Ensimmäinen välitavoite rikki: SDP:n kampanjapelissä jo yli 100 000 kohtaamista

SDP:n eduskuntavaalikampanjan ensimmäinen iso välitavoite täyttyi tänään: Kansalaispaneeliin kampanjapelissä saavutettiin 100 000 kohtaamisen raja. SDP:n tavoitteena on kohdata 490 000 kansalaista vaalipäivään 14.4. mennessä.

- Äänestäjien kohtaaminen, oli se sitten torilla, kauppakeskuksissa tai ihmisten ovilla, on tärkeässä osassa SDP:n vaalikampanjaa. Haluamme olla ihmisiä lähellä ja kuulla mitä heillä on sydämellään. Tällä hetkellä ihmisiä meidän kokemuksemme mukaan puhuttaa eniten sosiaali- ja terveydenhoitokysymykset sekä ilmastonmuutos. Ihmiset kaipaavat muutosta ja selkeitä näkemyksiä paremman tulevaisuuden rakentamiseksi. SDP:n tulevaisuuslinja kiinnostaa suomalaisia, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

- Näissä vaaleissa olemme ottaneet käyttöön ovelta ovelle -kampanjoinnin uudella voimalla. Ihmisten palaute on ollut kannustavaa, Rönnholm sanoo.

- Olemme todella iloisia siitä, miten Kansalaispaneelin kampanjapeli on otettu vastaan ehdokkaiden ja aktiivien keskuudessa. Tavoitteemme lähes puolesta miljoonasta kohtaamisesta on kova, mutta saavutettavissa. Tällä hetkellä piireistä johdossa on Savo-Karjalan vaalipiiri, jossa koossa on jo 35 % tavoitteesta. Vaalipiirissä on kirjattu yhteensä yli 10 000 kohtaamista.

Kampanjapeli on SDP:n Kansalaispaneelin mobiiliversioon lisätty uusi ominaisuus. Peliominaisuus on SDP:n jäsenten käytössä. Muuten Kansalaispaneeli on kaikille kansalaisille avoin sovellus. Sen kautta pääsee viikoittain ottamaan kantaa ajankohtaisiin aiheisiin. Kansalaispaneeli on perustettu vuonna 2014.

Leikkimielisessä kampanjapelissä pelaajat kirjaavat kohtaamisia omissa vaalipiireissään. Ehdokkaat tukiryhmineen ja muut puolueaktiivit osallistuvat kampanjapelissä oman vaalipiirinsä tavoitteiden saavuttamiseen. Kaikki pelaajat pelaavat lisäksi yhdessä 490 000 kohtaamisen kokonaistavoitteen saavuttamiseksi.

SDP julkaisi eurovaaliohjelmansa: Vakautta, uutta kasvua ja reilua työelämää koko Eurooppaan6.5.2019 09:19:25 EESTTiedote

SDP julkaisi vaaliohjelmansa toukokuun europarlamenttivaaleihin. SDP:n eurovaaliohjelma on rakennettu taloudellisesti, sosiaalisesti ja ekologisesti kestävän kehityksen periaatteille. Ensi parlamenttikaudella on vahvistettava sosiaalista Eurooppaa, tehtävä vastuullista ilmastopolitiikkaa, säädettävä kovemmat sanktiot verovälttelylle ja tehtävä EU-investointeja osaamiseen ja teknologiaan.

Antton Rönnholm: EU:ssa voitava päättää haitallisen verokilpailun ja aggressiivisen verosuunnittelun torjunnasta määräenemmistöillä1.5.2019 12:03:00 EESTTiedote

SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm piti vappupuheensa Tuusulassa ja Järvenpäässä. Hän käsitteli puheessaan talous- ja työllisyyspolitiikkaa ja totuudenjälkeisen ajan ongelmia. Globaali aggressiivinen verosuunnittelu ja veronkierto ovat valtavia ongelmia. Tutkimusten mukaan juuri Suomi ja muut EU-maat ovat siinä suurimpia häviäjiä. Parhaimpien arvioiden mukaan monikansallisten yritysten aggressiivisesta verosuunnittelusta aiheutuvat veromenetykset EU-maille ovat yli 100 miljardia euroa vuodessa. Suomen veromenetykset aggressiivisesta verosuunnittelusta ja kansainvälisestä sijoitustoiminnasta lasketaan vähintään sadoissa miljoonissa euroissa vuositasolla. - Suomen ja muiden EU-maiden veropohjan rapautumisen on loputtava. Keskiluokka ei voi enää maksaa verovälttelyn kustannuksia. Tarvitsemme tiukempia toimia esimerkiksi korkojärjestelyihin puuttumiseksi ja julkista maakohtaista veroraportointia. EU:ssa erityinen ongelma ovat verokeitaat. On Suomen etu, että EU:ssa päätettäisiin haitalli

Eero Heinäluoma kehottaa konstailemattomaan hallitusratkaisuun1.5.2019 11:00:00 EESTTiedote

Entinen eduskunnan puhemies, eurovaaliehdokas Eero Heinäluoma kehottaa puolueita nopeaan ja konstailemattomaan hallitusratkaisuun. Kansalaiset odottavat, että vaalien viesti muutoksesta ymmärretään kaikissa puolueissa ja hallitus kootaan nopeasti muutoksen viestin ympärille, sanoi Heinäluoma puhuessaan Porin ja Kankaanpään vappujuhlissa. Erilainen konstailu ja ylimääräiset piruetit eivät nyt ole tarpeen, sanoi Heinäluoma. Vaalitulos oli historiallinen. Puolet hallituspuolueiden kannatuksesta hävisi eduskuntavaaleissa. Sipilän hallituksen alkaessa hallituksen takana oli 57 prosenttia äänestäjistä. Neljä vuotta myöhemmin hallituspuolueet saivat vaivaiset 32 prosenttia äänistä. Tuon selvempää muutosviestiä ja ohjetta uuden hallituksen kokoamiselle ei vaaleissa voi antaa. Kansalaiset kaipaavat nyt uudenlaista yhteistyön ja yhteisymmärryksen henkeä. Poliitikkojen pitää pystyä nyt kuuntelemaan paitsi kansalaisia myös toisiaan. Työmarkkinoille tarvitaan sinnekin aitoa ja tasapuolista yhteisty