Ennakkotiedote: Pauliina Rauhalan toinen romaani Synninkantajat ilmestyy maaliskuussa

Esikoisromaanillaan Taivaslaulu (Gummerus 2013) suoraan kotimaisen kaunokirjallisuuden kärkikaartiin nousseen Pauliina Rauhalan toinen teos Synninkantajat ilmestyy maaliskuussa. Se kuvaa sisäänpäin kääntyneen uskonnollisen yhteisön elämää hoitokokouksineen Pohjois-Pohjanmaalla 1970-luvun lopulla.

Romaani kurkottaa yhden suvun tarinasta yleisinhimilliseen. "Nimi Synninkantajat viittaa sijaiskärsijöihin. Kirjoitan rakkauden kaipuusta ja hengellisestä vallasta", Rauhala kertoo.

Rauhalan esikoisromaani Taivaslaulu oli arvostelu- ja yleisömenestys. Kirjaa on myyty tähän mennessä 67 000 kappaletta. Se sai Kiitos kirjasta -mitalin, Kaarlen palkinnon ja kirjabloggaajien Varjo-Finlandian sekä valittiin Vuoden kristilliseksi kirjaksi. Kirjasta on tehty näytelmäsovitus Tampereen Työväen Teatteriin ja Oulun kaupunginteatteriin.

Synninkantajat ilmestyy viikolla 11.

Pauliina Rauhala
Pauliina Rauhala (s. 1977) kirjoittaa yhteiskunnallisesti merkittävistä aiheista taidokkaasti ja pelotta. Hän on koulutukseltaan äidinkielenopettaja ja asuu perheineen Oulussa.

Lisätietoja sekä haastattelupyynnöt
Eeva Herrainsilta, tiedottaja, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Pauliina Rauhala: Synninkantajat (Gummerus) Kansi: Jenni Noponen
Pauliina Rauhala kuva: Marek Sabogal

Mediatiedote: Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 on komea uutuusteos Suomen sotahistorian käänteistä25.10.2017 09:46Tiedote

Jatkosota ja Lapin sota 1941–1945 (Gummerus) on kansainvälisen tason yleisteos maailmanhistorian käännekohdasta, jossa Suomen tulevaisuus oli vaakalaudalla. Vesa Nenyen, Peter Munterin, Toni Wirtasen ja Chris Berksin nyt suomeksi ilmestynyt sotakirja on jatkoa vuosi sitten ilmestyneelle teokselle Talvisota 1939–1940. Uutuuskirja sisältää runsaan määrän valokuvia ja mukaansatempaavia omakohtaisia kuvauksia.

Mediatiedote: Komea tietokirjauutuus itsenäisyyden ensivuosista Kalle Päätalon silmin12.10.2017 08:50Tiedote

Alkutaival – Itsenäisyyden etsikkoaika Kalle Päätalon silmin (Gummerus) on kokoelma Päätalon romaaneista poimittuja katkelmia sotia edeltävältä ajalta. Päätalon historian ja tuotannon yksityiskohtaisesti tunteva toimittaja Eero Marttinen on kerännyt katkelmat ja asettaa ne historialliseen yhteyteensä. Kirja täydentää menestyksekkään sarjan, jossa ovat aiemmin ilmestyneet teokset Semmonen savotta, Vaaran vuodet ja Murroksen aika.