Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 20.1.2023

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 20.1.2023.

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa seuraavista hankesuunnitelmista ja hankinnoista:
- Espoon Lasihytin kaava-alueen vesihuollon hankesuunnitelma
- Espoon Järvenperän pääviemäreiden hankesuunnitelma
- Viikinmäen ja Blominmäen jätevedenpuhdistamoille tarvittavan metanolin hankinta
- HSY:n kaivantojen päällystys- ja viimeistelytöiden urakoitsijan valinta
- sekajätteen keräys ja kuljetus Pohjois-Espoossa.

Lisäksi hallitus saa tiedoksi tilannekatsaukset Sipoon jätevesien käsittelyä ja Östersundomin alueen vesihuoltotoiminnan siirtämistä koskevista neuvotteluista sekä Blominmäen puhdistamohankkeesta vuoden 2022 lopulta. Hallitus saa tiedoksi myös tilanteen biojätteen erilliskeräyksen laajenemisesta Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen alueilla.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Kiertotalous ei aina näy päällepäin – vantaalaiset rakennukset esimerkkeinä avoimissa yleisötapahtumissa 3.2.202326.1.2023 09:07:12 EET | Tiedote

Vantaalla on lukuisia rakennuksia, joista ei näy päällepäin, että niissä on jotain erityistä: rakennukset ovat kuitenkin tavalla tai toisella kiertotalouden esimerkkejä. Vantaan kaupunki, Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY, Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus ja Tampereen yliopisto järjestävät perjantaina 3. helmikuuta kaksi avointa asukastapahtumaa, joissa esitellään näitä esimerkkejä eri puolilta Vantaata. Tapahtumat ovat osa Arkkitehtuurin ja muotoilun päiviä (ArkMuoto2023) ja ne järjestetään osana kansainvälistä CIRCuIT-hanketta.

HSY:n hallituksen päätökset 20.1.202320.1.2023 10:54:51 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat ja hankinnat: - Espoon Lasihytin kaava-alueen vesihuollon hankesuunnitelma - Espoon Järvenperän pääviemäreiden hankesuunnitelma - Viikinmäen ja Blominmäen jätevedenpuhdistamoille tarvittava metanoli hankintaan NovoChem Oy:ltä - HSY:n kaivantojen päällystys- ja viimeistelytöiden urakoitsijaksi valittiin Peab Industri Oy. Hallitus valitsi Läänin Kuljetus Oy:n urakoitsijaksi rakentamaan Vantaan Petikossa sijaitsevan Petikontien vesihuoltolinjoja välillä Tiilienpojanlenkki–Muuripolku sekä saneeraamaan hulevesiviemäriä välillä Klinkkerinkaari–Petikontie–Tiilenlyöjänkuja. Sekajätteen keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijoiksi hallitus valitsi Pohjois-Espooseen STP Group Oy:n, Urbaser Oy:n ja Kuljetus Juntuset Oy:n sekä Kauniaisiin STP Group Oy:n. Hallitus sai tiedoksi tilannekatsaukset Sipoon jätevesien käsittelyä ja Östersundomin alueen vesihuoltotoiminnan siirtämistä koskevista neuvotteluist

Ruskeasannan Sortti-asema Vantaalla palvelee myös viikonloppuisin 7.1. alkaen2.1.2023 06:00:00 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY avaa yhden Sortti-aseman lisää viikonlopuiksi. Pääkaupunkiseudun asukkaat voivat 7.1.2023 alkaen hoitaa kierrätysasioitaan myös lauantaisin ja sunnuntaisin kolmella asemalla: Konalan ja Ruskeasannan Sortti-asemalla sekä Koivukylän Sortti-pienasemalla. Muut kolme Sortti-asemaa Helsingin Kivikossa, Espoon Ämmässuolla ja Kirkkonummen Jorvaksessa jatkavat palvelua normaalisti arkipäivisin.