Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 16.6.2017

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 16.6.2016

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa lausunnon pyytämisestä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2018–2020.

Hallitus päättää seuraavista hankesuunnitelmista ja hankinnoista:
‒ Viikinmäen jätevedenpuhdistamon hankesuunnitelma purkutunnelin kahdentamisesta välillä Viikinmäki–Viikki
‒ Viikinmäen jätevedenpuhdistamon tulopumppaamon saneerauksen hankesuunnitelma
‒ Kuninkaanlähteen pohjavesilaitoksen rakennusurakka
‒ Hiekkaharjun vesitornin rakennusurakka.

Hallitus saa tiedoksi muun muassa Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen vuoden 2016 seurantaraportin sekä ilmanlaadun pääkaupunkiseudulla vuonna 2016 ja keväällä 2017.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Hiekkaharjun vesitornin rakennusurakasta sekä Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen vuotta 2016 koskevasta seurantaraportista.

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 16.6.2017.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Aineettomien lahjojen suosio kasvaa pääkaupunkiseudulla – Jakamistalous vielä uutta11.12.2017 08:45Tiedote

Peräti kolmasosa pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen asukkaista suosii aineettomia lahjoja tavaran sijaan. Tämä selvisi Helsingin seudun ympäristöpalveluiden tänä syksynä tekemästä kyselystä, jossa asukkailta tiedusteltiin heidän jätteiden lajittelutottumuksiaan ja kiinnostusta ympäristöä kohtaan. Vuoden 2016 vastaavaan kyselyyn verrattuna aineettomien lahjojen suosio on kasvanut jopa kymmenen prosenttia.