Ensimmäinen Kiinteistö- ja rakennusalan EMBA-koulutusohjelma käynnistyy

Kiinteistö- ja rakennusala saa vihdoinkin toimialalle räätälöidyn EMBA – koulutusohjelman. Se on sisällökäs yhdistelmä toimialan ja akateemisen tutkimuksen huippuosaamista Suomessa. Rajoja rikkovana toteutuksena se tarjoaa uusia näköaloja niin itse rakentamiseen kuin kiinteistö- ja kaupunkikehitykseen.

EMBA tuo uusia näköaloja kiinteistö- ja rakennusalalle. ”On erittäin mielenkiintoista yhdistää johtamisen sekä alue- ja kaupunkikehityksen tutkimus kiinteistö- ja rakennusalalle. Tämä avaa uusia mahdollisuuksia koko toimialan kehitykseen ja osaamisen monipuolistamiseen. Odotan jo innolla erilaisten toimintakulttuurien vuoropuhelua, raikkaita ryhmäkeskusteluja ja yllättäviä kehittämisajatuksia”, ennakoi ohjelman johtaja, professori Markku Sotarauta.

Kiinteistö- ja rakennusalan oma EMBA –koulutusohjelma mahdollistui, kun Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoulu ja kiinteistöalan koulutuskeskus Kiinko yhdistivät osaamisensa ja sopivat yhteistyöstä.

”Löysimme nopeasti yhteisen sävelen ohjelman tarpeesta ja sisällöstä sekä yhteistyömme muodoista ja rooleista. Kun lisäksi yksikköjemme joustavat toimintakulttuurit olivat samanlaiset ja henkilökemia toimi, niin ensimmäinen 3-vuotinen kurssi alkaa jo tämän vuoden marraskuussa”, kertovat toimitusjohtaja Jarno Tuimala Kiinkosta ja kehitysjohtaja Harri Talonen tutkimus- ja koulutuskeskus Synergosista.

Kiinteistö- ja rakennusalan Executive Master of Business Administration -ohjelma (KiRa EMBA) on 80 opintopisteen kokonaisuus. Koulutus­ohjelman tavoitteena on kehittää ja ylläpitää korkean tason strategista johtamisosaamista. Se koostuu mm. 25 lähiopetuspäivästä, valinnaisista opinnoista, ulkomaan opintomatkasta ja kehittämistyöstä. Sisällöllisinä teemoina ovat menestyvä liiketoiminta muuttuvassa toimintaympäristössä, asiakaslähtöisyys strategia-ajattelun ytimenä, toimittajasuhteiden, verkostojen ja prosessien johtaminen, tietointensiivisen organisaation johtaminen, henkilöiden, ryhmien ja organisaatioiden johtaminen, johtajan henkilökohtainen kehittyminen sekä työympäristöjen kehittäminen

Lisätietoja:

Marjukka Kuutti

koulutuspäällikkö

marjukka.kuutti@uta.fi

Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoulu

Tutkimus- ja koulutuskeskus Synergos

Jarno Tuimala

jarno.tuimala@kiinko.fi

Kiinteistöalan koulutuskeskus Kiinko

Jarno Tuimala, toimitusjohtaja, KIINKO, puh. 040 726 5346
Mari Vuorela, markkinointi- ja viestintäsuunnittelija, KIINKO, puh. 040 561 8117

Kiinko on kiinteistö- ja rakentamisalan johtava kouluttaja, joka tukee alan yritysten ja ammattilaisten menestystä sekä tarjoaa kattavimman koulutustarjonnan rakennetun ympäristön eri sektoreille.

Tarjoamme tietotaitoa ja ratkaisuja tähän päivään ja tulevaisuuteen kehittämällä lisä- ja täydennyskoulutusta sekä ammattitutkintoja yhdessä alan asiantuntijoiden kanssa. Olemme mukana luomassa alalle verkostoja ja viemässä koko toimialaa eteenpäin. Koulutuksiemme avulla asiakkaillamme on mahdollista parantaa yksilöiden ja organisaation osaamista ja haluamme sytyttää kestävän innon oman osaamisen kehittämiseen myös tulevaisuudessa.

Järjestämme koulutusta isännöinnin ja asumisen, kiinteistönvälityksen, kiinteistöliiketoiminnan ja -johtamisen, rakennuttamisen, valvonnan ja infran, taloushallinnon, kiinteistöjen kunnon ja yllpidon toimihenkilöille, asiantuntijoille ja yritysten johdolle.

MEDIAKUTSU Rakennusfysiikka 2023: Lähes 100 puheenvuoroa uusista tutkimustuloksista ja käytännönratkaisuista13.10.2023 11:00:00 EEST | Kutsu

Rakennusfysiikan ymmärtäminen ja osaaminen korostuvat nykyisessä rakentamisessa. Rakenteiden kosteusvauriot ja homeongelmat, kiristyneet energiansäästötavoitteet sekä ilmastonmuutokseen liittyvät asiat ovat aiheuttaneet sen, että rakennusalalla tarvitaan jatkuvasti uutta tietoa rakennusfysiikkaan liittyvistä tutkimustuloksista ja hyvistä käytännön ratkaisuista. Tervetuloa kuulemaan, mikä rakennusfysiikassa puhuttaa 2023.