Insight360 Oy

Ennakkotieto: Koti 360° kertoo kaiken suomalaisesta asumisesta

Koti 360° kertoo ensi vuoden alussa, mitä suomalaiset odottavat asunnoltaan ja asumiseltaan, sisutukselta ja remontoinnilta. Koti 360° on Insight360 oy:n segmentointitutkimus, joka antaa tähän asti laajimman kuvan suomalaisten suhteesta kotiin. Analyysin pohjana on poikkeuksellisen laaja kyselyaineisto, jonka on koonnut Taloustutkimus.

Suomalaisten arjessa, asenteissa ja arvoissa on eroja, jotka näkyvät erityisen kiinnostavasti suhteessa kotiin ja asumiseen. Koti 360° ryhmittelee 18–79-vuotiaat suomalaiset elämäntaparyhmiin eli segmentteihin sen mukaan, millainen suhde heillä todennäköisesti on kodin hankkimiseen, siellä asumiseen ja remontointiin.

Emme ole kiinnostuneita vain siitä, että 48 % suomalaisista nauttii sisustamisesta, vaan erityisesti siitä, keitä he ovat. Mitä he harrastavat, missä he asuvat, paljonko rahaa he ovat valmiita sijoittamaan sisustukseen ja asumiseen?

Koti 360° -segmentointimalli on
- asumisen tietopankki
- vastaus myynnin ja markkinoinnin kysymyksiin kohderyhmistä
- tutkittua ihmisymmärrystä.

Koti 360° -segmentointimalli tarjoaa myös alueellista tietoa, miten elämäntaparyhmät eroavat eri puolilla Suomea sekä vertailla eri ryhmien toimintaa verkossa.

Tutkimus ja analyysi on toteutettu yhteistyössä Insight360:n ja Taloustutkimuksen kanssa. Tulokset julkistetaan tammikuussa.

Lisätietoja antavat

tutkimusjohtaja Mikko Hormio, mikko.hormio@ihminen360.fi, puhelin 050 5550432

toimitusjohtaja Perttu Hillman, perttu.hillman@ihminen360.fi, puhelin 050 3760908

Insight360 Oy
Hietalahdenranta 13

050 3760908https://www.ihminen360.fi

Ihminen 360° tarjoaa kohderyhmien tuntemusta ja todellista ihmisymmärrystä. Segmentointimme luokittelevat yli 18-vuotiaat suomalaiset arvojen, elämäntapojen ja esimerkiksi mediakäytön pohjalta.

Ihmisymmärrystä voit soveltaa tuotekehityksessä, viestinnässä ja markkinoinnin kohderyhmissä.

Konteksti + ymmärrys = äly

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi