Ennakkokutsu: Koulurauha julistetaan Vantaalla elokuussa

Koulurauha lukuvuodelle 2018–2019 julistetaan Vantaan Energia Areenalla keskiviikkona 22. elokuuta kello 10.00–10.45. Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.

Tulevalle lukuvuodelle nuoret ideoivat Koulurauha-teemaksi Sinä voit vaikuttaa. – Hymykin auttaa. Jokainen lapsi ja nuori voi pienilläkin teoilla vaikuttaa turvallisen kouluilmapiirin syntymiseen. Vastuu koulurauhasta on meidän kaikkien yhteinen: päiväkoti-ikäisistä aikuisiin.

Koulurauhan julistustapahtumassa 22.8.2018 esiintyy oppilaiden lisäksi Kalevauva.fi, Idols-voittaja Anniina Timonen ja Tanhupallo. Tapahtumaan on kutsuttu lapsia ja nuoria kaikista vantaalaisista kouluista ja päiväkodeista. Lavaohjelman lisäksi Energia Areenalle tulee toiminnallinen tapahtumatori.

Tapahtuman aikataulu:

klo 9.00–10.00 tapahtumatori esikoululaisille ja alakoululaisille
klo 10.00–10.45 Koulurauhan julistus ja lavaohjelma
klo 10.45–12.00 tapahtumatori yläkoululaisille ja toisen asteen opiskelijoille

Paikka: Vantaan Energia Areena, Rajatorpantie 23

Tapahtumaan osallistumisesta kiinnostuneita median edustajia pyydetään ilmoittautumaan ennakkoon viimeistään 20. elokuuta MLL:n tiedottaja Eveliina Kutilalle, p. 040 580 2393 tai eveliina.kutila(a)mll.fi.

Suunnittelija Reetta Pauni, Mannerheimin Lastensuojeluliitto,p. 050 464 1085, reetta.pauni(a)mll.fi
Tiedottaja Eveliina Kutila, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, p. 040 580 2393, eveliina.kutila(a)mll.fi

Koulurauha-ohjelma on Mannerheimin Lastensuojeluliiton, Poliisihallituksen, Opetushallituksen, Folkhälsanin ja Suomen Vanhempainliiton yhteinen ohjelma, jonka tavoitteena on kouluyhteisön hyvinvoinnin ja turvallisuuden edistäminen. Ohjelman keskeisiä periaatteita ovat oppilaiden osallisuus, yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen. Tavoitteena on, että kaikilla kouluyhteisön jäsenillä on koulussa hyvä olla. Oppimista tukeva, turvallinen ja toimiva koulu vaatii aktiivista työtä ympäri lukuvuoden. www.koulurauha.fi