Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 16.3.2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 16.3.2018.

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää kokouksessa muun muassa hyväksyä omalta osaltaan HSY:n tilinpäätöksen vuodelta 2017. Hallitus päättää myös hyväksyä henkilöstökertomuksen sekä HSY:n uuden strategian luonnosvaiheen toiminta-ajatuksen, arvot ja vision vuoteen 2025. Hallitus päättää lisäksi Ilmalan vesitornin katon kunnostuksesta sekä jätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiden valinnasta.

Lisäksi hallitus saa tiedoksi pääkaupunkiseudun uuden ilmanlaatukartan sekä katsauksen ilmanlaadusta talvella 2017–2018. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen talven ilmanlaadusta.

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 16.3.2018.

Ystävällisin terveisin,

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY uudistaa jätehuoltomääräykset ja parantaa lajittelumahdollisuuksia14.9.2018 10:29Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY parantaa kotitalouksien lajittelumahdollisuuksia entisestään uudistamalla pääkaupunkiseutua ja Kirkkonummea koskevat jätehuoltomääräykset. Vuonna 2021 biojätettä, muovi-, lasi- ja kartonkipakkauksia sekä pienmetallia kerätään kiinteistöistä, joissa on vähintään viisi huoneistoa. Uudistuksella vastataan EU:n ja Suomen valtakunnallisiin kierrätystavoitteisiin.

HSY:n hallituksen kokous 14.9.201814.9.2018 10:28Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 14.9.2018 Hallitus päätti muun muassa lähettää pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen yleisiä jätehuoltomääräyksiä koskevan ehdotuksen laajalle lausuntokierrokselle sekä kuultavaksi. Hallitus päätti valita sako- ja umpikaivojen tyhjennykseen ja lietteen kuljetukseen Helsingin urakka-alueelle Eerola-Yhtiöt Oy:n ja Vantaan urakka-alueille Lassila & Tikanoja Oyj:n. Hallitus päätti osaltaan hyväksyä Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen prosessien perusparannuksen ja kapasiteetin noston hankesuunnitelman. Suunnitelman lopullisen hyväksynnän tekee HSY:n yhtymäkokous. Hallitus sai tiedoksi muun muassa yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n strategialuonnokseen vuodelle 2025, investointistrategioihin ja investointiohjelmiin 2019–2028 sekä alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2019–2021. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella lausunnolle lähtevistä pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen yleisiä jätehuoltomääräyksistä. Kok

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 14.9.201811.9.2018 15:47Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 14.9.2018 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen yleisiä jätehuoltomääräyksiä koskevan ehdotuksen lähettämisestä laajalle lausuntokierrokselle sekä kuultavaksi. Hallitus päättää myös urakoitsijan valinnasta sako- ja umpikaivojen tyhjennykseen ja lietteen kuljetukseen Helsingissä ja Vantaalla. Hallitus päättää osaltaan Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen prosessien perusparannuksen ja kapasiteetin noston hankesuunnitelman hyväksymisestä. Suunnitelman lopullisen hyväksynnän tekee HSY:n yhtymäkokous. Hallitus saa tiedoksi muun muassa yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n strategialuonnokseen vuodelle 2025, investointistrategioihin ja investointiohjelmiin 2019–2028 sekä alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2019–2021. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen lausunnoll