Ennakkokutsu medialle: Työperäisen maahanmuuton haasteet -seminaari 18.12.2017 kello 13.00–16.00

Työperäisen maahanmuuton haasteet -seminaari 18.12.2017 klo 13.00 – 16.00, Eduskunnan Kansalaisinfo, Arkadiankatu 3, Helsinki.

18.12.1017 vietetään kansainvälisen siirtolaisuuden päivää.

Teemaan liittyen eduskunnan työelämä- ja tasa-arvovaliokunta ja Suomen julkisen alan ammattiliittojen EU-yhdistys FIPSU järjestävät seminaarin, jossa pohditaan työperäiseen maahanmuuttoon liittyviä haasteita.

Miksi työperäistä maahanmuuttoa tarvitaan, vai tarvitaanko? Mitä uhkia on nähtävissä ja kuinka ne olisi estettävissä? Missä olemme onnistuneet ja mihin suuntaan työperäistä maahanmuuttopolitiikkaa tulisi kehittää? Tarvitaanko saatavuusharkintaa?

Varsinainen kutsu ja ohjelma toimitetaan viimeistään joulukuun alussa.

Tiedustelut ja ennakkoilmoittautumiset: FIPSUn sihteeri Anna Malinen, anna.malinen@jhl.fi, puh. 050 304 3858

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL on hyvinvoinnin ammattilaisia ja opiskelijoita yhdistävä ammattiliitto kunnissa, valtiolla ja yksityisissä hyvinvointipalveluissa. Hyvinvointipalveluja tuottavia jäseniä meillä on lähes 220 000. JHL on SAK:n jäsenjärjestö.