Ensimmäinen välitavoite rikki: SDP:n kampanjapelissä jo yli 100 000 kohtaamista

SDP:n eduskuntavaalikampanjan ensimmäinen iso välitavoite täyttyi tänään: Kansalaispaneeliin kampanjapelissä saavutettiin 100 000 kohtaamisen raja. SDP:n tavoitteena on kohdata 490 000 kansalaista vaalipäivään 14.4. mennessä.

- Äänestäjien kohtaaminen, oli se sitten torilla, kauppakeskuksissa tai ihmisten ovilla, on tärkeässä osassa SDP:n vaalikampanjaa. Haluamme olla ihmisiä lähellä ja kuulla mitä heillä on sydämellään. Tällä hetkellä ihmisiä meidän kokemuksemme mukaan puhuttaa eniten sosiaali- ja terveydenhoitokysymykset sekä ilmastonmuutos. Ihmiset kaipaavat muutosta ja selkeitä näkemyksiä paremman tulevaisuuden rakentamiseksi. SDP:n tulevaisuuslinja kiinnostaa suomalaisia, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

- Näissä vaaleissa olemme ottaneet käyttöön ovelta ovelle -kampanjoinnin uudella voimalla. Ihmisten palaute on ollut kannustavaa, Rönnholm sanoo.

- Olemme todella iloisia siitä, miten Kansalaispaneelin kampanjapeli on otettu vastaan ehdokkaiden ja aktiivien keskuudessa. Tavoitteemme lähes puolesta miljoonasta kohtaamisesta on kova, mutta saavutettavissa. Tällä hetkellä piireistä johdossa on Savo-Karjalan vaalipiiri, jossa koossa on jo 35 % tavoitteesta. Vaalipiirissä on kirjattu yhteensä yli 10 000 kohtaamista.

Kampanjapeli on SDP:n Kansalaispaneelin mobiiliversioon lisätty uusi ominaisuus. Peliominaisuus on SDP:n jäsenten käytössä. Muuten Kansalaispaneeli on kaikille kansalaisille avoin sovellus. Sen kautta pääsee viikoittain ottamaan kantaa ajankohtaisiin aiheisiin. Kansalaispaneeli on perustettu vuonna 2014.

Leikkimielisessä kampanjapelissä pelaajat kirjaavat kohtaamisia omissa vaalipiireissään. Ehdokkaat tukiryhmineen ja muut puolueaktiivit osallistuvat kampanjapelissä oman vaalipiirinsä tavoitteiden saavuttamiseen. Kaikki pelaajat pelaavat lisäksi yhdessä 490 000 kohtaamisen kokonaistavoitteen saavuttamiseksi.

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja Ruotsin ulkoministeri Margot Wallström: Suomen EU-puheenjohtajuuskausi on tärkeä mahdollisuus EU:lle – Tarvitsemme vahvempaa yhteistyötä Afrikan kanssa19.3.2019 12:23:35 EETTiedote

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja Ruotsin ulkoministeri Margot Wallström Yhteinen kannanotto Helsingissä 19.3.2019: Suomen EU-puheenjohtajuuskausi on tärkeä mahdollisuus EU:lle – Tarvitsemme vahvempaa yhteistyötä Afrikan kanssa EU Euroopan unioni on ihmisiä varten. Jos unohdamme tämän, emme saavuta kansalaisten luottamusta. Siksi sosiaalisten kysymysten, oikeudenmukaisen työn ja hyvän työympäristön on oltava tärkeämmällä sijalla EU-yhteistyössä. Haluamme uudistaa unionia ja tehdä siitä entistä paremman. Tarvitsemme vahvaa ja yhtenäistä EU:ta vastaamaan globaaleihin haasteisiin. Suomen EU-puheenjohtajuuskausi vuoden 2019 jälkipuoliskolla tarjoaa mahdollisuuden nostaa esille asioita ja muotoilla Euroopan unionin agendaa. Suomen Sosialidemokraattinen puolue haluaa nostaa esille neljä Suomen puheenjohtajuuskauden kärkiteemaa 1) sosiaalisen ulottuvuuden vahvistamisen ja oikeudenmukaisen työelämän sekä hyvinvointitalouden, 2) arktisuuden ja pohjoiset yhteydet, 3) kiertotalouden ja ilmastopo

Medialle tiedoksi: SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen puhe puoluevaltuustossa 17.3.17.3.2019 13:40:00 EETTiedote

SDP:n puoluevaltuusto 17.3.2019 Puheenjohtaja Antti Rinne MUUTOKSET PUHUTTAESSA MAHDOLLISIA Arvoisat SDP:n puoluevaltuuston jäsenet, hyvät tulevaisuudentekijät, ystävät ja toverit, bästa vänner! Yksi parhaista tunteista, minkä ihminen voi kokea, on se hetki, kun palaa kotiin pitkän matkan jälkeen. Viime viikkojen aikana olen kokenut sen tunteen kaksi kertaa. Reilu kolme viikkoa sitten avasin Mäntsälän kotioven pitkän tauon jälkeen. On vaikea kuvailla, kuinka hyvältä tuntui tulla kotiin. Se oli iloinen ja onnellinen hetki. Toinen kerta oli, kun palasin eduskuntaan ja tapasin ystävät ja työtoverit. Tänäänkin, omien keskellä, minusta tuntuu siltä, että palaan kotiin. Ette usko, kuinka hyvältä tuntuu olla täällä. Minulla on ollut teitä ikävä. Oman sairaslomani keskellä sain kuulla surullisen uutisen Maarit Feldt-Rannan sairauden uusiutumisesta. Vaikka tämä mahdollisuus oli tiedossa, uutinen järkytti. Maarit on ollut vahva lenkki puoluejohdossa ja toivon hänelle ja hänen läheisilleen voimia