ENNALTAEHKÄISEVIEN TERVEYSPALVELUIDEN EDELLÄKÄVIJÄT YHTEISTYÖHÖN

Suurin osa työkyvyttömyyseläkkeistä ja sairauspoissaoloista Suomessa johtuvat selkäsairauksista. Selkäsairaudet ja -ongelmat ovat merkittävä yhteiskunnallinen ja kansantaloudellinen haaste. Fysioterapialla selkäsairauksia ja -ongelmia on kuitenkin mahdollista ennaltaehkäistä ja hoitaa tehokkaasti. Työpaikoilla panostetaan työtilan ergonomiaan, kannustetaan taukojumppaan sekä omatoimiseen liikuntaan. Nykyaikaisen työterveyshuollon keskeisimpänä tavoitteena on keskittyä terveyden hoitoon ja pitää työntekijät töissä.

Fysios täydentää Heltin omien fysioterapeuttien ja muiden kumppaneiden palveluita tarjoamalla entistä kattavammat fysioterapiapalvelut Heltin toimipisteissä pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa. ”Fysioterapialla on merkittävä rooli fyysisten oireiden aiheuttaman tilapäisen tai pysyvän työkyvyttömyyden ennaltaehkäisyssä, ja siksi koemme yhteistyön Fysioksen kanssa tärkeäksi”, sanoo Heltin työterveyden ravistelija Anni Rouvinen.

” Meillä on Heltin kanssa yhteinen tavoite - haluamme vaikuttaa positiivisella tavalla 500 000 suomalaisen terveyteen vuoteen 2020 mennessä. Odotamme yhteistyöltämme paljon”, sanoo Fysioksen perustaja ja toimitusjohtaja Heikki Tiitinen.

Heikki Tiitinen, toimitusjohtaja, Fysios, 0400 648 663, heikki.tiitinen@fysios.fi

Fysios

Fysios Group on Suomen suurin, kotimainen fysioterapiaketju. Fysios tarjoaa monipuolisia fysioterapiapalveluja terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Tavoitteena on parantaa ja ylläpitää ihmisen toimintakykyä ja liikkumista. Fysiokseen kuuluu 57 toimipistettä 26 paikkakunnalla ja se työllistää lähes 400 ammattilaista. www.fysios.fi

Heltti

Heltti Oy on suomalainen vuonna 2013 perustettu terveysalaa uudistava terveyspalveluyritys. Heltti tarjoaa työterveys-, sairaudenhoito- ja hyvinvointipalveluita kiinteällä kuukausimaksulla. Hoidamme keskimäärin 76 % työterveysasioista etänä älyteknologiaa hyödyntäen ja panostamme ennaltaehkäisevään terveydenhuoltoon. Etänä palvelemme koko Suomessa ja Helttilä-työterveysasemia on Helsingissä, Espoossa, Tampereella ja Oulussa. www.heltti.fi

Fysios ja Esperi yhteistyöhön ikääntyneiden toimintakyvyn ja elämänlaadun parantamiseksi.5.10.2017 08:30Tiedote

Fysioterapiaketju Fysios liputtaa ennaltaehkäisevän terveydenhuollon puolesta7.9.2017 08:30Tiedote

Fysioterapiaketju Fysios on kasvanut orgaanisesti ja yritysostoin valtakunnalliseksi ja Suomen suurimmaksi fysioterapiaketjuksi. Fysioterapiapalveluiden hajanaisuus ja laatuvaihtelut sekä ikääntyvän väestön kasvava tarve fysioterapiapalveluille antoivat sysäyksen Fysios-ketjun perustamiselle keväällä 2015. Tänä päivänä Fysios-ketjuun kuuluu jo yli 400 ammattilaista, 57 toimipisteessä 26 paikkakunnalla.