Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 17.11.2017

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 17.11.2017

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa imu- ja painepesuautopalveluiden hankinnasta. Hallitus saa tiedoksi muun muassa hulevesisopimuksen tilannekatsauksen, Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen syksyn 2017 seurantakatsauksen ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuonna 2016.

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 17.11.2017.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta ja yhtymäkokouksesta 16.11.201813.11.2018 15:51Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous ja yhtymäkokous pidetään perjantaina 16.11.2018. Kokouksien esityslistat ovat nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Kestävän kaupunkielämän ohjelman valmistelun käynnistämisen hyväksymisestä sekä Blominmäen jätevedenpuhdistamon rakennustöiden toteutussuunnittelun enimmäishinnan korotuksesta. Hallitus päättää myös biojätteiden ja kartonkipakkausten kuljetusurakoitsijoiden valinnasta Espooseen, Vantaalle ja Länsi-Helsinkiin vuosina 2019–2027. Yhtymäkokous päättää muun muassa seuraavien asioiden hyväksymisestä: - HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2019–2021 - HSY:n strategia vuoteen 2025 - vesihuollon ja jätehuollon investointistrategiat - vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2019–2028. Yhtymäkokous päättää myös Pitkäkosken kapasiteetinnoston ja perusparannuksen hankesuunnitelman hyväksymisestä. HSY tiedottaa kokouksen jä

Polttopuiden hankinta helpottuu ja päästöt vähenevät – Kuivaa asiaa -hanke paneutuu oikeaoppiseen ja tehokkaaseen polttopuun käyttöön25.10.2018 10:52Tiedote

TTS Työtehoseuran, HSY:n ja Turun kaupungin yhteisessä Kuivaa asiaa- hankkeessa kehitetään asukkaille uusia polttopuupalveluita ja annetaan vinkkejä oikeaoppiseen säilytykseen ja polttoon. Tavoitteena on tehostaa polttopuun käyttöä ja vähentää poltosta aiheutuvia hiukkaspäästöjä ja parantaa siten pientaloalueiden ilmanlaatua.

KORJAUS: Vesihuoltomaksujen ja kiinteistöjen jätehuoltomaksujen muutokset vuonna 2019 ‒ maksut edelleen Suomen halvimpia12.10.2018 11:31Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden, HSY:n jäsenkunnissa vesihuollon käyttö-, perus- ja liittymismaksut nousevat keskimäärin 2 prosenttia. Liittymismaksuja korotetaan 4 prosenttia. Nostolla rahoitetaan toimintavarmuutta turvaavia investointeja kuten uutta jätevedenpuhdistamoa. Vesihuollon palvelumaksuhintoihin ei tule yleiskorotusta, mutta hinnastoa uudistetaan asiakasystävällisemmäksi. Kiinteistöjen hyötyjätteiden maksut eivät nouse, ainoastaan sekajätemaksut nousevat 1,5 prosenttia. Sortti-asemien asiakasmaksut pysyvät ennallaan. Uudet maksut tulevat voimaan 1.1.2019.