Ennakko: Hypon Asuntomarkkinakatsaus julki perjantaina 1. syyskuuta

Hypo julkistaa vuoden kolmannen asuntomarkkinakatsauksensa 3/2017 perjantaina 1. syyskuuta 2017 kello 8.00

Ristiriitaa kuluttajien luottamusluvuissa ja käyttäytymisessä?

Kuluttajien luottamus porskuttaa huipuissaan, mutta asuntojen kauppamäärissä vahva tunnelma ei oikein näy. Vai näkyykö? Syitä ja seurauksia Hypon Asuntomarkkinakatsauksessa ensi perjantaina.

Suomen Hypoteekkiyhdistys & Suomen AsuntoHypoPankki Oy

Juhana Brotherus
pääekonomisti
puhelin (09) 228 361 tai 050 3849 479

Juha Lappalainen
viestintäasiantuntija
puhelin 0400 961 087

Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo-konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä omistama keskinäinen yhtiö, joka on erikoistunut toiminnassaan pelkästään asuntorahoitukseen. Konserniin kuuluu myös vuonna 2002 perustettu talletuspankki, Suomen AsuntoHypoPankki Oy.

Osavuosikatsauksen 1.1.–30.6.2017 mukaan Hypo-konsernin tase oli 2,6 miljardia euroa, ydinvakavaraisuus 13,2 %, luottokanta 2,0 miljardia euroa, talletukset 1,3 miljardia euroa, järjestämättömät luotot 0,13 % ja liikevoitto 3,1 miljoonaa euroa. Asiakkaita konsernilla on yli 27 000.

Hypon Talouskatsaus: Suomi kääntyy Pohjolan sairaasta miehestä kuluvan vuoden kasvutähdeksi7.7.2017 08:00Tiedote

Kova kasvu kolmen prosentin vauhdilla siivittää Suomi 100 -juhlavuotta. Alkuvuonna yllätti ensin kuluttajien kova luottamus ja sitten talouskasvun yltyminen yli kolmen prosentin vauhtiin. Kuluttajien kutina osui oikeaan ja tänä vuonna taloutta virkistävät liki kaikki pääerät ja päätoimialat. Suomi kääntyy Pohjolan sairaasta vanhasta miehestä kuluvan vuoden kasvutähdeksi. Tilanne on valoisin vuosikausiin.