonna luetuin kirja oli Vera Miettisen riipaiseva “Eerika” ja lasten kategorian voitti Anna Kiiskisen, Elina Hirvosen ja Iivari Kiiskisen kirja “Prinsessa Rämäpää ja vessasanat”.

Löydä kesäfiiliksesi ASMR:n ja 3D-äänen kanssa: Nextory julkaisee kesän rentouttavimman äänikirjasarjan6.7.2021 15:13:07 EEST | Tiedote

Kesä on täällä ja moni nauttii täysin rinnoin auringosta ja kesälomista. Tosin joskus voi olla hankala päästää irti arjesta ja vain nauttia vapaa-ajasta. Nextory haluaakin juurikin siksi auttaa lomailijoita löytämään rauhan ja julkaisee nyt äänikirjasarjan Satisfying Summer Sensations; kesäisen äänikokemuksen, joka sisältää ASMR ja 3D-ääntä.

Nextory E-book Awards 2021: Sita Salminen vei voiton parhaasta aikuisten kirjasta27.4.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Suurena e-kirjapalkintona aiemmin tunnetun Nextory E-book Awards 2021 -palkinnon voittajat on valittu. Palkinnon myöntäjä lukuaikapalvelu Nextory haluaa palkinnon avulla huomioida vuoden luetuimpia e-kirjoja. Tämän vuoden voittaja aikuisten kirjojen kategoriassa on somevaikuttaja Sita Salminen Lupa-novellikokoelmallaan. Lastenkirjojen kategoriassa voittaja on Gunilla Bergström kirjallaan “Mikko Mallikas saa kaverin”.