Energiamessut kääntävät katseet alan muutokseen, varmuuteen ja tulevaisuuteen 25.–27.10.2022

Energia-alan päätapahtuma Energiamessut (The Energy Event of Finland) järjestetään Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 25.–27.10.2022. Tapahtuma paitsi yhdistää alan huippuosaajia, myös herättää arvioimaan kriittisesti vallitsevia käytäntöjä maapallon tulevaisuuden, energiaturvallisuuden ja huoltovarmuuden näkökulmasta. Energiateollisuus ei ole enää entisensä, sillä muutos on jo täällä – koe se Energiamessuilla.

Energiamessuilla on takanaan näyttävä 30 vuoden historia. Sen teemat ovat vuosien saatossa olleet kiinni ajassa sekä askeleen edellä muutoksessa. Nyt tapahtuman tarjonta on ajankohtaisempaa ja tärkeämpää kuin koskaan ennen: ympäristö tarvitsee apua ja energiaturvallisuutta uhkaavat uudenlaiset tekijät. Nyt jos koskaan on siis aika verkostotua ja yhdistää voimat kestävämmän ja turvallisemman huomisen vuoksi.

Messuilla näytteilleasettajina alan huippuyritykset

Energiamessuille osallistuu tänä vuonna noin 300 näytteilleasettajaa. Mukana ovat esimerkiksi Valmet, Sumitomo, Andritz, VTT, Gasum ja Fingrid.Tämänhetkinen näytteilleasettajien lista löytyy osoitteesta energiamessut.fi.

Ohjelmassa esillä yhteiskunnallisesti merkittävät teemat

Tapahtumakokonaisuuteen sisältyy myös kaksi muuta korkeatasoista ohjelmakokonaisuutta: tiistaina 25.10. Energiapäivä ja keskiviikkona 26.10. Energiakongressi. World Energy Council Finlandin järjestämän Energiapäivän teemana on tänä vuonna energiamurroksen vauhdittaminen ja yhteiskunnan sähköistyminen, ja tarkempi ohjelma julkaistaan syksyllä. Kunnossapitoyhdistys Promaint ry:n järjestämä Energiakongressi koostuu kahdesta teemasta: energiamarkkinat ja energiahankkeet.

Energian tulevaisuus -messulavalla kuullaan energia-alan mielenkiintoisimpia puheenvuoroja. Käsittelyssä ovat esimerkiksi näinä aikoina erityisesti askarruttava energiaturvallisuus ja energian huoltovarmuus, energiatehokkuus, älykkäät ratkaisut ja alan tulevaisuus. Mikko Hyppönen (WithSecure) puhuu energiaverkkojen kyberturvallisuudesta, Matti Malkamäki (Hycamite TCD Technologies) kertoo vedyn mahdollisuuksista, Pia Oesch (Huoltovarmuuskeskuksen energiahuolto-osasto) pohtii mitä Suomen NATO-jäsenyys tuo energia-alalle ja Mikko Dufva (Sitra) kertoo tulevaisuusajattelusta yllätysten ajassa. Mukana myös mm. Jukka Leskelä (Energiateollisuus ry), Mikko Heikkilä (Fingrid) sekä Teollisuuden Voiman katsaus Olkiluoto 3:sta.

Puheenvuorojen lisäksi tapahtumassa käsitellään alan polttavia aiheita tiukoissa paneelikeskusteluissa. Luvassa mm. EloTalk, jonka juontaa Anna Perho.

Yhdessä muutoksen puolesta

Huippuohjelmansa myötä Energiamessut on merkittävä tiedon ja tekijöiden kohtaamispaikka, jossa katsotaan määrätietoisesti tulevaisuuteen. Paikalla on mm. alaan läheisesti kytköksissä olevia yritysten ja yhteisöjen päättäjiä – tapahtuma on siis erinomainen tilaisuus virittää uusia yhteistyökuvioita sekä kääntää oman yrityksen ja yhteistyökumppanien kehityksen keula kohti turvallisen ja kestävämmän energian aikakautta. Lisäksi haluamme omalta osaltamme edesauttaa Suomen siirtymistä hiilineutraaliin energiatalouteen. Tavoitteenamme on, että Suomen teollisuusyritykset, julkisen sektorin kiinteistöt sekä muut suurkiinteistöt olisivat hiilineutraaleja vuoteen 2035 mennessä.

Ammattilaiset pääsevät maksuttomasti Energiamessuille rekisteröitymällä tapahtumaan ennakkoon osoitteessa energiamessut.fi.

Expomark järjestää teollisuuden ja terveyden alan messutapahtumia tuoden yhteen alojensa osaajat, tiedon ja ratkaisut. Missionamme on edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla merkityksellisiä kohtaamisia. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö ja seitsemän hengen tiimimme toimipaikkana on Jyväskylä. Tapahtumiamme ovat Energiamessut, Pohjoinen Teollisuus, Proforest, Apuvälinemessut, Hyvä Ikä ja Fysioterapia & Kuntoutus. Lue lisää: www.expomark.fi

Energiamessuilla Tampereella visioidaan Suomen energiateollisuuden tulevaisuutta19.9.2022 13:59:14 EEST | Tiedote

Energia-alan päätapahtuma Energiamessut (The Energy Event of Finland) järjestetään Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 25.–27.10.2022. Tapahtuma yhdistää alan huippuosaajia ja rohkaisee pohtimaan energia-alan tulevaisuutta uudella tavalla. Horisontissa siintävät paitsi ekologiset haasteet, myös kysymykset energia-alan omavaraisuudesta. Maailma muuttuu, ja energia-alan on vastattava tähän muutokseen.

Hyvä Ikä 2022 Helsingin Messukeskuksessa 28.–29.9.2022: Perhe, terveys ja toimeentulo tärkeintä ikäihmisten elämässä5.8.2022 11:11:03 EEST | Tiedote

Kansalaisten asenteet vanhenemiseen ovat pääosin myönteisiä, mutta moni kokee, että yhteiskunnassamme vanhuutta pidetään kielteisenä. Tuoreen, keväällä valmistuneen kyselytutkimuksen tuloksia esitellään syyskuussa Helsingin Messukeskuksessa Hyvä Ikä 2022 -tapahtumassa. Tapahtumakokonaisuuteen 28.–29.9.2022 kuuluu messujen lisäksi seminaari, jonka teemana on kuntouttava hoiva. Lisäksi kävijät voivat vierailla samaan aikaan järjestettävillä Fysioterapia ja Kuntoutus 2022 -messuilla.

Fysioterapia ja Kuntoutus 2022 Helsingin Messukeskuksessa 28.–29.9.2022: Kuntoutuksella työkykyä ja aivoterveyttä5.8.2022 11:04:19 EEST | Tiedote

Fysioterapeuttien ja kuntoutuksen ammattilaisten työhön haetaan uusia tuotteita ja ratkaisuja Helsingin Messukeskuksessa 28.-29.9.2022. Fysioterapia ja Kuntoutus 2022 kattaa messut ja koulutuspäivät, joiden teemana on kuntoutuksella työkykyä ja aivoterveyttä. Kävijät voivat myös vierailla samaan aikaan järjestettävillä vanhustyön ammattilaisten ja ikäihmisten Hyvä Ikä -messuilla.