Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 20.9.2019

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 20.9.2019

Hallitus päättää muun muassa Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeeseen liittyvistä suunnittelutoimeksiannoista ja jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen tarkistetun hankesuunnitelman hyväksymisestä. Hallitus päättää myös sopimuksesta koskien Finnoon pilaantuneen alueen kunnostustyötä ja kunnostustöiden kustannustenjakoa Espoon kaupungin ja HSY:n välillä sekä vesihuollon investointimäärärahan ylityksen esittämisestä yhtymäkokoukselle.

Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:
- urakoitsijan valinta rakentamaan Lauttasaaren paineviemäriä välille Lauttasaari–Taka-Töölö
- jätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiden valinta sekajätteen osalta Itä-Vantaalle ja kartongin osalta koko Vantaalle
- pyrolyysin koetoimintalaitoksen täydennyskoneiston urakoitsijoiden valinta.

Hallitus saa tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2020–2022 ja osavuoksikatsauksen tammi-elokuulta 2019.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Lauttasaaren paineviemärin rakentamisesta.

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 20.9.2019.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY vähentää tuottamiensa ja ostamiensa palveluiden ilmastopäästöjä – tavoitteena olla hiilineutraali vuonna 203026.2.2020 08:01:00 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY seuraa sekä oman toimintansa että ostamiensa palveluiden aiheuttamia kasvihuonekaasupäästöjä. Suurin osa ilmastopäästöistä syntyy omissa prosesseissa, kuten jätteiden käsittelyssä ja jätevedenpuhdistuksessa. Ulkopuolisten palveluiden osuudessa korostuvat erilaisissa kuljetuksissa syntyvät päästöt.

Pääkaupunkiseudun jäteautoissa luovutaan fossiilisista polttoaineista26.2.2020 08:00:00 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY luopuu fossiilisista polttoaineista jäteautoissa. HSY on päättänyt, etteivät jäteautot saa kulkea fossiilisilla polttoaineilla, vaan niissä on käytettävä muita vaihtoehtoisia polttoaineita. Jatkossa kaikki noin 140 jäteautoa kulkevat pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella esimerkiksi biokaasulla tai uusiutuvalla dieselillä. Päätös tukee HSY:n strategista tavoitetta olla hiilineutraali vuonna 2030.

HSY:n hallituksen päätökset 14.2.202014.2.2020 10:33:13 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä osaltaan vuoden 2019 tilinpäätöksen. Hallitus päätti myös hyväksyä HSL:n ostotarjouksen koskien HSY:n osuutta Kiinteistöosakeyhtiö Asemapäällikönkatu 5 osakkeisiin ja Sortti-asemilla vastaanotetun ja murskatun jätepuuhakkeen polttoainetoimitussopimuksen Lahti Energia Oy:n kanssa kaudelle 2020 - 2025. Hallitus päätti hankkia Helsingin katujen ja yleisten alueiden vesihuollon suunnitteluun liittyvät puitejärjestelyt ajalla 2020 - 2022 seuraavasti: - monialaiset suunnittelukokonaisuudet, yleis- ja rakennussuunnittelu: 1. Ramboll Finland Oy, 2. WSP Finland Oy, 3. Sitowise Oy, 4. Ryhmittymä Sweco Ympäristö Oy ja Sweco Infra & Rail Oy ja 5. FINNMAP Infra Oy - tavanomaiset suunnittelutoimeksiannot: 1. Formacad Oy, 2. Sitowise Oy, 3. Destia Oy, 4. FINNMAP Infra Oy, 5. AFRY Finland Oy, 6. FCG Suunnittelu ja tekniikka Oy ja 7. A-Insinöörit Civil Oy 8. WSP Finland Oy - infran tietotekniset asiantuntijapalvelut:

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 14.2.202011.2.2020 15:15:03 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 14.2.2020 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa osaltaan vuoden 2019 tilinpäätöksen hyväksymisestä. Hallitus päättää myös HSL:n ostotarjouksen hyväksymisestä koskien HSY:n osuutta Kiinteistöosakeyhtiö Asemapäällikönkatu 5 osakkeisiin ja Sortti-asemilla vastaanotetun ja murskatun jätepuuhakkeen polttoainetoimitussopimuksen hyväksymisestä kaudelle 2020 - 2025. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - Helsingin katujen ja yleisten alueiden suunnitteluun liittyvä puitejärjestely koskien vesihuollon suunnittelu- ja asiantuntijapalveluita ajalla 2020 - 2022 - vesijohto- ja viemäriverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavien valurautakansistojen hankinta ajalla 2020 - 2021. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh.