Stockholms Auktionsverk OyStockholms Auktionsverk OyStockholms Auktionsverk OyStockholms Auktionsverk OyStockholms Auktionsverk OyStockholms Auktionsverk Oy

Ennätyshintoja Modern Art & Design huutokaupassa

Stockholms Auktionsverk esitti 23. huhtikuuta Modern Art & Design huutokaupan, jossa rikottiin suomalaisen taiteen ja designin ennätyksiä. Online-huutokaupassa mukana mm. Reidar Särestöniemen, Timo Sarpanevan, Paavo Tynellin, Tapio Wirkkalan, Alvar Aallon, Rafael Wardin, Björn Weckströmin ja Lisa Johansson-Papen vaikuttavia kohteita.

Stockholms Auktionsverk Helsinki, joka on osa Lauritz.com konsernia, löi maanantaina huutokauppaennätyksen, kun Reidar Särestöniemen teos "Omakuva ja ilves" myytiin hintaan 140 260 euroa (lähtöhinta 35 000 - 45 000 euroa). Modern Art & Design huutokaupan muita huippunoteerauksia olivat Timo Sarpanevan lasiveistos "Lansetti II", jonka lähtöhinta oli 12 000 - 15 000 euroa, ja myytiin hintaan 29 410 euroa, sekä Dora Jungin kolme mallikudosta, joiden hinnat nousivat monenkertaisesti huutokaupan aikana.

Yhteyshenkilöt

Dan von Koskull, design-asiantuntija, dan.vonkoskull@auktionsverket.com, 040 527 01 19
Helena Laakso, taide-asiantuntija, helena.laakso@auktionsverket.com, 050 518 06 16

Stockholms Auktionsverk Oy
00130 Helsinki

Stockholms Auktionsverk Helsinki on osa Lauritz.com:ia ja yhdessä muodostamme Pohjois-Euroopan suurimman huutokauppaverkoston taiteelle, antiikille ja designille. Konsernilla on yli 3 miljoonaa rekisteröitynyttä asiakasta ja kuukausittain yli 6 miljoonaa vierailua myyntisivuillaan.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi