Energiayhtiö St1:n osakkeet nousivat Privanetin listaamattomien yritysten jälkimarkkinalle

Suomen johtava listaamattomien yhtiöiden jälkimarkkina, Privanetin Premarket, sai maanantaina listoilleen harvinaisen, arvostetun suuryhtiön, kun vastuullisesta energiantuotannostaan ja vahvasta taseestaan tunnetun St1:n osakkeet tulivat kaupankäynnin kohteeksi.

St1-konserni kehittää, jalostaa ja jakelee nestemäisiä polttoaineita ja uusiutuvaa energiaa. Konsernin oman jalostuksen kapasiteetti on vuositasolla 30 miljoonaa barrelia ja valtaosa siitä jaellaan Pohjoismaissa yhtiön oman 1 310 asemaa kattavan St1- ja Shell-jakeluverkoston kautta.

St1:n strategian ydin on keskittyä yhä vahvemmin uusiutuvan energian tuotantoon. Tavoitteena on asteittain korvata fossiilinen energia uusiutuvilla, vastuullisilla ratkaisuilla. Uusiutuvan energian merkitys ja tuottopotentiaali ovat vahvassa kasvussa ilmastonmuutoksen vaatiman kuluttajakäyttäytymisen muutoksen myötä. Myös kiristyvä regulaatio tukee yhtiön strategiaa. EU:n uusiutuvan energian direktiivin myötä St1:n portfolioon vahvasti kuuluvien kehittyneiden biopolttoaineiden kysynnän arvioidaan kasvavan lähivuosina nopeasti.

”Uskomme, että St1:n osake nousee nopeasti Premarket-jälkimarkkinan vaihdetuimmaksi osakkeeksi. St1 on kaikkien tuntema vastuullinen kasvuyhtiö ja jatkossa kaikki asiakkaamme voivat hankkia sen osakkeita kauttamme”, toteaa Privanet Group Oyj:n toimitusjohtaja Karri Salmi.

Kaupankäynti St1:n osakkeilla alkoi eilen Privanetin Premarket-jälkimarkkinalla 35 euron tuntumassa ja vaihtoakin kertyi ensimmäisen päivän aikana jo yli puoli miljoonaa euroa.

”Mielestäni 35 euron osakekohtainen hinta, jolla yhtiön markkina-arvoksi saadaan noin 1,35 miljardia euroa, on varsin kiinnostava taso. Yhtiön liikevaihto nousi viime vuonna jo lähelle seitsemää miljardia euroa, korollista velkaa on varsin maltillisesti ja yhtiön kertaluontoisista eristä puhdistettu käyttökate on ollut keskimäärin viimeisten viiden vuoden aikana yli 250 miljoonaa euroa. Lisäksi yhtiöllä on äärimmäisen mielenkiintoisia uusiutuvaan energiaan perustuvia hankkeita”, Salmi jatkaa.

Lisätiedot:

Privanet Group Oyj
Karri Salmi, toimitusjohtaja
karri.salmi@privanet.fi

Joni Niemeläinen, Liiketoimintavastaava – Premarket-jälkimarkkina
puh. +358 (0)10 2190545
joni.niemelainen@privanet.fi

Mininvest Oy
Kim Wiio, hallituksen puheenjohtaja

Privanet Group Oyj
Eteläesplanadi 24 A

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Privanet Group Oyj

Privanet vastaa Mash Group Oyj:tä koskeviin väitteisiin22.11.2019 16:05:01 EET | Tiedote

Privanet Group Oyj toteaa Mash Group Oyj:n taloudellisesta tilanteesta julkisuudessa esitetyistä tiedoista, ettei se voi ottaa kantaa kyseisen yhtiön sisäiseen tilanteeseen. Mashin esittämä velkojen konversiotarjous on edelleen käynnissä ja mahdollisesta yrityssaneerauksesta päättävä yhtiökokous ovat vasta edessä, joten Mashin tilanteella spekulointi on tällä hetkellä ennenaikaista. Lehdistössä on esitetty virheellisiä väitteitä Privanetin ja Mashin välisistä eturistiriidoista koskien Mashin liikkeeseenlaskemien arvopapereiden markkinointia. Privanet toteaa, että tiedot sen suurimmista osakkeenomistajista ovat julkista tietoa ja on esitetty yhtiön vuosikertomuksessa ja puolivuotiskatsauksessa sekä kuukausittain päivitettynä yhtiön verkkosivuilla, kuten myös tiedot yhtiön hallituksen jäsenistä sekä heidän riippumattomuudesta suhteessa yhtiön suurimpiin osakkeenomistajiin. Lisäksi Privanet on raportoinut yhtiöiden väliset sidonnaisuudet ja omistussuhteet Finanssivalvonnalle asianmukaises

Huippugolffari Paul Casey sijoitti suomalaiseen start-upiin12.4.2019 15:12:16 EEST | Tiedote

Maaliskuun lopulla englantilainen Paul Casey teki historiaa voittamalla ensimmäisenä pelaajana toisena peräkkäisenä vuonna Tampassa, Floridassa pelatun PGA-touriin kuuluvan Valspar Championshipin. Voitollaan Casey nousi maailmanlistan top 10:n tuntumaan kiiveten maailmanrankingissä jo sijalle 11. Voittoisan turnauksen jälkeen Casey teki myös suomalaista golf-historiaa sijoittamalla merkittävästi helsinkiläiseen Birdietime-yritykseen.

DNA:n suurkauppa osoitti taas listaamattomiin osakkeisiin sijoittamisen suuret mahdollisuudet12.4.2019 12:50:53 EEST | Tiedote

Tiistaina norjalainen Telenor ilmoitti ostavansa suurkaupalla 54 % teleoperaattori DNA:n osakekannasta. Myyjinä kaupassa toimivat DNA:n suurimmat omistajat Finda ja PHP Holding, joiden osakkeet ovat olleet vuosia Privanetin listaamattomien osakkeiden kauppapaikan vaihdetuimpia ja eniten arvoaan kasvattaneita. Tämäkin yrityskauppa osoitti listaamattomien osakkeiden kauppapaikan tarpeellisuuden ja mahdollisuudet luoda omistaja-arvoa.